Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

chiimeey

Mikäs siinnä on, kun skootteri (bt49qt 20) hyytyy, ottaa huonosti kierroksia ja reagoi kaasuun "hitaasti" sateella? Muilla keleillä toimii erinomaisesti

Coastside

Kylmyys. Ryyppy on päällä kauemmin. Ilman tibeys on suuremoi joten bensaakin olisi saatava enemmän eli suutin suurempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: chiimeey - 18.09.15 - klo:14:54
Mikäs siinnä on, kun skootteri (bt49qt 20) hyytyy, ottaa huonosti kierroksia ja reagoi kaasuun "hitaasti" sateella? Muilla keleillä toimii erinomaisesti

Joskus on sellaista ollut, että ilmanputsari kastuu ja ei sitten päästä ilmaa kunnolla läpi, tuokin yksi tarkastettava paikka.

Jos lämpötila on kovin alhainen, niin kaasari voi jäätää, sitä tapahtuu yleensä nollakelin tuntumassa tosin.

chiimeey

Tätä hyytymistä tapahtuu vain siis sateella ei kylmässä kelissä, ja mitäs sille sit voi tehdä jos se on ilmanputsarista kii

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: chiimeey - 20.09.15 - klo:23:09
Tätä hyytymistä tapahtuu vain siis sateella ei kylmässä kelissä, ja mitäs sille sit voi tehdä jos se on ilmanputsarista kii

Kosteus se pää-asiallinen syy kaasarin jäätymiseen on, kaasarin kurkussa voi olla pakkasta vaikka keli olisi plussallakin.

Jos putsari kastuu ja siksi ei ilma mene putsarista läpi, täytyy putsarin kastuminen estää.

Se sitten riippuu monestakin tekijästä, että kuinka sen toteuttaa, mutta ensin kannattaa selvittää, että onko se putsarin kastuminen syy, eli kun se oirelee, niin avaa putsarinkotelon ja tarkistaa onko se suodatin märkä.

Jos on märkä, niin ilmanottoa pitäisi yrittää saada suojaisampaan paikkaan.

Sähkötkin voi toki olla hyytymisen taustalla, vesi ja sähköt eivät tykkää toisistaan noin yleensä ja jos mopo seisoo ulkona, niin joku liitos tai muu paikka voi vettyä sen verran, että vaikuttaa sähkön kulkuun.

Omassa mopossa tappokatkaisijan osalta tulee ongelmia jos seisoo ulkona, startti ei inahdakkaan, ennen kuin kääntelee katkaisijaa. Eivät ole vedenkestäviä laitteita ainakaan kiinanmopot.

pera8x

mulla oli joskus ford taunus. se pelas ihan hyvin kesäkelissä ja kovassa pakkasessakin. mutta jossakin nollakelin tuntumassa sillä pääsi aina n. satametriä ja hyytys. syynä oli, että kaasarista jäätyi suutin tukkoon. se oli ihan siis kirjaimellisesti jäässä. aivan huurteessa koko suutin. siihen aikaan en tekniikasta niin ymmärtänyt, niin en osannut korjata vaivaa. jälkiviisaana ymmärrän, että sitä varten noissa kaasutin autoissa se imuilma otetaan pakosarjan välistä. lämmintä ilmaa, niin ei suutin jäädy tukkoon.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 21.09.15 - klo:12:54
mulla oli joskus ford taunus. se pelas ihan hyvin kesäkelissä ja kovassa pakkasessakin. mutta jossakin nollakelin tuntumassa sillä pääsi aina n. satametriä ja hyytys. syynä oli, että kaasarista jäätyi suutin tukkoon. se oli ihan siis kirjaimellisesti jäässä. aivan huurteessa koko suutin. siihen aikaan en tekniikasta niin ymmärtänyt, niin en osannut korjata vaivaa. jälkiviisaana ymmärrän, että sitä varten noissa kaasutin autoissa se imuilma otetaan pakosarjan välistä. lämmintä ilmaa, niin ei suutin jäädy tukkoon.

Mullakin aikoinaan vanhasta Volvosta meni kaasari tukkoon, keräsi niin paljon jäätä, että kaasuläppäkään ei enää liikkunut, sitä sai vähän piikata sitten auki.

Keli oli plussalla, mutta jäänpäällä lainehti vesi ja sumua niin sakeasti ettei juuri eteensä nähnyt, pahin keli oikeastaan tuolle kaasarin jäätymiselle sellainen.

