Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

tommi

Kyllä mopoja korjaillaan talvellakin. Ja samat pajat huoltailee moottorikelkkojakin. Aina siellä jotain korjaillaan kun käy katsomassa mihin tahansa vuodenaikaan. Vähintään kaksi korjausmiestäkin löytyy joka pajasta kun yksi ei riitä.

Vaihtelin itse kampiakselin viime syksynä ja koko ajan tein hommia enkä pitänyt kuin yhden ruokatauon niin meni 8 tuntia koko operaatioon. Olisi tullut maksamaan jossain huollossa varmaankin ~500 euroa joten ihan hyvälle palkalle pääsi.

Drumer

Lainaus käyttäjältä: erpal - 19.04.10 - klo:16:31
Hei, hyvä kanssaharrastaja!

Pientä rajaa sentään. Jokaisella pojalla tai hänen vanhemmilleen 50-60 â,¬ on valtava raha, eikä sitä välttämättä ole. Näin jää monet ajamisen ilot kokematta. Terveisin ERIK - HELSINKI - KONTULA.
pojalla :D   asuutsä kontulassa? auta mua poistamaan prikka variaattorista, asun iha lähellä

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Drumer - 19.04.10 - klo:20:20
asuutsä kontulassa? auta mua poistamaan prikka variaattorista, asun iha lähellä

Harjottele ensin sitä tiellä pysymistä  ;) Ei noilla vehkeillä ole tarkotus kaheksaakymppiä mennä, tulee vaan vahinkoa itselle tai muille.

mikamars

Lainaus käyttäjältä: tommi - 19.04.10 - klo:17:30
Parin minuutin työstä olisivat veloittaneet minulta 5 euroa joten kovat liksat niillä huoltomiehillä on. Jos työhän menee esim. 15 minuuttia niin yleensä veloittavat sitten täyden tuntitaksan.

No työtähän ne tekee? Luuleksä että niille jää kaikki rahat käteen mitä ne sulta ottaa? Pitää niidenkin leipänsä siitä työstä saada, maksaa verot ja vuokrat ja vehkeet yms. että kyllä tuo 5 euroa on naurettavan pieni summa pikkukorjauksestakin, melkeen ilmatteeks ovat hyvyyttään sua auttaneet. Pitää opetella ite jos ei halua maksaa.

Coastside

Kiinasta voi saada moottorin jonka pyörä on limattu akselilleen ja kun repii irti ja poistaa liimat, sen saa takaisinkin. Mutta kun asentaa sitä moottoria niin eipä menekkään enää, vaikka toiseen samanlaiseen menee.

Moottorissa on molemmissa öljyissä metallijauhoa siminnäkyvä määrä.

Hyvin olennaista olisi aina purkaa ja tarkistaa uusi moottori ennen mitään käyttöä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Drumer

#410
tuleeks keulan huolto maksamaan jotain 100-200â,¬ ?  ku ohjaustankoa pitää suorassa nii pyörä on vinossa, pitää ajaa sillee vähä hassusti, siin on vääntynyt jotain rautaa

Coastside

Arvatkaa miten kauan syntyy hankauslaikku männän kylkeen? Pelkkä pörähdys! Noen määrästä tulkitsen tuon käyttömäärän. Sylkkiä koekäytetään kuivana. Naarmut sylkässä löytyivät myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juffe

Suosittelen ::) muuten semmoista paikkaa kuin Smartia.fi Baotian osat hyvin saatavilla ja palvelu erinomaista ja teknistä apuakin saatavilla. Yllätyin oikein suuresti. Jm racing oli suuri pettymys osat tuli reilu viikon ja sitten vielä koko putiikki sulki koko kuukauden  :D

Coastside

Tuotekehityksen olemattomuus ja tekijöiden piittaamattomuudesta kertoo monetkin asiat. Perusmallin talviolojen kesto on noussut minulla esille ajettuani pari talvea. Kuraantui helposti etu että takapäästään jo asfaltilla ajossa. Edessä lokarissa on puolikas tarvittavasta lokarista ilman teknistä perustetta, kuraten kaiken katteen alla aivan ylös asti. Tein lokariin jatkeen ja kuraantuminen loppui täysin.

Takana ei ole kuin se kilpeä varten oleva läpyskä josta ei itse skodelle ole mitään etua. Kaasarin takana on 10 cm läpyskä ja pala kumia. Kura kuorruttaa koko moottoria sen keskiosasta taaksepäin ja hieman kaasuttimeen saakka. Mietin lokarin tekoa niin että se peittää pyörästä puolet. Sattui kaupoilla fude sportti jossa oli sellainen ja kura kuorrutti moottoria aivan samoin kuin ilman sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Se kura tulee siitä iskarin vieressä olevasta raosta, omaani pyöritin kumimatosta kauluksen siihen ja helpotti paljon mutta ei vielä kokonaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

#415
Lainaus käyttäjältä: Drumer - 20.04.10 - klo:20:24
tuleeks keulan huolto maksamaan jotain 100-200â,¬ ?  ku ohjaustankoa pitää suorassa nii pyörä on vinossa, pitää ajaa sillee vähä hassusti, siin on vääntynyt jotain rautaa
Mikäli ja varmasti monille onkin ohjaustanko vinossa ihan tehtaan jäljiltä, helpoin tapa on suoristaa tangon ja pyörän välinen kulma, ihan samalla tapaa kuin fillareissa, elikä kääntämällä ohjaus toppiin asti ja vääntämällä tanko suoraksi etupyörään nähden, menee helposti eikä tarvitse etumaskeja irroitella. Neuvon sain aikoinaan mopokellari puotista!

Lainaus käyttäjältä: sale111 - 16.08.07 - klo:08:30
miun yinkkari ärjyy kiihdyytäessä noin 7500 kierrosta maximi... ja gps:ssän mukaan huiput 82km/h minkä olen ajanut silloin kierrokset noin 7200.. jos joku tietää sen hollantilaisen liikkeen webbi sivun mistä sain niintä koson variaattorin koppia missä ei rullan urien loppu nousu ollut niin jyrkkä...jos sais osoitteen tahtoo tilata sellaisen ;D
En kyllä tuota äkkiseltään oikein usko että menee normivälityksillä yli 80 tai edes 80km/h? Välityksiä vaihtamalla, mikä on helppo nakki niin ei tarvitse mitään huuhaa variaattoreita, itse olen kokeillut kaikki nämä ns. ylivaihteelliset ja minusta vakio on kaikkein paras ... Eki

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 22.08.07 - klo:07:37
Huomaa sana ehkä sen kiero-sanan edessä. Haen tuolla sitä takaa, että levyn kiinnityspinnassa olisi ollut jotakin paskaa sillon, kun levy on lyöty kiinni, josta johtuisi kevyt heitto levyssä sillä kohdalla. Levy irti, pinnat puhtaiksi ja pyöräytys voi auttaa asiaan, mikäli levy ei fyysisesti olekaan kiero, vaan kierous johtuu kiinnityspinnoista... se jää tosin nähtäväksi, kun ei nyt muuton takia ehdi paljon ropaamaan :)
Katsoppas, tai katsokaa seuraavan kerran ne kiinnitys tapit ettei niissä ole pituusheittoja, sillä kun levyn niihin kiristää, on varmaa että se silloin kieroutuu!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

FlatLander

Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.09.10 - klo:10:30
Tuotekehityksen olemattomuus ja tekijöiden piittaamattomuudesta kertoo monetkin asiat. Perusmallin talviolojen kesto on noussut minulla esille ajettuani pari talvea. Kuraantui helposti etu että takapäästään jo asfaltilla ajossa. Edessä lokarissa on puolikas tarvittavasta lokarista ilman teknistä perustetta, kuraten kaiken katteen alla aivan ylös asti. Tein lokariin jatkeen ja kuraantuminen loppui täysin.

Takana ei ole kuin se kilpeä varten oleva läpyskä josta ei itse skodelle ole mitään etua. Kaasarin takana on 10 cm läpyskä ja pala kumia. Kura kuorruttaa koko moottoria sen keskiosasta taaksepäin ja hieman kaasuttimeen saakka. Mietin lokarin tekoa niin että se peittää pyörästä puolet. Sattui kaupoilla fude sportti jossa oli sellainen ja kura kuorrutti moottoria aivan samoin kuin ilman sitä.
Hämmästyin moottorin puhtautta kun nyt huolsin skodea. Moottorin  ja pyörän välissä oleva läpyskä ja sen päällä kumi ovat hieman aiempaa suurempia ja muokkaamani etulokari estää kuranheiton sieltä koteloihin. Tuloksena on hieman pölyinen kone muttei kuraa kaasarille saakka yhtään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Näissä on eroja mallista riippuen. Esim. Powermax MTX2:ssa on jo vakiona kunnon takalokari. Moottori pysyy puhtaana eikä kerää kuin pölyä. Tysconissa sensijaan on juuri tuollainen kuin mainitsit eli jotain ~10cm pitkä muoviläpyskä jolla ei ole mitään virkaa. Takarengas heittää kaikki kurat suoraan kaasarin päälle. Suorastaan käsittämätöntä ettei tuohon ole panostettu tuon enempää. Itse piti leikellä muovista ~30cm pitkä lokari ja ruuvata kiinni siihen onnettomaan läpyskään. Nyt pysyy moottori puhtaana.

Coastside

#419
Käyntiinlähdöissä +5 c tuntuu olevan maaginen raja missä startilla lähtee näpäyttäen käymään. Aiemmin vaivannut putsarin tukkoisuus ja risan kaasarin kokeilu sotki, mutta vaikuttaa että noissa lukemissa on helpon käynnistyksen raja. Kaasari on 19 mm kaulallla ja 16 mm luistilla ja tulppa on C7HSA. Puristukset kylmänä 14 Bar. Öljy: 5W-40 . Bensa 98E5

14.4 Yöllä oli -4 ja se nopeasti lauhtui nollaan. Startilla läksi heti näpäyttäen.

Alfamerin skodekirjassa oli että joissakin ei ole ryyppyä lainkaan vaan kaasuttimen lämmitin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04