Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Meisselix

Onko jollain tietoa 24mm CVK kaasuttimen kohon korkeudesta? Tästä löytyy kaikkiin muihin arvot muttei CVK kaasuttimeen.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Laitat nurinpäin ja katsot että koho on vaakasuorassa tiivistepintaan nähden. Kohon valusaumoista hyvä sihdata.

Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 21.08.16 - klo:11:29
Onko jollain tietoa 24mm CVK kaasuttimen kohon korkeudesta? Tästä löytyy kaikkiin muihin arvot muttei CVK kaasuttimeen.

Tuo ukko on hyvä selittämään  :) https://www.youtube.com/watch?v=g6y32Gw5HK4
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.08.16 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 21.08.16 - klo:11:29
Onko jollain tietoa 24mm CVK kaasuttimen kohon korkeudesta? Tästä löytyy kaikkiin muihin arvot muttei CVK kaasuttimeen.

Tuo ukko on hyvä selittämään  :) https://www.youtube.com/watch?v=g6y32Gw5HK4
Jahas, tuon viteon mukaan mulla pinta liian alhaalla.. ???
No, en viitti ruveta säätelee, kun hyvin pelaa.

Meisselix

#1475
Kiitos nikkarille linkistä  :) hyvin oli selitetty mutta mitta vielä puuttuu. Ellei säädä sitä 17asteen kulmassa sauman suuntaiseksi.

Edit: Ihan näytti olevan tontilla säätö. Tyhjäkäynti huutaa vaan melkeen 4 tonnia ryyppy päällä ja ruuvi on lähes ulkona. Täytyy varmaan pienempää tyhjäkäyntisuutinta katella.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 21.08.16 - klo:13:06
Jahas, tuon viteon mukaan mulla pinta liian alhaalla.. ???
No, en viitti ruveta säätelee, kun hyvin pelaa.
Eikä kannatakaan. Jos kone vaan vetää suuttimien läpi soppaa kurveissakin, on pinnan taso riittävä.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.08.16 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 21.08.16 - klo:13:06
Jahas, tuon viteon mukaan mulla pinta liian alhaalla.. ???
No, en viitti ruveta säätelee, kun hyvin pelaa.
Eikä kannatakaan. Jos kone vaan vetää suuttimien läpi soppaa kurveissakin, on pinnan taso riittävä.
Kyllä soppaa saa, ei ongelmia. Kävin vaan mietiskelee, että tuossa voisi olla selitys mun reiluihin suutinkokoihin...
Jostaan netin syövereistä olin kyllä bongannut tuon mainitsemani säätötavan, mutta tuo nikkarin video oli aika vakuuttava

-Zone-

En mä usko, että se siihen suutinkokoon niinkään vaikuttaa. Siitä suuttimen läpi virtaa sen minkä virtaa. Kunhan se ei vaan kallistuksissa höri ilmaa, on bensapinnan korkeus riittävä.

jwalk

Mutta asia jäi vaivaamaan, muistin äsken, että mulla on tossa parvekkeen laatikossa yks 24mm CVK.
Otin auki ja huomasin että ainakin tuossa yksilössä niin kevyt koho ja/tai jämäkkä jousi neulan tapissa, että ihan sama kummalla tavalla säätää  :)

-Zone-

Jep. Silloinhan sillä säätöasennolla ei ole merkitystä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 21.08.16 - klo:14:09
Kiitos nikkarille linkistä  :) hyvin oli selitetty mutta mitta vielä puuttuu. Ellei säädä sitä 17asteen kulmassa sauman suuntaiseksi.

Edit: Ihan näytti olevan tontilla säätö. Tyhjäkäynti huutaa vaan melkeen 4 tonnia ryyppy päällä ja ruuvi on lähes ulkona. Täytyy varmaan pienempää tyhjäkäyntisuutinta katella.

Tuo on perinteinen "perusjuttu", luotettavampi on ehkä läpinäkyvä uimurikammio tai läpinäkyvä letku tyhjennysletkun tilalla,
kaasuttimen rinnalla, jos ei muuta tietoa ole käytettävissä.
Sulla vois vaatia isomman tyhjäkäynti suuttimen, tai ryypyn klomppi on kylmänä lyhyt,
jolloin ryypyn lisäilmakanava on liikaa auki kylmänä.
Kuluneessa kaasuttimessa usein ei läppäkään sulkeudu täysin vaikka ruuvi olisi pois paikoiltaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Kaikissa noissa mun halpis 24mm cvk:issa olen joutunut ruuvaamaan ryyppymäntää ulommas. Ongelmana ei niinkään liiat kierrokset, vaan hetken käytyään meinaa tukehtua. Ensimmäinen risteys kotoonta lähettäessä tuppas sammahtamaan ennen säätöä.

Meisselix

Mulla ei tuota tukehtumisongelmaa ole ollut. Kylmänä ei vaan kestä antaa kaasua eka 10s. Lämpösenä kiihdyttäessä miettii alakierroksilla ennenkun pääsee rangelle josta alkaa vääntämän todella kivasti jopa 8,5g. Narakun rullilla ja virivarilla. Neulaa jos nostais yhdellä niin vois asettua tai sitten se tyhjäkäyntiseos kohdalleen. Tuossahan on nyt tyhjäkäyntipiiri ja neula kaikkein suurimmassa roolissa kun kaasua saa vääntää olemattomasti 50 vauhtiin.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

Liekö ollut puhetta, mutta isomman tk-suuttimen minäkin jouduin laittamaan. Vakiolla piti olla seosruuvi miltei irti, että sai kohtuullisesti käymään. Alkuperäisen koosta paha sanoo tarkempaan, kun ei mitään merkintöjä.
Nyt on 38 kiinni ja toimii. Hitusen pienempi vois olla, jos oikee hifistelis.