Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4t-kaasarin säätö 70cc sylinterille ynnä muuta...

Aloittaja kkossc2, 05.06.18 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

kkossc2

"Sisäänajo" on käynnissä. Ajettu reilut 200km. Tosin en erityisempiä toimia sen takia tee. Öljyt vaihdoin 50km jälkeen ja seuraavat joskus 300km paikkeilla.

Tuo mainittu kulutus ei varmaan vielä ihan kaikkea kerro. Ajettu 65km putkeen vaihtelevaan vastatuuleen ja enimmäkseen sillä 60 mittarinopeudella minkä kulkee, niin ylä- kuin alamäkeenkin. Loput kaupunkiajoa.

Ajan tänään uuden lenkin hiukan maltillisemmalla vauhdilla. Toivottavasti pääsee alle 3l lukemiin.

joni_k

kyllä muuten aivan varmasti vaikuttaa.itse todennut tämän.

konenikkari

#32
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 08.06.18 - klo:11:41
Sisäänajo ei kyllä varmaankaan vaikuta kulutukseen.
Kohokammion bensanpinnan korkeutta voi säätää vähän alemmaksi jos kulutus suuri ja käy liian rikkaalla tai pienempi suutin jos ilmapuoli ja luistin toiminta ok.
Ilmanputsarikin voi olla tukossa ja varsinkin kostealla kelillä ei siksi saa kunnolla ilmaa.

"Lirpake" taas koettaa esittää että kaasuttimen säädöt saa kohdilleen, bensiinin pinnankorkeutta säätämällä.
http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5909.msg99520#msg99520
Sisäänajoohjeita on syytä noudattaa, ja viimeiset hienosäädöt suoritetaan vasta sisäänajon jälkeen.
Kun nyt tuli valituksi se isompi sylinteri, ei se tehokaan tyhjästä synny.
Itse olisin hirveän onnellinen jos kulutus olisi 3litraa satasella  ;)
Ja kuten tuossa aiemmassa kirjoituksessani mainitsin, viimeinen kaasun neljännes vaikuttaa lähinnä vain ääneen....ja bensan kulutukseen.
Malttia malttia, ja aina on hyviä syitä jättää käyttämättä, se viimeinen neljännes.
Ei sitä viimeistä neljännestä kannata käyttää turhanpäiten, kiihdyttäessäkään,
varsinkaan jos on tarkoitus ajaa kauas  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.06.18 - klo:14:31
...kaasuttimen säädöt saa kohdilleen, bensiinin pinnankorkeutta säätämällä.

Alipaineellahan bensa tulee kohokammiosta, imuilman imemänä, kohokammion pinnankorkeus vaikuttaa siksi tietysti seossuhteeseen.
Yllättävän suuri vaikutus oli kulutukseen ja tulpan väriin, kun käänsin kohon lippaa pari milliä.


konenikkari

#34
"Se mikä on auttanut yhdessä mopossa, ei välttämättä toimi aivan kaikissa mopoissa.
Helkama sc-r voisi jo lopettaa jo sen lirpakkeen vääntelyn suosittelun."
Jos kyseessä olevan kymco agilityn lirpaketta kääntelee hänen ohjeidensa mukaisesti pari miliä,
on kaasuttimen säädöt niin persiillään ettei niitä osaa sen jälkeen korjata naapurin erkkikään  :o
Paitsi jos olet ostanut skotusi käytettynä ja edellinen omistaja on käännellyt kaasuttimen lirpaketta,
helkama sc-r:n ohjeiden mukaan  ::)
Jotenka, tarkista varmuuden vuoksi se bensiinin pinnan korkeus.
Itse en voi antaa siihen ohjeita, koska kymco agilityjä on monta eri versiota ja montaa eri kaasutinta.
Jos pistät kuvan kaasuttimesta, ehkä joku tietää.
Jos kaasuttimesi on deni..tai jotain, osta purgiaalin ohjeen mukainen tai muu vastaava kaasutin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Bensapinnan näkee kirkkaalla letkulla pohjaropusta. Asettaa sen ylös jolloin pinta asettuu tasaan kammion bensapinnan kanssa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 08.06.18 - klo:15:16
Helkama sc-r voisi jo lopettaa jo sen lirpakkeen vääntelyn suosittelun.

Kerron kuinka vekottimia voi korjata, riippumatta siitä, onko joku asioihin perehtymätön samaa mieltä asiasta.

joni_k

en kyl uskaltais kanssa alkaa vääntelee mitään. tod näk menee  entistä huonommaksi. mutta jos on varakaasari kaapissa pistää sen sitten kiinni.. ;D

jwalk

En viitsi kommentoida bensapinnan lirpakkeita, mutta kulutuksesta. Kyllä sen alle 3 litran pitäis satkulla jäädä, jos kaik suunnilleen okei. lisäkuutiot ei kulutusta lisää, edellyttäen että ajotapa ja vauhdit suunnilleen samat. Omassa mopottimessa N. 95cc GY6 tekniikkaa ja 24mm kaasari yms. nih aika lähelle 2 litraa satasella menee, rauhallisella ajolla. Tarkoittaen autojen tahtiin taajamassa.
Nykäyksistä. Olen kokenut samaa vakiokaasareiden kanssa, joskus on neulan lasku auttanut.
Tämän 24mm, eli piikkisen kasarin kanssa ei ole samoja ongelmia. Eroahan noissa ei ole koon lisäksi muuta, kuin että tässä ei ole kiihdytyspumppua.

kkossc2

"Lirpakkeen" mahdollinen säätö ja ainakin tarkistus saa jäädä minulta ensi viikkoon, jos saisin aikaiseksi kokeilla sitä 88 suutinta.

Tämän päivän "urakkana" oli ajaa 100km testilenkki. Rauhallista maantieajoa 50-55 mittarinopeudella, jolloin kierrokset siinä 6000-6500. Taitaa olla samalla suunnilleen maksimiväännön alue?

Kulutus jäi alle 3 litran, tarkalleen 2,85. Tuollaisen puolen litran lisäyksen aikaisemmasta kyllä maksaa paremmasta ajettavuudesta. Erinomaisen hyvä ostos tämä 72 sylinteri. Laitonhan se on, mutta minusta on pienempi "synti" ajaa 70cc sylinterillä viittäkymppiä, myös ylämäkeen, kuin 50 kuutioisella seitsemääkymppiä nuorison malliin...

Koneen "potentiaalistahan" tässä jää kyllä melkoisesti käyttämättä. Tuon 55 kulkee todella kevyesti, mutta ei juuri yli 60 kuin vapaassa pudotuksessa. Se rajoitettu CDI boksi...Eikä vakio variaattorikaan varmaan mitään sport-mallia ole.