Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kaasarin desissä bensaa sakkaa niin paljon että estää toiminnan? Mieti lisää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Mitäköhän pitäisi miettiä lisää? Kohokammion pohjalle voi jäädä vähän sakkaa haihtuneesta bensasta, mutta ei se suuttimia tuki, paitsi ehkä myöhemmin kun mopolla jälleen ajellaan.

A_sentaja

#1787
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:11:50
Mitäköhän pitäisi miettiä lisää? Kohokammion pohjalle voi jäädä vähän sakkaa haihtuneesta bensasta, mutta ei se suuttimia tuki, paitsi ehkä myöhemmin kun mopolla jälleen ajellaan.

Miksiköhän ilmiö esiintyy mopossa,joka on syksyllä laitettu talviteloille ja keväämmällä on kaasari tukossa.. Metriäkään ei ole välillä ajettu tahi edes käytetty konetta.. Ja bensana käytetty 98E.. Juuri tässä keväällä tein asiakkaan mopoon huollon ja harmittavasti en kuvannut sitä, mutta kaasarissa oli tuota pulveria pohjalla,suuttimissa ja luistikin jumissa... Mopo ei ollut kiinankopio vaan ihan minarellin motilla oleva yamaha.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

helkama sc-r

Esimerkiksi rikkidioksidipitoinen ilma nopeuttaa kuparin patinoitumista.
Bensasta ei jää kiinteätä haihdutusjäännöstä, paitsi jos tyydyttymättömiä hiilivetyjä polymeroituu erittäin pieni määrä. Yksittäistapauksissa tankissa voi olla jotain ylimääräistä, muuten töhnä sisältää epäorgaanisia yhdisteitä. Etanoli syövyttää alumiinia kuumana, niistä syntyvää yhdistettä voi olla jonkin verran.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:13:40
Esimerkiksi rikkidioksidipitoinen ilma nopeuttaa kuparin patinoitumista.
Bensasta ei jää kiinteätä haihdutusjäännöstä, paitsi jos tyydyttymättömiä hiilivetyjä polymeroituu erittäin pieni määrä. Yksittäistapauksissa tankissa voi olla jotain ylimääräistä, muuten töhnä sisältää epäorgaanisia yhdisteitä. Etanoli syövyttää alumiinia kuumana, niistä syntyvää yhdistettä voi olla jonkin verran.

Koetatko nyt kenties, kertoa meille kaikille jotka olemme kaivaneet kaasuttimista,
paljain käsin milloin minkäkinnäköistä töhnää, että me kaikki olemme tehneet täysin turhaa työtä,
vai mikä pointtisi on?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:11:50
Mitäköhän pitäisi miettiä lisää? Kohokammion pohjalle voi jäädä vähän sakkaa haihtuneesta bensasta, mutta ei se suuttimia tuki, paitsi ehkä myöhemmin kun mopolla jälleen ajellaan.

Tämä kommentti on mulla ehdokkaana, kaikkienaikojen typerämmäksi kommentiksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

#1791
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.08.15 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:13:40
Esimerkiksi rikkidioksidipitoinen ilma nopeuttaa kuparin patinoitumista.
Bensasta ei jää kiinteätä haihdutusjäännöstä, paitsi jos tyydyttymättömiä hiilivetyjä polymeroituu erittäin pieni määrä. Yksittäistapauksissa tankissa voi olla jotain ylimääräistä, muuten töhnä sisältää epäorgaanisia yhdisteitä. Etanoli syövyttää alumiinia kuumana, niistä syntyvää yhdistettä voi olla jonkin verran.

Koetatko nyt kenties, kertoa meille kaikille jotka olemme kaivaneet kaasuttimista,
paljain käsin milloin minkäkinnäköistä töhnää, että me kaikki olemme tehneet täysin turhaa työtä,
vai mikä pointtisi on?


Ei kai se turhaa työtä ole, jos poistaa sinne kuulumattomat töhnät kaasarista.
En nyt oikein ymmärrä miksi keksit omasta päästäsi jotain juttuja ja se sitten on olevinaan minun kertomani asia, vaikka tarinassa ei ole mitään mikä liittyy olettamukseesi.
Eräs erikoisin täällä julistettava ehdotus on ulkoisen bensansuodattimen poistaminen, sitten ihmetellään kun on kohokammiossa jotain ylimääräistä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 10.08.15 - klo:16:18
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 10.08.15 - klo:15:47

Tyhjäkäyntisuutin voi olla tukossa, melkoisella varmuudella, siinä on keskellä onnettoman hento reikä, joka umpeutuu tuollaisissa tapauksissa,

Jos mopo jää toimivana seisomaan vuosiksi, ei sieltä kohokammiosta nouse itsestään mitään, mikä voisi tukkia suuttimen.

Ja tämä kommentti on kakkosehdokas.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#1793
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.08.15 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:13:40
Esimerkiksi rikkidioksidipitoinen ilma nopeuttaa kuparin patinoitumista.
Bensasta ei jää kiinteätä haihdutusjäännöstä, paitsi jos tyydyttymättömiä hiilivetyjä polymeroituu erittäin pieni määrä. Yksittäistapauksissa tankissa voi olla jotain ylimääräistä, muuten töhnä sisältää epäorgaanisia yhdisteitä. Etanoli syövyttää alumiinia kuumana, niistä syntyvää yhdistettä voi olla jonkin verran.

