Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kone

Onko se joku mikrokytkin vai mikä lie virallinen nimi? Kumminkin se rele, kun painaa takajarrua (jalkajarru) On menny rikki. Heti, kun jarrun vapauttaa, niin sulake paskaks. Otin sen sulakkeen irti toisistaan mihin menee jarruvalo. Se ei nyt pala, mutta vilkut toimii. Suzuki liiikkeessä noita ei ole pitää tilata. Onneks on tallin tapanen. Voitte arvata, että oll ahtaat paikat rassailla. Pakoputken etuosa pois, että pääsee käsiks, eikä sillonkaan kunnolla. No, vika paikallistettu nyt.


RaSSeeeee

Mikäköhän tässä piaggiossa on kun käy rikkaalla vaikka minkä suuttimen laittaisi? Tulppa vaihdettu ja kaasari on uusi

-Zone-


helkama sc-r

Ilmanputsari tukossa tai ilmanottoaukon verkko jos rikkaalla käy.
Viallinen jarruvalokytkin ei varmaankaan polta sulaketta.

Kone

Kyllä polttaa. Kun takajarrupoljinta pitää painettuna kaikki toimii. Sitten kun sen vapauttaa, niin poks. Kokeiltiin monesti. Otettiin irti ja crc:tä sitten painettiin sormin sitä kytkintä ja poks.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kone - 10.07.15 - klo:10:14
Kyllä polttaa. Kun takajarrupoljinta pitää painettuna kaikki toimii. Sitten kun sen vapauttaa, niin poks. Kokeiltiin monesti. Otettiin irti ja crc:tä sitten painettiin sormin sitä kytkintä ja poks.

Kuinkas kytkin ohitettuna, jos yhdistää vain johdot, palaako sulake silti?

Mitä sähkökaavioon on piirretty katkaisijan osalta, mitä johtoja menee yhteen, kun kytkin vapautetaan vai meneekö mitään johtoja yhteen?

Yleensähän katkaisija vain sulkee virtapiirin tai avaa sen. Jotta sulake palaisi päästettäessä katkaisin ylös, pitäisi plussajohdon yhdistyä suoraan runkoon kulkematta polttimon kautta.


Kone

Mikä sähkökaavio? :D 2 johtoa menee kytkimestä suoraan liittimeen satulan alle ja sieltä takavalolle. Otin sen liittimen irti, niin nyt palaa sentäs vilkut ja ajovalo. Aikaisemmin ei mikään muu, kun ajovalo. Se jarruvalokytkin on hajonnut osittain, kun se irti saatiin. Reikä mistä kaikki lika mennyt sisään ja se kumi siinä välissä rikki. En nyt oikein muuhun usko, kun siihen, että siinä se vika on. Siihen paikalle tuli naapurin äijä, jolla ollut 30 pyörää, jopa tätä Suzukia, mikä minulla on. Aikansa katto ja tuomio oli, että se kytkin tämän aiheuttaa. 60e maksaa.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kone - 10.07.15 - klo:12:45
Mikä sähkökaavio? :D 2 johtoa menee kytkimestä suoraan liittimeen satulan alle ja sieltä takavalolle. Otin sen liittimen irti, niin nyt palaa sentäs vilkut ja ajovalo. Aikaisemmin ei mikään muu, kun ajovalo. Se jarruvalokytkin on hajonnut osittain, kun se irti saatiin. Reikä mistä kaikki lika mennyt sisään ja se kumi siinä välissä rikki. En nyt oikein muuhun usko, kun siihen, että siinä se vika on. Siihen paikalle tuli naapurin äijä, jolla ollut 30 pyörää, jopa tätä Suzukia, mikä minulla on. Aikansa katto ja tuomio oli, että se kytkin tämän aiheuttaa. 60e maksaa.

Sähkökaavio kannattaa jostain hommata, helpottaa elämää kummasti :D

Onpas kallis kytkin, ihan pahaa tekee, parin euron osalla himpun merkkilisää? Tosin eipä noita välttämättä muualtakaan saa kuin monopolitiskiltä.

Liittimestähän on helppo testata yhdistää ne kaksi johtoa ja sitten ottaa johdot irti, katkaisija voi olla rikki, mutta onko se rikkonut muutakin kuin vain sulaketta?

