Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensaletkun paikkaaminen vulkanoituvalla teipillä ja kontaktiliimalla, pitääkö?

Aloittaja latromster, 14.08.11 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

latromster

Tein tuollaisen paikkauksen, kun oli ilmestynyt reikä bensaletkuun. Kuinkahan hyvin tuo tulee pitämään tulevaisuudessa ettei bensa liuota paikkaa pois.

pena

Lainaus käyttäjältä: latromster - 14.08.11 - klo:20:41
Tein tuollaisen paikkauksen, kun oli ilmestynyt reikä bensaletkuun. Kuinkahan hyvin tuo tulee pitämään tulevaisuudessa ettei bensa liuota paikkaa pois.
ei kannata odotella mitä tapahtuis, vaan vaihtaa uus letku,bensan kanssa ei kannata tehdä virityksiä

Timo

Vulkaanisen teipin kun vielä oikein venyttää ja kuumentaa kuumailmapuhaltimella niin pitää,mutta kannattaa se uusi letku ostaa ku ei plajoa maksa.

latromster

Tuli vain venytettyä se teippi. Ostan uuden letkun ja asennan sen, kun ehdin. Sen kontaktiliiman pitäisi kuitenkin auttaa.

Samppa

Tavallinen kontaktiliima ei bensaa kestä. Sulaa pikku hiljaa. Uutta letkua kehiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

latromster

No nyt on gates -merkkinen letku tankin ja bensansuodattimen välissä. Kaasaria pitää ilmeisesti avata, että sen suodatin-kaasari -letkun saa irroitettua kiinalaisessa? Jää toistaiseksi se alkuperäinen suodatin-kaasari -letku paikoilleen. Kiitos avusta.

baukku

Ei tarvitse kaasaria avata sitä letkua varten. Se on kyllä hankalassa paikassa, itsekin jätin sen vaihtamatta kun vaihdoin suodattimen ja hanalta tulevan letkun. Kaasari irroitettuna koneesta sain sen sitten vaihdettua.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Coastside

Kaasarin voi löysätä molemmista päistään ja kiertää niin että letkun liittimen näkee. Letku lähtee työntäen pihdeillä, ei vetäen jolloin se murtuu poikki. Ilman  taitoksia mutta niin että kaasarin voi irroittaa ja tutkailla ilman letkun irroitusta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#8


Pahasti pykineen elvytys ties kuinka pitkälle taipaleelle. Tietysti se lopulta repeää poikki siitä klemmarin reunasta, josta kohtaa se on ohut, jossain irroituksessa. Mikään ei rajoita kerrosten määrää, joten vaikkapa kuusi lisää lujuutta. Teippejä on monenlaatuista. Tuo taisi olla Stanley (UL, SA) merkillä myytyä ja kumimaisen joustavaa.

Puhdistus on hyvä tehdä rasvaa liottavalla aineella ja sormistaankin jotta tarttuvuus on hyvä. Lievä venytys auttaa saamaan muotoihin. Imukaulan nysty haittaa mutta sen yli voi vetää ja leikata teippu siitä poikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Vulkanoituvaa teippiä suosittelen. Itsekin korjasin kaverin moposta imukurkun tienpäällä.

Coastside

#10
Vielä ehjääkin kannattaa vahvistaa ja suojata kemialliselta haurastumiselta tuolla vulkanoituvalla. 3M teippiä kehutaan UV:n kestäväksi, jota toki muutkin voi olla.

Toinen on kurttuletkut, joihin sillä voi rakentaa ehjää pintaa tunkemalla jotain täytteeksi jotta muoto säilyy.
Jopa koko letkun rakentaminen puumallin ja rautalankarungon päälle voi onnistua, kuten noihin putsariviritelmiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04