Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

jwalk

Sen verta kiinnosti, että kurkkasin.  :)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: porakone - 03.07.15 - klo:01:16
Tarkemmin aiheesta allekirjoituksen linkissä mikäli jotakuta kiinnostaa.
Piruttaan katoin ja huomio kiinnittyi tuohon kaasariin.. En alkanut lukemaan, mutta kuinkas paljon on virtausalassa eroa noissa "kuristuslevyn" reijissä
ja kaasarin maksimiläpivirtauspinta-alassa?

porakone

Tota reikälevyä on speksailtu ihan laskennallisestikin jossain NRG säikeessä ja on sitä spekuloitu muuallakin, ja yleisesti ollaan vissiin oltu sitä mieltä ettei sillä oo juurikaan merkitystä. Itehän oon menny tätä ohjetta soveltaen ja jättäny koskematta mihinkään muuhun ja oon tyytyväinen.
193cm/~140kg/42v
MBK Ovetto 2000, Piaggio NRG 2013 ja paljon muuta @ http://wonk.sytes.net/

Coastside

#1698
Kuristuslevyksi kutsutulla voi olla toimintoja kuten turbulenssin tuottaminen ja takaisin sylkemisen esto. Aukkojen pinta-ala on ilmiselvästi suurempi kuin venturin joten poisto ei lisää virtausta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1699
Pistinkin lainausmerkeillä kun en oikein muutakaan nimitystä tolle tiedä. Kuristustarkoituksessa se ei siinä ole, mutta käyttötarkoitus on jäänyt mulle hivenen hämärän peittoon. Samaan kohtaan asennettava Carb splitter on ihan toimiva peli silloin kun käytetään suurta kaasaria, mutta tuo tuntuu jo vähän hätäpatenttiratkaisulta. Voisin  kuvitella sen tekevän tarpeetontakin turbelenssia kaasarin sisälle vaikka poistaminen ei kaasarin läpivirtaavuutta vakioon koneeseen nyt yhtään lisäisikään.

Meccca

Nyt tuli totaalinen blackout kun tuossa skootteria kasasin että mihin ihmeeseen paksumpi letku menee öljypumpulta joka lähtee suoraan ylöspäin? Molemmat letkut bensahanalta taitaa tulla suoraan kaasariin? Tosiaan kymmeneen vuoteen en ole kaasaria kasannut ja purkamisestakin on jo 3kk. Uusi kaasari ja uudet letkut niin ei voi edes mallailla vanhoja. Voi elämän kevät ja arvatkaa otinko edes kuvia enneku purkasin koko mötikkää.  :-[ Skootterin on Yamaha Slider 2001 pysty minarelli.

Coastside

#1701
Kaasarista saa varaosakuvja joista osien paikat näkyvät. Videoitakin voi löytyä samasta mallista. Mallien erot ovat hyvin kosmeettisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meccca


Lainaus käyttäjältä: Meccca - 05.07.15 - klo:22:30
Nyt tuli totaalinen blackout kun tuossa skootteria kasasin että mihin ihmeeseen paksumpi letku menee öljypumpulta joka lähtee suoraan ylöspäin? Molemmat letkut bensahanalta taitaa tulla suoraan kaasariin? Tosiaan kymmeneen vuoteen en ole kaasaria kasannut ja purkamisestakin on jo 3kk. Uusi kaasari ja uudet letkut niin ei voi edes mallailla vanhoja. Voi elämän kevät ja arvatkaa otinko edes kuvia enneku purkasin koko mötikkää.  :-[ Skootterin on Yamaha Slider 2001 pysty minarelli.

Voi tsiisus! se paksumpi letkuhan on itse öljysäiliöön menevä  :o  Kyllä taas piti nukkua yön yli ja todeta miten sitä voi olla pönttö  :D
ehkäpä pitää vähentää noita liian myöhäisiä skootterin rassaus iltoja.

Kone

Huoh... Vilkut lakkasi toimimasta :o Voiko tulppien vaihdolla olla osuutta asiassa? Kävin motossa ostamassa tulpat joitten myyjä katsoi tietokoneelta käyvän "tonninelkku Intruderiin" Samat NGK tulpat, mutta se numerosarja erilainen, kun edellisissä tulpissa. Vaihdoin tulpat ja pienen koelenkin jälkeen sulake paskaks. Vaihdoin sulakkeen ja sama homma. Voiko se olla sitten tulppien vaihdon syytä?

Alkaa tosissaan vituttamaan nuo vilkut perkele. Sain ne viime vuonna loppukesästä toimimaan, mutta nyt taas ajellaan vilkuttomalla pyörällä. Eikä siinä se neutral valokaan pala. Sillä nyt , niin väliä, mutta ne vilkut...