Koetatko nyt kenties, kertoa meille kaikille jotka olemme kaivaneet kaasuttimista,
paljain käsin milloin minkäkinnäköistä töhnää, että me kaikki olemme tehneet täysin turhaa työtä,
vai mikä pointtisi on?


Ei kai se turhaa työtä ole, jos poistaa sinne kuulumattomat töhnät kaasarista.
En nyt oikein ymmärrä miksi keksit omasta päästäsi jotain juttuja ja se sitten on olevinaan minun kertomani asia, vaikka tarinassa ei ole mitään mikä liittyy olettamukseesi.
Eräs erikoisin täällä julistettava ehdotus on ulkoisen bensansuodattimen poistaminen, sitten ihmetellään kun on kohokammiossa jotain ylimääräistä.

Ei minulla ole tarvetta, sinun suhteesi, keksiä omasta päästäni mitään, typerät kommenttisi ovat kaikkien luettavissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Sellaista valkoista limamaista joskus on ollut kaasarissa, kun on avannut, ihan ilman seisontaakin, mutta ei sitä kovin usein löydy. Bensan kuivuessa TK suuttimeen jää jotain kovaa tukkimaan reiän, ei ehkä aina, mutta sellaista on näkynyt, sillä ei ole mitään merkitystä mitä se tavara on, kun joka tapauksessa se estää bensiinin kulkemisen suuttimen läpi ja pois se tavara on saatava ennen kuin mopo käynnistyy.

Sellainen se tilanne vaan tahtoo usein olla noissa seisoneissa vehkeissä, tuokoon sen rähmän sitten vaikka kaasutin-peikko yön pimeinä tunteina pisemmän säilytyksen aikana.

Ei omissa vehkeissäni ole tuollaista tapahtunut, mutta noita keväällä ei lähde käyntiin laitteita on tullut nähtyä ja ehjättyäkin, osa on käynyt noissa ns. ammattilaisten huolloissakin, rahaakin on selvittelystä otettu, mutta suutinta ei ole huollossa aukaistu töhkästä.

Jos väittää, että bensa ei tuki suutinta, niin mitä informaatioarvoa sillä oikeasti on? Se kumminkin tiedetään, että tuota alkoi tapahtumaan kun bensasta tuli ekompaa.

Samoin tiedetään, ettei pienkonebensa tee samaa.

Eikä venäjän bensakaan tee moista.

Olkoon vaikka hattiwatit asialla, niin jotenkin se liittyy siihen, että normaali pumppubensa jää kaasariin kauden jälkeen.


konenikkari

Totta, ja  käytännössä meillä kuolevaisilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin irroittaa, purkaa ja puhdistaa ko. kaasutin.
Ja varsinkin yleensä se, ensisijaisesti, tyhjäkäyntisuutin.
Ehkä tälläistä ei koskaan tapahdu normi ihmisille kuin siellä...hattivattilandiassa.
Minulla se on arkipäivää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r


Coastside

Pienkonebensa on ainoa tasalaatuinen bensa. Sain sen palamaan katalyytissäkin paremmin kuin siihen tehdyn zippon. Mittaribensa on seos joistakin hiilivedyistä joka täyttää normit käytön ja säilyvyyden osalta mutta rimaa hipoen. Kilpailua ei ole vaan kaikki tulee nesteeltä. Alkoholi pahentaa sen ongelmia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 12.08.15 - klo:21:16
Laita bensansuodatin.  :)

Entäs kun on jos suodatin tankissa ja letkussa, eli 2kpl suodattimia, pitäisikö tuohon virittää vielä tislaamo väliin? :D

No, eipä omissa laitteissa olekkaan noita ongelmia ollut, vaikka välillä rähmää näkynytkin, mutta kyllä niissä muidenkin laitteissa on suodattimet olleet, jostain muusta tuossa on kyse kuin suodattimen puutoksesta.

Autossa oli aikoinaan kanssa pari suodatinta, tankin suodatin ja sitten se letkufiltteri, seisonnan jälkeen ihmetytti kun oli ikäänkuin hiekkaa kohokammioon ilmestynyt. Oli niin, että etanoli tykkäsi syövyttää ko. kaasarin metallia, se ns. hiekka oli kohokammion seinämästä irronnutta tavaraa, tai se ainakin oli loppupäätelmä mihin alan harrastajat päätyivät asiaa tarpeeksi ihmeteltyään.

Kai senkin pitäisi olla mahdotonta, mutta niin on moni muukin asia ja silti niin vain on.

Coastside

Sähkökemiallinen korroosiokin on mahdollinen koska kaasarissa on eri potentiaalin metalleja. Hieman vettä ja suoloja niin siitä lähtee. Ties mistä tulleet vieraat aineet  voivat saada polymeroutumisen käyntiin. Itse huomasin hämähäkin menevän tankkiin tankatessani. Letkujen materiaalitkaan ei ole laboratoriolaatua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04