Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

joni_k

sellanen kysymys että jos mopossa on uutena ollut vilkut niin saako niitä poistaa vai onko ne sitten niinkun pakolliset kun ne on rekisteröitäessäkin ollut?

Coastside

Laki vaatii mopoon vain etuvalon ja takavalon ja mittarivalon. Vilkut kannattaa joko peittää tai poistaa jos niitä ei käytä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

remu889itse

Piaggio Typhoonis kuuluu variattorissa rähinää sen jälkeen kun avasin etu/Takavarin ja vaihdoin pari osaa,olen uusinut kaikki osat paitsi vapaarattaan ja sen vastakappaleen.Ja nykyään kun pistän variaattorin hihnan paikoilleen niin variaattorin laippa ei mene tasaisesti vasemmalta puolelta kierteisiin koska hihna (estää menemästä)? vastauksia pian koska monta kuukautta selvitelly olen :/

pera8x

veikkaisin, että sen laipan kuuluu menno pooreihin, eikä jäädä vaan kierteisiin. jos se jää kierteisiin, niin siinä syy, miksi rahisee variaattorit, kun on kasassa.

paina takavariaattorin lautasia yhteen ja samalla törkkäät remmiä keskemmälle. näin saat etuvariaattoriin tilaa, jolloinka mahdut laittaan sen lautasen paikoilleen. ja pulttipyssyllä helpoin paukuttaa mutteri kiinni. jos epävarma kiristyksesetä, niin tippa jotain suht helposti aukeevaa lukitetta varmistukseks.

Samppa

EDIT. Tätä Piaggio asiaa ei käsitellä enää tässä ketjussa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

helkama sc-r

En tiedä missä voi kertoa, että takalautanen tai holkki ei ole kunnolla paikoillaan, jos ei variaattorin etulautanen mahdu, hihnaa asentaessa kannattaa pyörittää samalla vähän etuvariaattoria.
Pulttipyssyä järkevämpi tapa on lukita variaattori ja käyttää momenttiavainta.

Coastside

#1761
Takavarin levittäminen voi onnistua käsin jos samalla kiertää lautasta oikeaan suuntaan. Joissakin lohkoissa sormet ei mahdu tehdä tuota. Jonkin kiilan asettaminen tai hihnan, pitää sen auki. Jos voimat eivät riitä, voi liimauspuristimella ja 10 mm levyn paloilla tehdä saman. Olen tehnyt haarukan mallisen levittimen jolla sen saa auki hihnaa asentaessani. Ruuvarilla lohkoa vasten kammeten se avaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Miksi helvetissä pitää mainoksissa aina harjata hampaita peilin edessä ?
Miten sillä peilillä näkee suuhun mistä pitää hangata, kun se saatanan harja ja käsi on edessä ja usin pidetään suukin niin kiinni että ei sinne voi nähdä ??

Tää tuli mieleen kun aikoinaan teini-iässä sitten siskon kans otettiin matsia kumpi menee ensin, minä paskalle vai se peseen hampaita ..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

helkama sc-r

Peili helpottaa tähtäämistä, ei osu hammasharja poskeen.

pera8x

tällänen kiinanskootteri työnalla. joku sudoku siinä kyljessä lukee. ;D oli hyytynyt ajosta ja vika paikallistettu sytytystulppaan. paikalla oli NGK:n vastuksellinen CR7HSA tulppa. eikös näissä kiinanskoottereissa yleensä ole käytetty C7HSA tulppaa? tarvii lähtee kaupoille, niin kummanko tulpan nyt ostan? kokeilin käytetyllä tulpalla, juurikin tollasella vastuksettomalla, niin heti hörähti käymään.

-Zone-

#1765
Ei koskaan vastustulppaa jos tulpanhatussa jo vastus on.

pera8x

jees, thänks!

juu, ostin c7hsa tulpan. myyjällä oli kyllä ekassa putiikissa kova halu myydä vastuksellinen tulppa, kun vastuksetonta ei ollut hyllyssä. kysyi, että miksei vastuksellinen? sanoin vaan, että siksi kun se ei sinne kuulu. eikä ollut muuten stefojakaan samassa kaupassa, vaikka merkki ja malli ja vuosimalli ja runkonumero ja rekisterinumero ja kaikki tiedot oli tiedossa. sanoi, että tule niiden vanhojen kanssa, tai mittaa putket ja tule uudestaan. erikoinen merkkiliike.. no, ajelin sitten motonettiin, niiin sieltä löytyi heti kaikki, vaikken uskonut saavani muuta kun tulpan.

Erx

Sain kuningasajatuksen, että laitan tallini nurkassa muutamia vuosia pölyttyneen keeway focuksen (50 cc, 2006 muistaakseni) myyntiin. Akku tietenkin oli sipannut jo pari talvea sitten, eli polkemalla kokeilin käyntiin.. mutta ei inahtanutkaan.

Seuraavaksi kävin ostamassa akun ja kokeilin startilla.. ei änähtänytkään.

Sitten tyhjensin tankin totaalisen tyhjäksi ja tuoreet bensat tilalle. Irroitin bensaletkun kaasarista ja startatessa letkusta tuli bensaa.. sitten kytkin letkun paikallen ja starttasin.. ei inahdustakaan.

Seuraavaksi irroitin tulpan ja se näytti kyllä jotensakin kärsineeltä. Otin uuden tulpan ja tein kipinätestin --> tulppa kipinöi kuten pitääkin.

Toivorikkaan tulppa paikalleen ja STARTTAUUSTAA.. mutta ei hörähtänyt.

Minun tekniset taidot on nyt käytetty, mitä ehdottaisitte seuraavaksi?

pera8x

vanhat pensat voi vaikeuttaa käynnistystä, mutta ne vaihdoitkin jo. tyhjensitkö kaasuttimenkin vanhoista pensoista? sinne kaasariin mahtuu aika paljon pensaa, niin sekin on hyvä tyhjätä. jos ei tyhjennys ropusta tule pensaa, niinkuin joissain kiinankaasareissa ei tule, koska poraus puuttuu kohokammioon, niin kaada mopo kyljelleen. sillon tulee ylivuotoletkusta ainakin jonkun verran pensiiniä pois kaasuttimesta. sitten uudestaan kokeileen käynnistystä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.07.15 - klo:09:30
sellanen kysymys että jos mopossa on uutena ollut vilkut niin saako niitä poistaa vai onko ne sitten niinkun pakolliset kun ne on rekisteröitäessäkin ollut?

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.07.15 - klo:09:47
Laki vaatii mopoon vain etuvalon ja takavalon ja mittarivalon. Vilkut kannattaa joko peittää tai poistaa jos niitä ei käytä.

Jos ei niitä otteessa erikseen mainita, voi niille tehdä Coastsiden mainitsemat seikat.. Taasen jos jätät ne paikoilleen, on niiden toimittava.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...