Olihan se veikeän näköistä, kun koko kaasarin runko oli valkeassa kuurassa. Tuossa kiersi imusarjassa jäähdytysneste ja kaasarissakin sähkölämmitin, imuilmallekkin oli se pakosarjalta ottava torvi, mutta silti osasi vetää jäähän. Olikohan niin, että se pakosarjalle menevä torvi oli haperoa ja siksi se ongelma tuli sitten esille.


jwalk

#2062
Eipä ole ennen tullut mietittyy, yleisesti puhutaan, että esim 2t cdi ei toimi 4t vehkeessä, ja toistepäin. Jotkut väittää että voisi toimiakin.
Siis, oletteko kokeilleet esim GY6 koneen cdi:tä 2-t skootterissa?
Jos ei toimi, ni miksiköhän ei?
Luetaan pois liitinmallit/järjestykset, yms. toiminnasta siis vain kysymys.

Coastside

Nelarissakin kipinöi joka kierroksella ja ennakot on subteessa kierroksiin, joten miksi ei toimisi molemmissa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#2064
2T sytytyskäyrät muistuttaa paljon 4T turbokoneiden sytytyskäyriä joten tuollaisessa 4T-turbokombossa 2T koneen cdi voisi olla kokeilemisen arvoinen jos ennakot muutoin alkaa olla omalla boksilla ylhäällä liian suuria. Vastaavasti taas 4T cdi 2T moottorissa ei yleensä ole oikein toimiva kun ennakot tahtoo olla auttamatta yläkierroksilla liian suuret.

Tuossa esim tyypilliset sytytyskäyrät 4t ja 2t koneessa http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=10315

Tämä on kyllä nyt hiukan yleistämällä vedetty vastaus kun ei ne 4T sytytyskäyräykään enää nykyään yleensä ole noin lineaarisia kun viimeisiäkin tehoja ulos metsästetään, mutta pääpiirteittäin 4T ylä-ennakot tahtoo olla 2T koneisiin liian suuria.

jwalk

#2065
Eihän näissä "peruskiinanboxeissa" yleensäkäään ole muuttuvaa ennakkoa? Toki semmosiakin on, joissainhan on pienempi ennakko tyhjäkäynnillä, mutta erityisesti Ebayn halpiksissa ennakon määrää varmaan yksinomaan se vauhtipyörän patin ja pickupin sijainti..???
Kysymys tuli esille, kun tutkailin ostamani Symin sähkökaaviota. Selkeästi DC-boxi. Pirun vaikea löytää semmosta, mikä 100% varmasti olis juuri tuohon malliin.
Tarkoitus olisi siis kokeilla esim. Kymco Agilityn boxia tuohon SYM jet sportx 50sr:ään...
En edes tiedä vielä, onko symin boxissa mitään vikaa, kunha ennakkoon pähkäilen

Coastside

Tuossa olisikin kokeilun paikka mitä tapahtuu boxien vaihdon kanssa perusviritteisessä moottorissa
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.09.15 - klo:08:37
Tuossa olisikin kokeilun paikka mitä tapahtuu boxien vaihdon kanssa perusviritteisessä moottorissa
Jos ei tyhjentävää vastausta tule, niin kokeilen Kymcon boxia, jos en muuta vikaa löydä. Pitäis sillä ainakin yrittää käydä, eikös?
Kahtotaan, et tarviiko edes. Liitinjärjestyshän ei täsmää, mut sehän ei ole kuin hidaste.
En ole tosiaankaan edes tulppaa vielä katsonut, kunhan lykkäsin talliin oottelemaan inspiraatiota

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 25.09.15 - klo:07:30
Eihän näissä "peruskiinanboxeissa" yleensäkäään ole muuttuvaa ennakkoa?
Tuohon on paha sanoa mitään ihan lopullista. Kaverilla oli aiemmin jonway johon se vaihtoi rajoittamattoman cdi boksin. 2T vehje siis. Siinä ennakot tuli ylhäällä alas 12 asteeseen saakka ja nykyään sillä on generic minarellin kiinalaisella kopiokoneella. Cdi:ssä ei siinä ole rajoitusta. Siitä en ole sytkäennakoita mitannut mutta kaveri kuitenkin kokeili siinä sitä jonwayhyn hommattua cdi boksia ja yhtään eroa ei ollut missään, eli jos sytytyskäyrä olisi eri luulisi että edes jossain voisi huomata jotain eroa.

pekpel

On niissä muuttuva ennakko.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..