Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Joissain nelareissa joissa on syttykäyrä, max ennakko on esim 34 astetta, siitä ei kaksitahti tykkää ollenkaan.
Jos nelariin pistää kiinteäennakkoisen kaksitahdin boxin (15-25 astetta), käy todella raskaasti, ja kuumana.
Osa kiinannelareista taitaakin olla rajoitettu, "väärällä" syttyennakolla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

#2071
Netissä notkumisen jälkeen todettu, että Kymco people 2t:n cdi passais tuohon. Löytyy paremmalla tarjonnalla, esim
http://www.aliexpress.com/store/product/KFA6-KYMCO-2T-DC-High-Performance-CDI-Free-Shipping-Available/203219_445930243.html

Nuukailija

52mm korkeapuristeinen mäntä, onkos tuosta kokemuksia?
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=445

Pitääkö lisätä tiivisteitä, vai mahtuuko elämään isovenaisen alla, onko moisesta mitään iloa ja mieltä verrattuna normaaliin 52mm mäntään?

Toinen kysymys koskisi sitten kiertokankea, omassa kikottimessa tuo on sinertävä sieltä big endin läheltä ylös saakka, toisessa ihan vain ruskea, onkohan noita sinertäviäkin vai onko tuo muka lämmennyt?

Kun kone on paloina ja kampurakin irtaallaan, niin uutta tekisi mieli, onhan tuossa jo melkein tuntuva välys laakerissa, stroukkeri voisi olla kiva, mutta aika huonosti on edes vakioita tarjolla kohtuullisella hinnalla, nyt kun viri ja varasta ei enää löydy ainakaan sivuilta mokomaa.

Onkos kellään muulla nokkaketju syönyt ohjuria niin että metallihiluja lohkonpohjalta saa kaapia?

xx851z

Tuossakin olisi kohtuuhintainen vakio, alle 40€ kotiinkannettuna.

http://www.ebay.de/itm/KR-Kurbelwelle-16T-komplett-50ccm-GY6-139QMA-139QMB-Chinaroller-4-Takt-Neu-/161184171794?hash=item2587534712

Eikö tuo nokkaketjun ohjuri saa osumaa jos laittaa kiristimen kiinni niin, että jousi ja sitä painava 6mm pultti on paikallaan.
Jos vaikka edellisellä omistajalla olisi jäänyt irrottamatta.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

#2074
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 05.10.15 - klo:17:07
Eikö tuo nokkaketjun ohjuri ...
Samaa mietin. En muutakaan syytä mäkään keksi. Se kiristimen väkänen pitää aina vapauttaa, vaikka vain nokan vaihtaisi.
Tuohon kiertokankiasiaan, että se sinistynyt yläpää on luultavimmin käynyt turhan kuumana.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 05.10.15 - klo:16:26
52mm korkeapuristeinen mäntä, onkos tuosta kokemuksia?
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=445

Pitääkö lisätä tiivisteitä, vai mahtuuko elämään isovenaisen alla, onko moisesta mitään iloa ja mieltä verrattuna normaaliin 52mm mäntään?

Toinen kysymys koskisi sitten kiertokankea, omassa kikottimessa tuo on sinertävä sieltä big endin läheltä ylös saakka, toisessa ihan vain ruskea, onkohan noita sinertäviäkin vai onko tuo muka lämmennyt?

Kun kone on paloina ja kampurakin irtaallaan, niin uutta tekisi mieli, onhan tuossa jo melkein tuntuva välys laakerissa, stroukkeri voisi olla kiva, mutta aika huonosti on edes vakioita tarjolla kohtuullisella hinnalla, nyt kun viri ja varasta ei enää löydy ainakaan sivuilta mokomaa.

