Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kone

En tiiä...onko nuo kiveen hakattu nuo arvot? Jännitteensäätimestä tulee 13,5 ja pitäs (?) olla 14,5. Staattorilta tuleva 60- 80v (?) 5000kier/min. Antaa 55. Tosin sitä en tiedä miten paljon kierroksia oli. Metelistä päätellen kumminkin riittävästi. Huomenna kokeilen toisella mittarilla. Nämä rajalliset resurssit...

tohveli

tyhymä kysymys:

kun nelitahtikonetta kääntelee hitaasti vaikkapa magneetosta niin kuinka paljon saapi sylinterinpaineet vuotaa, vai ei ollenkaan?
nyt fuskaa, en saa selvää mistä kohtaa kantta pihinää kuuluu kun hitaasti polkemalla pyörittää konetta.
Kannen vuodot on testattu bensalla, fairyvedellä ja sinolilla,  moitteettomaksi havaittu.



jwalk

Lainaus käyttäjältä: tohveli - 25.08.15 - klo:19:23
tyhymä kysymys:

kun nelitahtikonetta kääntelee hitaasti vaikkapa magneetosta niin kuinka paljon saapi sylinterinpaineet vuotaa, vai ei ollenkaan?
nyt fuskaa, en saa selvää mistä kohtaa kantta pihinää kuuluu kun hitaasti polkemalla pyörittää konetta.
Kannen vuodot on testattu bensalla, fairyvedellä ja sinolilla,  moitteettomaksi havaittu.
Eihän se täysin tiivis saa ollakaan..Kyllä mulla ainakin pihinä kuuluu, kun hitaasti puristukselle pyörittää. Ja pitääkin, muunmuassa männänrenkaissa pitää olla rakoa, ns. päittäisvälys varsinkinkin kylmänä reilusti. Lämmetessään metallit tuppaa laajeenemaan ja rako pienenee

tohveli

hmm. ei lähtenny käyntiin ja tuikkasin öljyä tulpanreiästä niin heti oli napakampi ja hörähti käyntiin... mutta sammui hetken kuluttua.


Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: tohveli - 25.08.15 - klo:22:33
hmm. ei lähtenny käyntiin ja tuikkasin öljyä tulpanreiästä niin heti oli napakampi ja hörähti käyntiin... mutta sammui hetken kuluttua.

Kyllähän siinä pitäisi puristuksia tuntua, mutta siltikin pitäisi sen suht hyvin pyöriä käsin. Kantaisiko venttiili, onko venttiilit säädetty milloin viimeksi?

Jos siinä ei ongelmaa, niin kannattaa vielä kokeilla bensaa lirauttaa vähän pyttyyn ja kokeilla auttaako se. Ongelmaahan voi olla monessa kohtaa, ei välttämättä puristuksissa.

tohveli

venat on säädetty pari päivää sitte..
Toinen kansi saapunee tällä viikolla, kokeilen ja kummastelen mitä tapahtuu.

Kone

Kävin läpi takimmaisen  kaasarin kumikurkun. Ei ainakaan päälisin puolin mitään näkyny, ehjältä vaikutti. Tänään etummaisen kaasarin kumikurkun tsekkaus. Tankki irti ja ym. Samalla ilmanputsarin tarkistus.

Kesän parhaimmat ajokelit ja minä väsään tallissa mopoa. v***u, että kiinnostaa! Kyllä sillä ajamaan pystyy, ainakin sen verran, että taidan ajaa syväsataman kautta, ottaa kossupullon matkaan ja KÄVELLÄ kotiin. Sen verran matkaa takaisin kotiin, että humalassa ollaan, kun kotiin tullaan. Talliin kaljaa ja nukun siellä ens yön ja kuuntelen rokkia täysillä ja juon viinaa! Oisikko siinä ideaa? Tyhmä kysymys.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kone - 27.08.15 - klo:10:05
Kävin läpi takimmaisen  kaasarin kumikurkun. Ei ainakaan päälisin puolin mitään näkyny, ehjältä vaikutti. Tänään etummaisen kaasarin kumikurkun tsekkaus. Tankki irti ja ym. Samalla ilmanputsarin tarkistus.

Kesän parhaimmat ajokelit ja minä väsään tallissa mopoa. v***u, että kiinnostaa! Kyllä sillä ajamaan pystyy, ainakin sen verran, että taidan ajaa syväsataman kautta, ottaa kossupullon matkaan ja KÄVELLÄ kotiin. Sen verran matkaa takaisin kotiin, että humalassa ollaan, kun kotiin tullaan. Talliin kaljaa ja nukun siellä ens yön ja kuuntelen rokkia täysillä ja juon viinaa! Oisikko siinä ideaa? Tyhmä kysymys.

Ei se viina sisäisesti nautittuna mopoa korjaa.


Kinkster

Otin pytyn irti koneesta mutta pytyn tiiviste tuli vain osittain irti ja tuntuu olevan aika tiukasti kiinni pytyssä/koneessa nuo tiivistejämät.
Miten nuo jämät saisi pois ja putsattua helpoiten ilman, että pytyn ja koneen kiinnityskohdan pintaa tulee telottua?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 27.08.15 - klo:16:56
Otin pytyn irti koneesta mutta pytyn tiiviste tuli vain osittain irti ja tuntuu olevan aika tiukasti kiinni pytyssä/koneessa nuo tiivistejämät.
Miten nuo jämät saisi pois ja putsattua helpoiten ilman, että pytyn ja koneen kiinnityskohdan pintaa tulee telottua?

Siihen on oma työkalukin, mutta puukkoa on monesti käytetty, täytyy pitää vaan kulma sellaisena, ettei pure alumiiniin ja ei sitä parasta puukkoa kannata moiseen käyttää.

Biltemassa on jotain ainettakin, ei ole mitään kokemusta moisista:
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Pesu-ja-puhdistus/Puhdistus/Tiivistejaamien-irrotusaine-2000032680/

Tuolla on kehno kuva sellaisesta työkalusta, soveltaen jotain mitä tahansa lätkää, jossa samankaltainen "reuna", kyllä pärjää.
http://carpaintcenter.omaverkkokauppa.fi/Skrapa-muovi-ja-metalliteraell


Kinkster

Tattis, pitää alkaa yrittämään. Talosta löytyy tasan yksi mora joten se saa kelvata ja jossei toimi niin sitten haen tuota tököttiä bilteemasta.

viisnelonen

Puukolla sitte varovasti ettei lähde lastuja alumiinista. Itte olen käyttänyt kapeaa pakkelilastaa (3-4 CM) ja pitää olla ehjä teräinen ettei tee naarmuja. http://www.motonet.fi/fi/tuote/4011065/Schwan-Pro-pakkelilasta
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kinkster

Ei kyllä moralla lähde kunnolla. On niin palanut kiinni tiiviste paikoilleen.
Huomenna bilipalista tuota ainetta ja pakkelilasta mukaan ja koitetaan uudestaan.


Coastside

#1844
Katkoterällä raapii helposti. Toholla ja moralla lähtee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04