Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Olisikohan varmin jos kuumalla putkella yrittäisi tällätä siihen sitä kaarevuutta?

Haastetta olisi tietty siinäkin, ettei se koko pohja sitten lässähdä kasaan.


-Zone-

Kappas vaan. Otetaas hiukka takaisin. Piti klikata tuota menopelimarketin luistin numero kakkoseksi niin näyttää että varastossa on noita koveria.

joni_k

#1337
kun jostain täältä syövereistä oon lukenu, voi olla että muistan väärin, että tohon koveran malliseen ei käy toi suorapohja koska toi suorapohjallisen luisti on hitusen paksumpi mitä toi koveran? vai muistanko nyt aivan puutaheinää? eli suoran voi korvata koveralla mutta koveraa ei voi korvata suoralla?

edit en nyt ihan puutaheinää muista kun menopelimarketin sivuilla sen näkee samantien. 0.4mm paksumpi.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 14.10.15 - klo:19:55
Olisikohan varmin jos kuumalla putkella yrittäisi tällätä siihen sitä kaarevuutta?

Haastetta olisi tietty siinäkin, ettei se koko pohja sitten lässähdä kasaan.
Ihan viilalla olen kaarevuudet tehnyt, tuohon 24mm viimeksi. Myöskin vähän viistettä tulopuolelle, joka tasotti tyhjäkäyntiä kummasti.
Olikos 16mm luisti muovia? Noissa isommissa se on alumiinia. Niissä sen verta reilusti tavaraa pohjassa, että voipi vähän sipasta.

Coastside

Sitä voi muotoilla kuumentamalla kuumalla putkella, mutta varoen ettei se laajene sivusuuntaan, jonka estää tiukalla maslarinteippikääreellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

muovia toi on ja pohja ei kauhean paksu ole. täytyy toi menopelimarket pitää muistissa.

joni_k

eilen jäin miettimään että tuleeko siitä maksimaalinen teho jos ottais ilmanpuhdistajan kokonaan pois ja laittais niin isot suuttimet ettei moottori käy laihalla..? paljon ilmaa +paljon polttoainehöyryä= paljon tehoa?  ;D

pera8x

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 16.10.15 - klo:10:07
eilen jäin miettimään että tuleeko siitä maksimaalinen teho jos ottais ilmanpuhdistajan kokonaan pois ja laittais niin isot suuttimet ettei moottori käy laihalla..? paljon ilmaa +paljon polttoainehöyryä= paljon tehoa?  ;D

en osaa sanoa. ajatustasolla varmaan tulisi, mutta käytännössä sitten taas välttämättä ei. riippuu kuinka hyvin kinukit on kopioineet hondaa, tai sitten riippuu siitä kuinka hyvin honda on mitottanut imukurkkunsa ja putsarin putken. moottorin "imusarja" on mitotettu toimimaan hyvin jollain tietyllä kierrosalueella. sen tarkotuksena on toimia sellasena resonoivana systeeminä. vähän niinku 2 tahtarin pakari, muttei ihan niin radikaalia vaikutusta. muistelisin, että mersu teki jo 80 luvulla pensakoneesta niin hyvän mitotuksiltaan kaikkine hiluineen, että saivat sylintereihin ylitäytöstä. autoissahan on ollut paljon noita muuttuva pituuksisia imusarjoja. siis käytännössä ohjataan, että mitä reittiä ilma kulkee koneeseen. pidempää, vai lyhempää. mitä lyhkäsempi, niin sitä korkeammilla kierroksilla se toimii. ja prätkissäkin on ollut viimeaikoina ilmanputsarikotelossa heti läppärungon jälkeen kiihdytys suppilot, mitä servomoottori nostaa/laskee kierrosten mukaan.

sitä en osaa sanoa, kuinka merkittävästi tälläsellä on mitään vaikutusta kiinalaiseen 1 pyttyseen, minkä mitotukset on varmaan muutenkin vähän mitä sattuu. oishan se varmaan kokeilemisen arvonen juttu.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 16.10.15 - klo:10:07
eilen jäin miettimään että tuleeko siitä maksimaalinen teho jos ottais ilmanpuhdistajan kokonaan pois ja laittais niin isot suuttimet ettei moottori käy laihalla..? paljon ilmaa +paljon polttoainehöyryä= paljon tehoa?  ;D

Siviililiikenteessä, läpi koko kierrosalueen, alipaineisena toimiva kaasutin, on käytännöllisempi  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Kyllä se jonkinlaisen kiihdytyssuppilon vaatisi, ei niitä ihan turhaan ole laitettu noihin vehkeisiin joilla nykäistään lyhyt matka suht kovaa ja korkeilla kierroksilla?