Meccca

Help! Uskaltaakohan sitä käyttää konetta uudella pytyllä niin kauan että öljy on madellut kaasariin asti? konetta käytin alle 5min. en lisännyt öljyä bensan sekaan mutta pytty ja mäntä on öljytty kasauksen yhteydessä. Onko liian myöhäistä laittaa bensan sekaan öljyä lurauksen ja huljutella vai voisikohan tulpanreijästä lisätä pienen lirun öljyä? miten kauan yleensä voi käyttää konetta ilman öljyä? hirveesti kysyttävää mutta ei tämä projekti nyt voi tähän kaatua totaalisesti.   :-\

helkama sc-r

Tankkiin kaadettu öljy ei välttämättä sekoitu kunnolla ja voi bensaa raskaampana mennä ennen bensaa täyttämään kohokammion.

Tulpat ei vaikuta vilkkulampun? johdoissa olevaan oikosulkuun.

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: Meccca - 06.07.15 - klo:21:27
Help! Uskaltaakohan sitä käyttää konetta uudella pytyllä niin kauan että öljy on madellut kaasariin asti? konetta käytin alle 5min. en lisännyt öljyä bensan sekaan mutta pytty ja mäntä on öljytty kasauksen yhteydessä. Onko liian myöhäistä laittaa bensan sekaan öljyä lurauksen ja huljutella vai voisikohan tulpanreijästä lisätä pienen lirun öljyä? miten kauan yleensä voi käyttää konetta ilman öljyä? hirveesti kysyttävää mutta ei tämä projekti nyt voi tähän kaatua totaalisesti.   :-\
En uskaltaisi.
Kyllä minä sekoittaisin alkuun bensan sekaan öljyt, kun tuo tuorevoitelupumppu nostaa tosiaan yllättävän hitaasti... Jos et ole "hulluna" kaasutellut, niin ei välttämättä vielä mitään pahaa ole tapahtunut..
Jos varman päälle haluaa pelata, niin kaasari tyhjäksi kohokammion pohjaruuvista ja letkusta imaisee kaasarille uudet tankkiin tehdyt seos-bensat + öljysäiliö tietysti normaalisti täytettynä.
Kone kestää hetken käyttöä ilman öljyä, kunnes bensa huuhtelee kaiken vanhan voitelun pois. Käytöstä riippuen leikkaaminen voi tapahtua hyvinkin nopeasti tai sitten "kotvan päästä" tapahtuu vain rankkaa kulumaa ja peli on vielä pelastettavissa.
Tulpan reiästä voi toki vielä lorauttaa hitusen öljyä, tosin se auttaa vain hetkellisesti yläkertaan, eli alakertaan tästä ei ole apua.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Meccca

#1707
Tuhannet kiitokset avusta! Kuulostaisiko pahalta jos kaataisi öljyä tulpanreijästä ja sitten lisäisi tankkiin vähän vahvempaa valmiiksi sekoitettua bensaa? varmaan sekoittuisi tämän jo tankissa olleen kanssa paremmin kuin pelkkä öljyn lirautus? ei millään viitsisi enää tankia kokonaan tyhjentää kun edellinen tyhjennys meni melko sotkuiseksi. Meinaatko tällä tankista imaisulla että sitä bensahanan alipaineletkua kirjaimellisesti imee nii alkaa tankista valuttamaan bensaletkua pitkin?

Edit: ei tosiaan onneksi pystynyt kaasutella kovasti koska vakio ilmanputsari oli pois pelistä ja kiinni oli malossin sieni niin ei kierrokset nousseet booaamisen takia :)
Imeekö kaasutin bensaa jos laittaisi pelkän bensaletkun suoraan toiseen säiliöön jossa sekoitebensa olisi ihan vaan siksi aikaa että öljy ehtii pumppaantua kaasariin?

-Zone-

#1708
Lainaus käyttäjältä: Meccca - 07.07.15 - klo:05:55
Imeekö kaasutin bensaa jos laittaisi pelkän bensaletkun suoraan toiseen säiliöön jossa sekoitebensa olisi ihan vaan siksi aikaa että öljy ehtii pumppaantua kaasariin?
Ei ime, mutta mikäs vaikeus se on pistää "remonttitankki" ohjaustankoon roikkumaan. Sinappi/yms shampoo pullosta pohja pois ja bensaletku korkkiin. Ylösalaisin vaan roikkumaan. Hoksottimia ja mielikuvitusta saa myös soveltaen käyttää.  :P

Coastside

#1709
Useimmat tekniset pullot saa narulla kaulastaan riippumaan. Siihen lappoletkulla kaasarille. Pullon korkkiin reijät letkulle ja korvausilmalle hyvin pieni. Bensaa siihen vain sen verran kun silloin tarvitsee. Sen letkulla saa tankista bensaa.

Samanlaisella ilmaa jarrutkin kun letkussa on pituutta saada putouskorkeutta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04