Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Männänrengaiden asennustyökalu

Aloittaja cotton, 20.07.20 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

cotton

Onko kenelläkään vinkkiä mistä saisi ostaa mopon 50cc männänrenkaiden asennus työkaalun. Olisi hyvä jos sopipsi vielä 80cc mäntään, joka ei ole paljoa suurempi. Olen netistä katsellut kaikki paikat, mitä löytänyt, niin mopoon sopiva mukamas on aina jotain 3 mm. suurempi.
Olisin kiitollinen avusta.
cotton
ferrit005@gmail.com

joni_k


mopotinx3

#2
Lähimarketista ostat jäätelötikun ja kun olet saanut sen nautittua, kädessäsi on erinomainen männänrenkaiden asennustyökalu. Sillä kun painelee rengasta uraan ympäri mäntää, niin homma sujuu käden käänteessä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

VariJari

Jostain limppari tai olut tölkistä ja teipinpalasta vois saada männän ympärille pujottimen.. vai meniskö ruttuun.. hmm.
Harrastelussa: bt49qt-12

tapiovuorent

Eipä ollut huono ratkaisu tämäkään.: Tuhoutunut rullamitta (tässä oli leveys 25 mm.)Katkoin siitä pätkiä 5-10cm. Kolmella pätkällä saa renkaan ujutettua männän päälle ja kun rengas on uran kohdalla , niin pätkät nykäistään pois. seuraavien renkaiden kohdalla sama homma.
Konstia saa käyttää , jos haluaa ,ei ole pakko.
Itse olen kyllä muutamia laittanut ihan sormivoimin, ilman työkaluja. Varovainen pitää tietysti olla , ettei levitä liikaa , ja katkaise rengasta.

joni_k

toi mittanauha onkin hyvä vinkki. ite vuosia sormin näpräilly renkaat, en muista että yhtäkään olisin poikki vahingossa saanut, mutta aika näpräämistä se on.

Möhkis


Coastside

#7
Nippusiteellä saa liuskat pysymään paikallaan jotta saa renkaat helman päälle. Toisella nippusiteellä seuraavaksi niiden alapuolelta jotta voi siirtää renkaita ja liuskoja.

Yksi keino on täyttää langalla alemmat urat jotta niiden yli voi siirtää ylimmän ja poistaa langat vuorollaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Typhoon

Paljain sormin olen aina asentanut mopoihin ja yleensä moottoripyöriinkin. Vahvat kynnet toki auttavat.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50