Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Meisselix

#1485
Se kyllä käyttäytyy kylmänä eka 10s kun antaa kaasua ja lämpösenä ajossa alakierroksilla siten että olis laihalla. Täytyypi päivittää vaikka isompaa slowjet suutinta.

Edit: neulan nostaminen 6/6 asennosta 5/6 asentoon rikkaammalle muutti toimintaa siten, että alakierroksilla miettiminen väheni, mutta keski ja yläalueella veto selvästi jonkin verran huononi, kävi rikkaalla. Muutin takaisin 6/6 asentoon eli alimpaan mahdolliseen. Paras keino alimman kierrosalueen parantamiseksi on tyhjäkäyntisuuttimen suurentaminen. Nykyinen on 35. Taidan kokeilla 37 kokoa.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Meisselix

Olen tehnyt vähän tutkimusta täydellisen imukaulan tiivisteen löytämiseksi. Kokeiluun tulee Narakun cnc spaceriin pyttyä vasten tiivistekeskukselta tilattu FPM fluorikumia oleva rengastiiviste. Ominaisuudet paperilla lähes täydelliset öljyn, bensan ja kuumuudenkeston osalta.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Coastside

Ostin uuden kaasarin kiinasta. Alle tullausrajan hintaisen ja merkiltään Walbron. Kurkku 0,4 alle mm tavallisen kurkun halkaisijan. Ovaali osa on suurempi sormella koettaessa. Kokeilemaan en vielä päässyt. Hintaan kuului rikastin. Suuttimessa ei ollut kokomerkintää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1488
Asennan uuden kaasarin. Kokeilen silikoniletkuja. Kaasarin suojaksi vedin käsiensuojaa josko lika irtoaiusi helpommin. Sattui samankokoisella kurkulla kuin edellinen. Suuttimia vertailin neulalla. Uudessa on suurempi joka nyt talvella taitaa olla parempi. Neulan millit täsmää aika hyvin suuttimen numeroiden kanssa. Tuossa oli toinen noin 0.7 mm ja toinen 0.78 mm neulan paksuutta mitaten. Kun tussilla värjää neulan ja sitä pyörittää suuttimessa, jää jälki mitata reijän koko.

http://www.ebay.com/itm/CARBURETOR-JET-GAUGE-SET-045mm-TO-1-50mm-MEASURES-JETS-SIZES-BRAND-NEW-/251311257541

Tuo kertoo hintatasosta. Likemmäs satasta. Parin euron neulasarjalla mittaa saman.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kiihdytyspumppu ei ole tarpeellinen. En huomannut sen puuttuvan ehkä vuoteen kahteen. Putsatessa huomasin sen hapettuneen jumiin. Kannattaa voidella vaseliinilla kuten kaikki ruuvitkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kysymys: Mihin tarkoitukseen kokeilet silikoniletkua. Bensaletkuna kokeilin , ei kestänyt ."Turposi " miltei kaksinkertaiseksi.Vai onko tarkoitus käyttää "imukaulana" ,jolloin läpi kulkee bensan ja ilman seos. Siinä tarkoituksessa en ole kokeillut ,miten kestäisi.
Näin yleisenä tietona , voisi kiinnostaa muitakin. Kerro kokemuksesi.

joni_k

itelläkään ei oo käytössä koko pumppu. kyl jos säädöt on kohillaan lähtee ilman pumppaamisia käyntiin parkista. toiha sotkee vaan seoksia ku ruikkii bensaa ajossa muutenki. mul on kaasarin päällä se muovinen koppa tms miksi sitä kutsutaankaan pysyy kaasari puhtaana.

Coastside

#1492
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 25.01.17 - klo:08:48
Kysymys: Mihin tarkoitukseen kokeilet silikoniletkua. Bensaletkuna kokeilin , ei kestänyt ."Turposi " miltei kaksinkertaiseksi.Vai onko tarkoitus käyttää "imukaulana" ,jolloin läpi kulkee bensan ja ilman seos. Siinä tarkoituksessa en ole kokeillut ,miten kestäisi.
Näin yleisenä tietona , voisi kiinnostaa muitakin. Kerro kokemuksesi.

Hyvä että varoitit. Nuokin ehti turvota. Ne bensankestävät on erikseen. Ebaystä sain  7.5€/m jotain bensaletkua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Näin se usein toimii. Kuten eräässä laulussa: Kuka apua saa , sitä joskus tajuu myös antaa.Silikonihan on hyvää moneen tarkoitukseen ,koska se kestää lämpöä "melkoisesti" . Joitain liuotinaineita se ei vaan kestä. Pitäisikin testata eri aineilla: Esim . Diesel, Tärpätti, Tinneri (Ksyleeni),Erilaiset hapot jne.
Jos saan aikaiseksi ,niin informoin.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Mulla olis seuraavanlainen ongelma:
Sattuu olemaan tuo Kymco Super 8 4-T ja ei oikeen miellytä tuo vakio cdi-boksi kun siinä on kierroksen rajoitin. Katselin netin ihmeellisestä maailmasta uutta rajoittamatonta boksi ja niissä on jotain ongelmaa tuon sähköryypyn kanssa. Ilmeiseti ryyppy ei mene pois päältä ollenkaan eli käy turhan rikkaalla. Toinen piuha tulee virtalukolta ja toinen cdi-boksista. olisko teillä mitää ehdotusta/tietoa miten saisi toimimaan?

Tuossa sähköpiirrustus:
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Coastside

#1496
Se näyttää maadoittuvan cdi kautta. Miksi, en ymmärrä. Koeta mitata virtapiiri onko se ehyt. Suoraan maadoittamalla sen pitäisi toimia. Tuo vastus hidastaa sitä. Se voi kyllä olla suojanakin ettei se kuumene liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Oon kans luullu et ryyppy on iha omansa ettei liity cdihin mitenkään...

pekpel

Jospa tuo maadoittaa vasta kun mopo käy..
Silloin ei ryyppy kuluta sähköä / lämpene turhaan jos on vain virrat päällä
Joissain mopoissa ryypyn sähkö tulee suoraan magneetolta, eli alkaa lämpenemään vasta kun mopotin on käynnissä
Tuon vastuksen tarkoitus on viivästyttää ryypyn pois menoa, eli vastuksen arvoa muuttamalla voi vaikuttaa siihen koska ryyppy lähtee pois päältä
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

#1499
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 27.01.17 - klo:15:05
Jospa tuo maadoittaa vasta kun mopo käy..
Silloin ei ryyppy kuluta sähköä / lämpene turhaan jos on vain virrat päällä
Joissain mopoissa ryypyn sähkö tulee suoraan magneetolta, eli alkaa lämpenemään vasta kun mopotin on käynnissä
Tuon vastuksen tarkoitus on viivästyttää ryypyn pois menoa, eli vastuksen arvoa muuttamalla voi vaikuttaa siihen koska ryyppy lähtee pois päältä

Oikea oivallus, samaa cdi:n nastaa käytetään myös: ajovalot syttyy vasta kun mopo käy.
Sarjavastuksen tarkoituksena on, ettei ryyppy mene pois päältä pitkälläkään starttimoottorin pyörityksellä.
Ja yllätys yllätys, asia josta on vähän puhuttu,
ryyppyklomppeja on eri jännitteillä ja virtamäärillä toimivia.
Siis jos ryyppyklomppi sopii mekaanisesti mopoosi, ei se välttämättä toimi sähköisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)