Onkos kellään muulla nokkaketju syönyt ohjuria niin että metallihiluja lohkonpohjalta saa kaapia?
Tuo mäntä, kaikissa kolmessa 90cc setissä, jotka olen laittanut ollu tuommonen mäntä. Tiivisteiden tarve kovin yksilöllistä. Edellisessä halpissetissä pärjäs yhdellä 0,5mm alatiivisteellä, nykyinen Narakun setti vaati 1,5mm alatiivisteen. Ohjureista en ole havainnut lastuja lähteneen.
Sininen väri ei kovin luonnolliselta vaikuta kiertokangessa,
Stroukkikampuraa minäkin olen etsiskelly, Arvokkaita Hocan kampuroita löytyis helposti, mut liki 200€ tuntuu vähän liialta muutamasta millistä.
Noita Growsunin stroukkeja, mikä mulla nytkin kiinni, en oo löytäny ku Alibabasta ja sieltä niitä pitäis tilata väh. parisataa...

Nuukailija

Nokkaketju tuntui kovasti tiukalta, muttei sille oikein syytä löytynyt, kiristäjänhän toki irroitin ja siitä sen pultin, mutta ilman kiristäjääkin oli mielestäni suhteellisen kireä, niin ettei kiristäjää välttämättä edes tarvitseisi.

Nokan asennus suht hankalaa sitten tuosta syystä, mutta en tuolle pätevää syytä löytänyt, tuskin se 2 tiivistettä lohkon ja pytyn välissä on riittävä syy. Ohjurin tyrkkäsin samoin kuin se oli aiemminkin ollut.

Pähkäilin sitten tuossa sitä asiaa ja hämmästelin toista konetta, olinpas hölmö kun en tajunnut aiemmin, että muovihan se pitää tietenkin olla metallia vasten, tuossa ohjurin muovipuoli ei ole koskaan koskenut ketjuun, on ihan uutukaisen näköinen ja noin metallipuoli ketjua vasten se oli kun sen avasinkin, mitä kuvia purkamisesta katsoin.

Varmaankin on käynyt sitten niin, että nokkapyörä on aavistuksen etäämpänä kampurasta (toleranssit?) ja siitä ketjun kireys ja ketjukin enemmän hangannut sitä ohjuria vasten, josta sitten kai tuo


Sille löysin syyn miksi puhallusta oli niin paljon, että öljyt alkoivat tulemaan pihalle, kannen ja pytyn välistä sinne ketjutilaan oli tummaa, eli ilmeisesti vähän falskasi sitten tuo metallinen tiiviste.

Olisiko pitänyt sitten vetää vaan raakasti tiukemmalle mutterit, en uskaltanut vetää annettuun momenttiin kun alkoi tuntumaan että kohta jotain antautuu, oma momenttiavain kun on mallia järeä, muistaakseni asteikko alkaa, no parempi näin, että alkoi oksentamaan öljyä tuon takia, niin ei tullut kovin pahasti romua metallihilujen takia.

Stefat ja tiivisteet pitää nyt kumminkin hommata, samasta paikasta jos löytyisi kampura ja isovenaisen venttiilit, niin olisi aina parempi postikulujen kannalta, niin ja tietty nuo ohjuritkin pitää uusia ja öljypumppu, kun se nyt kerran on käsillä.

Tuossa on jotain stroukkeria, mutta en nyt ihan päässyt selvyyteen montako pitäisi tilata?
http://www.aliexpress.com/item/GY6-139QMB-44mm-Stroker-Crankshaft-Performance-Crank-for-49cc-50cc-Scooters/32328539823.html?ws_ab_test=201556_1,201527_4_45_71_72_73_74_75,0_0

Mun 90cc setissä on vähän tuollainen viri ja varan mäntää muistuttava, mutta ei se läheskään noin korkea patti ole, hyvin maltillinen patti, jotain milli - pari tuossa kuvassa näyttäisi ainakin olevan korkeampi patti kuin omassa männässäni.


Edelleen miettii vaan sitä, että oikea mopo olisi oikea mopo, skootteri on vähän skootteri ja etenkin Kiinanskootterissa tahtoo tippua katteita kun vähän kuusen oksaakin hipaisee.


Nuukailija

Onkohan se sinisyys kampurassa kuitenkin jonkinlainen karkaisu?

Tuokin sinistelee:
http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-varaosat-yiying-yiying-kampiakseli-zhonguy-baotian-p-16660.html

Muttei tuon toisen koneen kampura sinistele.