Olikos se joku intruderi? Sähkökaavioita voisi tuolla penkoa, joskus sitä kumminkin tarvitset:
http://www.google.com/search?hl=en&q=intruder+wiring+diagram

Kone

Palattiin taas vanhaan...huoh. Kun en ole Mcgyver. Enkä varsinkaan kun sähköistä kyse. Non niin. Loppu taasen vilkutus, vaikka mulla on se jarruvalokytkimen liitin irti. NYT, kun pistän sulakkeen polttaa sen välittömästi ja vilkutkaan ei tietenkään pala. otin sen sulakerasian lähempään tarkasteluun, niin sieltä minne tulee jarruvalokytkimen johto, niin siellä ei kulje virta. Tai yhden kerran tuli, mutta väliaikaisesti ja poltti vähän ajan kuluttua sulakkeen. Sen jälkeen koko ajan.? Onko mulla nyt probleema sekä jarruvalokytkimessä ja sulakerasiassa sekä että vai mittee? Ostattaako vielä uuden sulakerasian vai vittuko lie nimeltään. Vai johdoissako vika. Sen verran tiedän sähköistä,että naulaa en tunge pistorasiaan.

konenikkari

Sul ei oo alkuperäinen se stonga, tarkistelepas niitä johdotuksia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kone

Jotain jää huomaamatta? Harjotukset jatkuu huomenna. Laitoin virrat päälle kaikki toimii. Paitsi neutral valo ja pitkät, öljyvalo. Vilkut toimii 10min sitten poks sulake ja savua vähän tankin alta. Jep. Tankki pois, etuvalo hässäkkä johdot syyniin ei mitään? Tankin alta ei mitään? Pitkien valojen lamppu palanut, siihen uusi lamppu, toimii. Neutral valo ei, eikä öljyvalo. Virrat uudestaan päälle. Neutral ei pala, eikä öljyvalo. Vilkut toimii, takajarruvalo toimii 10min sitten poks. Vilkut ei toimi eikä takajarruvalo. v***u rupee korpeemaan...

porakone

#1737
Pari variaattoriaiheista juttua.

Skode 1: Tollasen tuhannen kilometrin sisään on alkanut ilmetä sellaista että vaihtaa kiihdyttäessä turhan aikaisin 'liian isolle', ja samalla tietysti ei vaihda tarpeeksi nopeasti pienelle vauhdin hidastuessa. Kun lähtee tuppi nurin liikkelle niin menee alkumetrit kivasti, sitten ihan selvästi vaihtuu välitys, moottori uupuu ja kiihdtyvys heikkenee. Oisko tässä nyt kyseessä väsynyt vastapainejousi? ~2000km sitten sinne on vaihdettu uusi, vakion pyysin joten lienee spekseiltään sellanen, mutta merkistä/laadusta ei tietoa.

Skode 2: NRG vaatii aika kovasti kierroksia ennenkun se alkaa yrittelemään eteenpäin, ehkä sellasen 5500. Sillä on nyt ajettu 13000, onko se sen verran että osia (kytkinpalat, mitä muuta?) uusimalla saisi edes vähän alemmas tuota vai onko noi vaan tuollaisia? Vähän kismittää kun tulee yömyhällä kotiin eikä pysty ajamaan hissunkissun hiljakseen.

EDIT: Ehkäpä vielä mainitsen tässä erikseen että tossa on siis 2 eri skootteria kyseessä. Ja lisäyksenä myös että ykkösessä on kaikki vakiota ja voimansiirto on muutenkin alle 3000km vanha ja tuo em oireilu on siis alkanut viimisen ~1000km aikana. Kakkosen osalta kiinnostaa lähinnä se että kuinka todennäköistä niiden kytkinpalojen kuluneisuus noilla kilometreillä on. Etuvari - ja vähän muutakin - on juuri entrattu siihen kuntoon että läskikin liikkuu kivasti joten varsinaisiin välityksiin en halua enää koskea. Lähinnä elättelen toiveita jonkun kuluneisuuden tai väsyneisyyden vaikutuksesta liikkellelähdön 'tarraavuuteen'.
193cm/~140kg/42v
MBK Ovetto 2000, Piaggio NRG 2013 ja paljon muuta @ http://wonk.sytes.net/

helkama sc-r

Rullat voi olla kulunu kulmikkaiksi, sopivan painoisilla rullilla suhteessa vastapainejousen jäykkyyteen voi säädellä kiihtyvyyttä ja liikkeellelähtökierroksia.

Kone

Laitan kamat paikoilleen ja ajan. Syttyyköön palamaan saatana, jos niikseen on. Ei oo vara viedä korjaamolle.Ugh.