Hetken hupi kai siitä tulisi, joku hiekanjyvä takarenkaasta lentää sisään ja kohta on tehoja taas selvästi vähemmän.

Imupulssien taajuus sitten olisi hyvä tietää, että millaisen mitoituksen tekee.

Toki koko muu paketti imukaulasta pakoputkeen väliltä pitäisi olla sellainen, että ei tule rajoittavia tekijöitä vastaan, jos pakopuolen tavara ahdistaa, niin ei se imupuolen avarrus paljoa auta.

Nelitahdissa toki pakopuolelle on suht helppoa laittaa sellainen sopivan lyhyt pätkä sopivan väljää putkea, että jälleen ne pulssit ikäänkuin imaisee kaasuja mukaansa, mutta mitään vastapaineita ei nelitahtisessa oikeastaan tarvita tai monimutkaisia tehoputkia.

Jos taas pelkästään vaihtaa suutinta ja jättää ilmanputsarit pois, niin se tehonlisäys on kyllä aika vaatimatonta. Ilmansuodattimen pinta-alan kasvattaminen voi joissain tapauksissa olla kannattavaa, hieman epäilen näiden osalta tuota kumminkin, aika vaatimattomia tehoja ja aika paljon isompia tehoja ei niin kauheasti suurempien elementtien läpi kumminkin saadaan aikaan, joten jättäisin suosiolla ilmalle kunnon suodatuksen.

ultravga81

#1345
Jaha.Ihmettelin kun bensa katoili yön aikana ja bensiini haisi kun menin skodelle.Nyt alko mopo vuotaan bensaa siis.Tankkasin muutama päivä sitten tankin täyteen ja kaasarista alkoi tiputtamaan sen jälkeen ja nyt vasta paikallistin sen kun vein roskat ja pimeässä katsoin taskarilla kun pohjamuoville oli muodostunut lätäkkö ja *tip *tip* vaan. Sieltä alapäästä jostain se tulee, missä on kaasuvaijerin kiinnitys.kulkee kyllä hyvin ja käynnistyy. Pitääkö tässä nyt ruveta irrotteleen kaasutinta,onko joku neulaventtiili jumissa ja sen takia kohokammiot tulvii, vai mikähän olis tämän ongelman nimi :D Just sain jarruvalon korjattua ja uutta pukkaa. Tosin kaasarin irroitus oli mielessä, mutta vasta keväällä. Eihän tuolla ajella uskalla jos räjähtää koko vehve ilmaan.

joni_k

itellä jos kaasari vuotaisi ottaisin pöydälle samantien. hyvä se on korjata, pahimmassa tapauksessa tulvii myös imukaulaan ja sieltä valuu öljypohjaan. öljyn määrä lisääntyy ja alkaa haisemaan bensalle, plus pahimmassa tapauksessa leipoo kiinni kun ei enää voitele.

edit periaattessa jos sulla hana toimii ei se koko tankkia pitäis tyhjentää. sen verran vaan mitä letkuissa ja suodattimessa on.

ultravga81

#1347
Viime yönä valu litran verran..tai jopa puoltoista,jos mittariin on uskominen.Automaattihana tuossa on,jospa se on mäsänä,vuotaako se bensa sillon pihalle,jos on tankki täysi ja se hana rikki niin kaasuttimen uimurin venttiili ei jaksa pitää sitä painetta vaan päästää bensat ulos.Tämä alkoi meinaan kun tankkasin täyteen ja sitä ennen ajelin noin 30% täydellä tankilla ja ei vuotanut..

Lainaus:
"Veikkaampa että tämä automaattinen bensahana on rikki, eli auki koko ajan. Lisäksi kaasarissa on sen verta kulumaa, että bensapinta nousee liian korkealle mopon ollessa sammuksissa. Luulisin uuden bensahanan auttavan ongelmaan."

Lähden nyt taas helpoimmasta liikkeelle ja vaihdan alipainehanan uuteen.Jos se on ratkaisu niin vaihdan varmuudeksi uudet öljyt ja jatkan ajelua :)Kuten sanoit niin toimivan hanan ei pitäisi lorottaa litroja ulos yön aikana. Pakkohan sen siis on  olla rikki näillä vuotomäärillä.

Tollanen manuaalihana varmaan ajais asiansa? Yksi mahdollinen vikakohde vähemmän.


http://m.motonet.fi/fi/tuote/381452/Polttoainehana-yleismalli

helkama sc-r

Hanan toimivuuden voi testata. :o Bensamittari näyttää väärin jos skootteri on vinossa.

joni_k

toi sun teoria saattaa olla oikeassa. periaatteessa samalla tuon vanhan hanan tarkistat kun vaihdat sen uuteen taikka viimeistään siinä vaiheessa kun asennat ton irtohanan kiinni..  ;D