Pyörittelin aikani Soliferin kampuraa käsissäni ja huonoillla silmilläni viimein huomasin, että kampuran variaattorin puoleinen kierrehän on hitsiknöölin avustamana paikoillaan, se ei kai ole tavanomaista?
Ainakaan toinen kampura ei tuollaista omaa.

Tuon takiahan ei koko kierre ole käytössä ja noinkohan on sitten ihan täysin variaattori mennyt nippuun kuten tarkoitettu, merkillistä.

Laakeri sökö Zonerin kampurassa, mutta olisi muuten parempi, noinkohan sitten scatterilta pitää tuo kampura hankkia, kun saisi melkein kaiken muunkin tarvittavan, onhan tuossakin tosin hintaa, mutta ei nyt ihan mahoton hinta.

Toinen vaihtoehto on käydä kyläilemässä ja askarrella kierteet toimivaksi Soliferin kampuraan kierrepakalla ja viilalla ja kasaisi halvalla 50cc koneen, talvella lisäkuutioista ei niin paljoa iloa.

pera8x

veikkaa, että kuuluu olla tuon värinen. joku karkasu siihen on tehty ja luultavasti sen jälkeen päästökin. karkasun lämpötilat taitaa olla melko paljon korkeammissa lukemissa, kun sininen väri. sitten päästössä on tullut luultavasti tuo sinisyys. tai noin sen itse järkeilin. mikään ammattilainen en siltä osin ole, kun eläessäni en ole (vielä) kiertokankea rakentanu. rautametalleissahan tuolla karkasulla voidaan muuttaa metallin ominaisuuksia aika rankastikkin käyttökohteen mukaan. ja tuossa on oletettavasti tavoteltu maksimaalista kesto. eli kovuutta, muttei niin kovaa kovuutta, että murtuu. sietää jonkun verran taipumista ennenkun murtuu.  se on minun logiiggani tässä asiassa. jos joku on oikeasti enemmän perillä asiasta, niin kuuntelisin kyllä mielelläni ammattilaisenkin näkemysen tuohon asiaan. meinaan aika monessa moottorissa on kampuran kaulatkin siniset toisinaan.

Nuukailija

Olisiko sitten niin, että nuo sinisemmät ovat parempaa tai kehnompaa tavaraa kuin joissa ei sinisyyttä ole? Vai voikohan sitäkään osata arvata.

Kun osia myydään tyyliin kampura 16H, ilman sen kummempia tietoja, niin jos tuon perusteella voi valita paremman ja huonomman väliltä, olisihan se taas vähän jotain infoa osavalintahelvettiin?


pera8x

se pitäisi ostaa heti kopallinen eri merkkisiä noita kampiakseleita ja tukea laakereiden kohdalta ja alkaa prässissä painaan keskeltä kasaan. siinä kohtaa, kun myötöraja ylittyy, niin katsoo paljonko on painetta mittarissa. ja sama testi kaikille se, millä on eniten numeroita prässin mittarissa on voittaja.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 08.10.15 - klo:08:54
se pitäisi ostaa heti kopallinen eri merkkisiä noita kampiakseleita ja tukea laakereiden kohdalta ja alkaa prässissä painaan keskeltä kasaan. siinä kohtaa, kun myötöraja ylittyy, niin katsoo paljonko on painetta mittarissa. ja sama testi kaikille se, millä on eniten numeroita prässin mittarissa on voittaja.

Minulle aina koneenrakennus ja metsäkoneen puomeja hitsatessa iskostui mieleen lause,, Raudan pitää joustaa,muuten se murtuu.. Eli koskaan ei karkaista niin kovaksi, jotta murtuma olisi kuin jääpuikossa...Eikä jäykisteitä hitsailla miten sattuu....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

remu889itse

Sanokaa paras tapa pistää rekkari "Variaattoriin" :)

Coastside

Älä tee sitä ellet halua sakkoja. Se pitää näkyä molemmin puolin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

remu889itse

Ok:).Mihin kannatas se rekkari laittaa kun aijon omasta typhoonista sen roiske "suojan" leikata pois.