Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

remu889itse

Olin siis vaihtanut myös vakio kellon motorfore raicing kelloon !!

A_sentaja

#1606
Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 02.06.15 - klo:01:35
Olin siis vaihtanut myös vakio kellon motorfore raicing kelloon !!

Perimmäinen kysymys kuuluukin, miksi olet toimivaan skootteriin mennyt viripalikkaa laittamaan. Näin menetellen saanut hyväksihavaitut säädöt sekaisin.???? Kaikki ns racing osat pääsääntöisesti huonontaa vakioskootteria normaaliajossa. ellet sitten ajatellut meneväsi johonkin kisaamaan sillä. Täällä on ennenkin korostettu variaattorin muutoksista, muuta vain yhtä kerrallaan ja koeaja. Sitten vertaat auttoiko vakioon verrattuna. Se että lyödää kaikki palikat kiinni,koska kaveri kertoi niiden toimivan, vie sinut loputtomien säätöjen suohon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Kireillä vireillä tulee eteen ilmiöitä joita arjessa ei muuten näe vakiokoneessa. Sää voi vaikuttaa selvästi käyntiin ja kulkuun. Kun monet ajaa koko lumettoman kauden, on säissä suuret muutokset. Se merkitsee jatkuvaa säätörumbaa jota sävyttää asiantuntemattomuus. Pitäisi hankkia toinen kaasari ja cdi ja tulppa kylmille säille että työ helpottuisi mutta riittääkö varat? Motivaatio hankkia voi olla heikko kun tavoitekin oli hämärä ärhäkkäämpi ajotyyli normiliikenteessä jossa kilven lähtö odottaa vain tuloaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

remu889itse

#1608
toimivaan skootteriin viripalikkaa laittamaan? ostin skootterin käytettynä silloinkun siinä oli valmiiksi turbokitin kuristamaton tehari ja ei prikkaa.

EDIT:

ja skootteri paskoi vakio tulpan 2 päivässä ja sai näitä 30 kmh kohtauksia että kesti vtun kauan että piikki tulee joten olen kyllä itseni ja muidenkin mielestä juurikin tehnyt tästä toimivamman :)

EDIT2:

vanha vastapaine jousi oli narakun paska ja sen takia kesti kiihtyä lämpimänä

konenikkari

Moottori käynnistyy variaattorivetoisissa huonosti jos käynnistyksen aikana on variaattorissa "veto
päällä".
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


Mika Lukumies

Tuli hommattua kesämopoksi Daelim S-Five ja nyt on alkanut kummastuttaa outo värinä joka mielestäni tulee variaattorista.
Kun nopeus nousee yli 30km/h alkaa mopo värisemään, mutta kylmänä toimii normaalisti.
Värinä alkaa noin 2 minuutin ajelun jälkeen, voisko kulunut hihna tehdä moista?
En tiedä paljonko hihnalla on ajettu, mutta silmämääreisesti hihna on ok ja uusi onkin jo tulossa jonka saan vaihdettua todennäköisesti ensiviikolla.

jwalk

#1612
No, kerran uus hihna on tulossa, niin kun alat vaihtamaan sitä katsele varin lautaset tarkkaan. Lähinnä kulumisurien kannalta. Tietenkin myös muiden osien kunto.  Putsaa paskat osista ja lyö kasaan.
Jos ongelma ei kadonnut, jatketaan sitten pähkäilyjä.
Edit: Muistupa mieleen, että kun ton mopon hommasin, niin siinä oli ärsyttävä ominaisuus. Kun vehe lämpes niin alkoi tietyssä vauhdissa kuulumaan varista: wroom,wroom. matalaa murahtelua ja tärinää.
Vaihtelin hihnoja ja palikoita, ääni hävis hetkeksi, mut aina tuli takasin.
Aikaa ja tupakkia kului, kunnes hokasin laittaa 1mm prikan kampparin tyveen, siis variosien alle..Voi'la! Ei ole sen jälkeen murahdellu. Ilmeisesti varit ei olleet oikein linjassa, tjms...

Mika Lukumies

Se värinä on muuten just sellasta wroom wroom tapaista juttua, tiedätkin jo varmasti mitä tarkoitan, mutta kun se on niin pirun vaikea selittää. :)
Kiitos vinkistä, täytyy koittaa tota prikka juttua ellei hihnan vaihdolla katoa.

Coastside

Se värinä ilmenee kun etuvari päästää hihnan aivan kupin reunaan. Takaa se painuu syvään ja hihnan hammastus alkaa vatkaamaan hihnaa. Se siis taivuttaa hihnaa yli sen normaalin rajan. Sopivalla prikalla se estyy. Tussaamalla kupin, näkee mihin hihna nousee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mika Lukumies

Niinpä tietysti. Hyvä että tuli kysyttyä, ei olis tullu mieleenkään alkaa hihnan linjausta tutkia, kesä olis menny vaan palikoita vaihdellen. :D

Kone

Huomenta. Minkäikänen se lapsen pitää olla, että sitä saa laillisesti kyyditellä. Eikös joskus ollu 12v vai muistanko väärin?

Sillikai

Ei ole varsinaista ikärajaa. Pitää olla sopiva istuin ja jalkatuet. Mopolla alle 10 vuotiasta saa kuljettaa vaikka olisi rekisteröity vain yhdelle, mutta silloin pitää olla turvaistuin. Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 39§

Daywalker-75

Käykö peräöljyksi Baotianiin Mobil shc 634? Löytyisi töistä 3 korkkaamatonta purkkia ja ovat menossa tuhottavaksi...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 09.06.15 - klo:14:32
Käykö peräöljyksi Baotianiin Mobil shc 634? Löytyisi töistä 3 korkkaamatonta purkkia ja ovat menossa tuhottavaksi...

Kyllä minä ainakin laittaisin lootaan tuota...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...