Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Meccca

Mitenhän saisi helposti ~5km/h pois nopeudesta? ostin uuden RMS:sän tuuletinlevyn ja tuntuu että sen kanssa ei tuota yhtä vakiokokoonpanon shimmilevyä laiteta paikalleen. Pitääkö kampuran akselinpää ylettyä edes etuvariaattorin mutterin kanssa samaan tasoon? tuntuu vaan jotenkin niin mahottoman naftilta tuo kokoonpano jos sen shimmilevyn heittää sinne väliin. Voiko siis tuollainen onnettoman ohut aluslevy viedä sen merkittävän 5 km/h pois huipuista? Vakio rajotin prikka on tallella mutta vaikuttaako se kiihtyvyyteen radikaalisti jos sen heitän paikalleen? nyt tuli monta kyssäriä mutta kiitos jos joku jaksaa valaista asioita :)

Kone

#1816
Eikös 12v 14ah akun lepojännite 12,9 ole ok? Pyörän ollessa käynnissä 13,5 onko tuo ok? Muuta selitystä en nyt keksi, kuin sen ettei lataa kunnolla. Staattori on mukavassa paikassa Intruderissa. Jos jännitteensäädin mennyt, niin eikö akku voi mitatessa näyttää ihan hurjiakin lukemia? Sitä en tiedä, että alhaisia?

Coastside

Hyviltä jännitteiltä näyttää nuo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Speed2

Mulla on peugeot speedfight 2 ja sen variaattorikopasta on tippunu viikon aikana 4 ruuvia. Tänään siit tippu 1 ruuvi ja se rupes pitää kauheeta meteliä ja kokeilin laittaa uudet ruuvit mutta ne ei pysyny siinä eli niist on menny kierteet paskaks neljästä reiästä, eikä se koppa pysy enää kunnolla  kiinni. Oisko kellää mitää ideoita miten saisin sen pysymään kiinni?

-Zone-


helkama sc-r

#1820
Pidemmät pultit.
Plastic padding kemiallinen metalli ja uudet kierteet.

pera8x

pidemmät pultit ja uutta jenkaa jos vaatii, tai sitten helicoil. ei mitään plasticpaddingeja, toi kemiallinen metalli on tavallista pakkelia, mihin on sekotettu jotai alumiini hippusia. kaukana metalleista kaikilta ominaisuuksiltaan.

konenikkari

Myös M7 kierre on yksi mahdollisuus, älä ajele paljon ilman ruuveja, voi katketa koko lohko.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

tai jos on hitsausvehkeet, niin voi hitsata reijän täyteen ja porata uudestaan ja kierteyttää. jos on tarpeeksi lämpöä tarjolla, niin sen voi myös juottaa täyteen ja porata ja kierteyttää. tuo aine on ihan toimivaa, vaikkakin sairaan kallista verrattuna hitsaukseen. http://www.roadmachine.fi/technoweld/technoweld.html

Coastside

#1824
Yleensä valmistuksessa on jäänyt varaa syventää reikää ja tehdä ehjää kierrettä vaikka läpi lohkon.
Kuudelle millille sopii 5 mm reikä. Varoen kiristää vaikkapa kierrelukitteen kanssa. Kierrelukite kuuluisi aina kopan pultteihin. Lohko elää aika paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

joissain malleissa, olisko ollut joku pösö juurikin, niin noi variaattorin kopan pultit oli sellaset ihmeelliset "lukko" pultit. päästä katsoen vähän kolmiomainen profiili ja jenkakin ihmeen karhea. nuo tuntui syövän kierteet vaikkei vedellytkään teinimomenttiin, niin paljon, että naksahtaa ja vartti takasin. jos tollaset pultit, niin suosittelen vaihtaan tilalle normaalit.

konenikkari

#1826
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 24.08.15 - klo:12:26
joissain malleissa, olisko ollut joku pösö juurikin, niin noi variaattorin kopan pultit oli sellaset ihmeelliset "lukko" pultit. päästä katsoen vähän kolmiomainen profiili ja jenkakin ihmeen karhea. nuo tuntui syövän kierteet vaikkei vedellytkään teinimomenttiin, niin paljon, että naksahtaa ja vartti takasin. jos tollaset pultit, niin suosittelen vaihtaan tilalle normaalit.

Totta speedfight2:ssa on ollut, todella kovia kolmion muotoisia ns. fiat ruuveja,
jotka ilmeisestikin jo tehtaalla on kierretty, kierteettömään reikään, koneella.
Joissain tapauksissa alumiinin kierreosa saattaa tulla ruuvin mukana jo eka avauksella :-(
Alkuperäiset ruuvit kannattaa heittää mäkeen ;-),
ja porata, tosiaan, kierrereikä syvemmäksi, ja kierteittää uudestaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#1827
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.08.15 - klo:17:06
Hyviltä jännitteiltä näyttää nuo.

Intruderin kestomagneetti laturi on kolmivaiheinen.
Hyvinkin tavallinen latausvika, on että säätimen tai staattorin vikaantuminen aiheuttaa, vian jossa jännitteet ilman kuormaa (esim  valot) on OK.
Mutta pidempään ajellessa, staattorin tai säätimen yhden vaiheen vikaantuminen aiheuttaa lataustehon laskun 1/3 osaan sen max tehosta.
Lataussäätimiä olen kuumilla keleillä uusinut useitakin, staattori särkyy harvemmin.

PS.perin mielenkiintoisessa paikassa sijaitsee ko. kapineen lataussäädin ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kone

Entäs, jos ongelmat jatkuu, kun lataussäädin vaihdettu? Staattori? Ei sillon sammu, kun kierroksia antaa. Pitää laittaa tyhjäkäynti 5000kierrosta minuutissa. :P

Speed2

Nonii nyt pysyy koppa kiinni. Porasin kierre reikiä hieman syvemmäks ja laitoin pidemmät pultit sisään, pari reikää porasin läpi ja laitoin lukkomutterin toiseen päähän.  :)