Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - 11.06.15 - klo:15:05
Vaihdoin eilen hihnan ja 8,5g rullat ei vaikutusta värinään, paitsi että nyt alkaa 40km/h eteenpäin värisemään.
Vanhoilla rullilla (9g) alkoi värinä noin 30km/h. 7,5g ei tuntunut värisevän, mutta kierrokset oli sitten taas liian korkeat.
Tussasin myös variaattorin ja hihna jää noin 5mm lautasen alapuolelle joten sen pitäisi olla ihan ok.

Tänään laitoin kaksi 0,5mm prikat kampiakselin ja variaattorin lautasen väliin, mutta ei vaikutusta.
Täytyy vielä kokeilla lisäillä pari prikkaa ellei 1mm olekkaan tarpeeksi. Etu ja takavariaattorin lautasetkin ovat uutta vastaavassa kunnossa.
Hmmm..Tuosta voisi päätellä ettei ole takapyörä/vaihteistossa ongelma. Vaan että kun varin välitys tulee tiettyyn pisteeseen alkaa värinä..
Katsoitko etuvarista, että rullat liikkuu keveästi rampeissaan ylös asti?
Liukupalat ei takeltele?
Rullakuppi väljä holkkiin?

konenikkari

"Rullakuppi väljä holkkiin?", tuo on todella tärkeä pointti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Mika Lukumies

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 11.06.15 - klo:21:01
Onkos variaattorin lautaset 28 vai 30 asteiset? Entäs remmi?

Mulla on kaksi remmiä ja eri asteet sille hihnan kiilakulmalle noissa, toisella mielestäni sellaista pientä wroom wroom ääntä ja toisella ei. Kiinanmopon vakiovariaattorihilut, joista en tiedä mitä asteita löytyy.
Hmm, jaa noita asteitakin on erillaisia, ei ole kyllä lautasista mitään hajua kumpaa mahtavat olla, hihnan tilasin täältä: http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/daelim/50-cc/s-five-sj-50/07-hihna-variaattori

Joo tuntuu ainakin siltä että kun välitykset on pisimmällään, niin värinä alkaa.

Rullat liikkuu hyvin eikä liukupalat takertele, myös rullakuppi on tiukka holkkiin, ei kuitenkaan niin tiukka etteikö se siinä liikkuisi kevyesti.
Se levy jossa on liukupalat, niin se kyllä heiluu rullakupissa noin yhden millin verran suuntaan ja toiseen, mutta eikös se nyt heilu kaikilla?

-Zone-

Lautaskulma on loppupeleissä ihan helppo mitata. Tarvitaan vain kulmamitta. Pikapikaa tein kuvan.

Mika Lukumies

No nyt hävis värinät tänään yllättäen. Mitään en mopolle tehnyt, oisko hihna nyt vaan kulunut oikeaan muotoon? ::)
Täytyy tuollanen kulmamitta hommata ja katsoa kumpaa ne on.
Nyt kulkee kyllä tosi hyvin ja on ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.  :P

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - 12.06.15 - klo:19:09
No nyt hävis värinät tänään yllättäen. Mitään en mopolle tehnyt, oisko hihna nyt vaan kulunut oikeaan muotoon? ::)
Täytyy tuollanen kulmamitta hommata ja katsoa kumpaa ne on.
Nyt kulkee kyllä tosi hyvin ja on ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.  :P
Hyvä juttu! Btw..Jäikö Prikat akselille?

karhumies98

Ossaako kukkaan sanoo saakos kymco agility rs naked 2t stä tota cdi tä tehtyy rajottamattomaks tai mistä sais rajottamattoman on 8 piikkinen ja 1 liitin

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla


Mika Lukumies

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 12.06.15 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: Mika Lukumies - 12.06.15 - klo:19:09
No nyt hävis värinät tänään yllättäen. Mitään en mopolle tehnyt, oisko hihna nyt vaan kulunut oikeaan muotoon? ::)
Täytyy tuollanen kulmamitta hommata ja katsoa kumpaa ne on.
Nyt kulkee kyllä tosi hyvin ja on ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.  :P
Hyvä juttu! Btw..Jäikö Prikat akselille?
Joo prikat on akselilla ja taidan ne sinne jättääkkin. Pitää vaan tarkkailla hihnan kulumista vähän useammin.
Kävin taas ajamassa pienen lenkin ja edelleen toimi normaalisti. :)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: karhumies98 - 12.06.15 - klo:19:22
Ossaako kukkaan sanoo saakos kymco agility rs naked 2t stä tota cdi tä tehtyy rajottamattomaks tai mistä sais rajottamattoman on 8 piikkinen ja 1 liitin

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

Katso tuleeko variaattorilta johto cdi:lle ja irrota se.

Sillikai

Oma käsitykseni on että 2t Kymcoissa ei ole mitään kierrosrajoitinta cdi-boksissa. Nopeus rajoitetaan variaattorissa ja teho pakoputkella.

karhumies98

#1645
Ei siellä mitää piuhaa tuu tiiän kyllä jos tulis entisenä milanin ja fuden omistajana :D (mutta kiitos) ja jos se ois rajoittamaton nii sit ois aika kiva ku tulee kohta 70cc pytty ja on tehariki kiinni ;D ^-^


Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

karhumies98

Nii ja ei oo variaattorissa kuria ku Virivariaattori ja 1500rpm kytkin ja vastapaine jousen laitan ;D ja rullaa pitäs vaihtaa että jos joku osais sanoa oisko minkä kokosta hyvä laittaa ku haluisin sen kiihtyy aika höpelönä. jossai tiedostossa luki 9g mutta eiks 2 tahtii pitäs olla vähän kevyempää ku 70cc (4t) fudessa oli 7g ja paineli se sen 70 suoralla:D 

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla


-Zone-

Lainaus käyttäjältä: karhumies98 - 13.06.15 - klo:14:37
Ei siellä mitää piuhaa tuu tiiän kyllä jos tulis entisenä milanin ja fuden omistajana :D
Sillikai ei tarkoittanutkaan sitä takavarin nopeusanturia, vaan etuvariaattorin prikkaa tai mahdollista rullakupin rajoitinlevyä.

karhumies98

Nii mut helkama sc-r puhu siitä piuhasta joka tulee varilta:D

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla


karhumies98

Nii ja pytyn sisäänajossa varmaa riittänee 500km :)?

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla