Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

miccomus

No mikäs per.... eipä tuossa jää nyt enää kuin ilmanputsari ja se kerpeleen pakokaasuläppämysteerio.
Täytyypä tutkia lisää!

joni_k

Mulla oli joskus myös sirinää. En vaan kuollaksenikaan muista miten siitä selvisin. Ettei se kanteen ois  liittynyt jollakin tapaa. Venttiilivarsien ne ohjurit tai venttiilinostajat.vähän niinku heinäsirkka ois sirittänyt.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Ei nyt oikein ottanu osuakseen mikään kampuran jälkeinen osa joten päädyin kuitenkin kampuran laakeriin.
Kuuluu kaikista selvimmin kampuran päistä kuunneltuna.
Palataan kun osat pöydällä...

miccomus

No ei ollut kampuran laakerit syynä.
Mistäkö tiedän... purkamalla  ;D
Tarkistin myös sen pakokaasukierrätyksen liitokset jne. Toisella pakoputkellakin kokeilin.

Mutta siis ongelma on edelleen sirisevä ääni jonka on pakko tulla jostain muualta skootterista. Painavemmilla rullilla ääni korostui kun isompi momentti ja vastaavasti kevyemmillä rullilla ääni hieman vaimeni.
Paikalla ollessa sitä en saa kuulumaan mutta ajossa 20kmh->45kmh kiihdytyksessä se kuuluu ja häviää täydessä vauhdissa.
Nyt otetaan kaikki ideat vastaan!

Coastside

#635
Minun skodessa oli ihme sirinää. Putken läppäventtiili sitä piti. Kovin painava ei sirittelijä voi olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

#636
Niin se taitaa olla että mokomakin peltilärpäke siellä kolkottaa... eipä tässä oilein muita vaihtoehtoja jää...

Mites on jos teen laipan sinne väliin ja tulppaan siten koko roskan!?! Eihän se silleen vaikuta mihinkään ratkaisevasti?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

No minäpäs askartelen sen ja katsotaan sitten miten käy. Kestääkös tuossa alumiini vai sulaako puhki? Tuli vaan mieleen kun pakoputki sinne kaasut työntää.

Coastside

Lohkojen lämmittimeksi käy hyvin muovilaatikko ja lasivilla ja sähkötoho. Laatikkoon villaa ja lohkot ja villaa päälle niin että tohon ilma kiertää ja pääsee ulos. Villalla voi rajata aluetta. Joku mittari seurata lämpöä auttaa. 150 astetta on aika sopiva. jos on stefat paikallaan, kannattaa varoa.

Tämä niille joissa on tiukat laakeripesät ja kaikissa on perän laakerit tiukassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Hiotut venttiilit tihkuvat nestettä tiiviyttä kokeiltaessa karkeuden vuoksi, ja kun ne käytössä kiillottuvat ne eivät. Eli tuo on otettava huomioon. Suoruuden tarkistukseen käy tussia pintoihin ja hankaaminen pyörittäen. Jos jää tussia, on lautanen vino. Kun se näkyy, sitä voi koettaa oikaista taivuttamalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Koneen kokoaminen toi taas tarpeeseen kikka kakkosia. Karkaileviin sokkiin ompelulanka hännäksi. Muovipurkista ja nippareista renkaitten puristin. Öljyrenkaitten mutkarenkaan litistäminen, jotta ne kolme mahtuu uraan. Juotostinalankaa pyttyyn nähdä välys. Magneeton kiekon kiilaaminen kohdilleen ajoittaa nokka. Magneetti nostaa pudonnut nokkaketju. Jalusta tukea kone pystyyn ketjun asettelun vuoksi. Hoonaus sormeen liimatulla sandiksella. Venttiilien tiiviyden tarkistus petroolilla. Porakoneella koneen pyöritys ja toholla lämmittäminen puristusmittaukseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

101-OCTANE männässä oli väljä tapinreikä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#643
Laitoin pytyn irtorenkaineen uuniin jotta näen mitä katkovälykselle tapahtuu? Ei mitään.

Fillyn manussa katkovälys on 0,05-0,2 mm ja vaihto 0,45 mm.

Joissain ohjeissa annetaan 0,0069 kertaa halkaisija ja se on tuplasti liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04