Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kone1

Jaaha. Mitä enemmän näitä juttuja luen, niin sitä kaukaisemmaksi mopon osto siirtyy ;D. Lähinnä siksi, että talvea vasten ei ole paikkaa missä rassata. Kylmä peltinen koppero on, joka kyllä keväällä, kesällä ja alkusyksystä on ihan hyvä.

remu889itse

Elikkä typhoonissa sitä ruosnesuojaa ei saa pois koska sen "rakenne" on kiinni takavalossa joten se pitäisi raavasti vain sahata jostakin kohtaa :D, vaikka näyttääkin pienesti rumalta niin en aijo sahata koska mielummin tulen kotiin takki puhtaana kuin likaisena.

Nuukailija

Minä en oikein tuota kokomoottorin ostamisen ideaa miellä, kun siinähän on vähän sama kuin jos ostaisi uuden/käytetyn skootterin, se on jonkinlainen sika säkissä.

Osista yleensä jotain pystyy sanomaan käsissä pyörittelemällä ja kun putsaa lohkot ja alkaa latomaan palikoita sisään, niin tietää ainakin mitä siellä on.

Kai se on vähän kuin lottoamisen työssäkäymisen ero, ensimmäisessä voi tuurissaan onnistaa ja jälkimmäisessä tietää suurinpiirtein mitä saa.

Toinen juttu on sitten mistä löytää sen 12" levyjarrumallin koneen 788 hihnalla kun on, halvimmat 12" renkaalle sopivat on näkynyt liki 400 euron hintaan, sillä rahalla taitaa kasata jo aika hyviä osia sinne vanhojen lohkojen väliin?

Eikä siinä moottorissa nyt niin montaa liikkuvaa osaa loppujenlopuksi ole jotka voisivat ongelmoida ja jos käytetyt osat kelpaa, niin aika halvallakin saa sen matkan jatkumaan tuli mikä tahansa.

remu889itse

Miten pystyn vaihtamaan ja ostamaan rumpujarruun uudet palat!

Kone1

Jos nastoittaa nuo mopon renkaat itse, niin tarviiko siihen kiinnitykseen jotain liimoja käytellä myös? Jostain muistan lukeneeni.

Coastside

Osien ostossa on se suuri mutta: mitään laatutakuuta ei ole. Kukaan toimittaja ei ala niitä valkkaamaan, kun vielä osa sopii toiseen muttei kolmanteen ja vain kokeillut tietää muttei kerro. Se koskee erityisesti moottoria.
Ennätys oli toisella polkaksulla irronnut akseli.

Oikkuilevan koneen kanssa ollaa monasti pihalla kuin lumiukko ja ostetaan vääriä osia. Tuhlaantuu aikaa ja rahaa. Korjaamon käyttö on liian tyyristä verraten koneenkin ostoon.

Nastoja ei tarvitse liimata muttei se haittaakaan. Loctitella on kumiin tarttuva. Pari viikkoa olisi hyvä antaa asettua ennen ajoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kone1

Kiitoksia vastauksista. Kun on autopurkaamoja, niin miksei skootteri/mopopurkaamoja. Mp-purkaamoja kai on. Kiinalaisia luulis olevan pilvin pimein.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kone1 - 10.10.15 - klo:16:44
Kiitoksia vastauksista. Kun on autopurkaamoja, niin miksei skootteri/mopopurkaamoja. Mp-purkaamoja kai on. Kiinalaisia luulis olevan pilvin pimein.
http://www.purkuosat24.fi/

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kone1 - 10.10.15 - klo:16:44
Kiitoksia vastauksista. Kun on autopurkaamoja, niin miksei skootteri/mopopurkaamoja. Mp-purkaamoja kai on. Kiinalaisia luulis olevan pilvin pimein.

Onhan niitä, mutta on niillä osissa sitten jo hintaakin, kun uudet osathan ei maksa suhteessa oikein mitään.


Nastoja kun ruuvaa sen reilu 100kpl renkaaseen mitä niissä yleensä on, niin tietää ruuvaneensa ja jos sitten rupeaa arpomaan sitä hintaa suhteessa nastarenkaaseen, niin en nyt tiedä onko se niin hauskaa, 60€ kumminkin hinnat alkaen nastakumeja löytyy, parikymppiä lisää ja on jo mistä valita, jotkut pyytää satkua ja ylikin, mutta ei kannata niin paljoa samasta tavarasta maksaa.


Kone1

45,90 on nastarengas. Ei kai ne siitä vanteelle laitosta paljon ota? On kyllä vähän sanoneet tuosta Solo mankin akusta, ruostumisesta, peilit, ruuvit tseikkailla. Ihan ehta kiinanpeli siis.

ultravga81

Mistäs kannattais lähtee etsimään vikaa, kun etujarrun kahvasta jarruvalo ei syty. Irrotin kytkimen ja avasin sen ja siellä kyllä pinnit ottaa kontaktia ja pinnat ei näyttäneet hapettuneilta (ei kai se kytkin muuten voi olla mäsänä, kun on noin simppeli?), kytkimen liittimiäkin koitin litistää että jos ovat löysällä. Olisiko seuraava todennäköinen vaihtoehto sitten katsoa takalampulta, onko siellä piuhat hyvin. Helkama sc3 on skode. Takajarrun valo toimii ihan hyvin sentään, että ajeleen pääsee kunhan muistaa vilkauttaa aina takajarrulla valoa takana tuleville.

Coastside

Näiden johdot ovat kuraa. Jos takavalot häviää, on tavallisin syy hapettuminen. Johdot tavallisesti on kuorittu ja asetetty kannan ja lampun väliin. Muovit murenevat myös helposti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ultravga81

#2112
Hapettuminen tai liittimen irtoaminen varmaan vikana. Pitää varmaan avata takavalon umpio ja tsekkailla sieltä, onko joku piuha irti tai muuten heikossa hapessa.

Coastside

Jarrukytkimet on kytketty rinnan ja liitin löytyy keulasta. Haaroituksia piilossakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ultravga81

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.10.15 - klo:18:04
Jarrukytkimet on kytketty rinnan ja liitin löytyy keulasta. Haaroituksia piilossakin.

Kiitos tiedosta. joku haaroitus se sitten on. Huomenna tsekkaan :)