Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Znen QT50-F8 ei löydy kuristuksia!

Aloittaja Funk-kani, 30.06.11 - klo:13:29

« edellinen - seuraava »

Funk-kani

Jo on aikoihin eletty! Löysin hienon sivun, missä kerrotaan miten mopoon saa lisää kulkua, kun se tahtoo ylämäessä hyydyskellä ja kulkee mittarin mukaan 42 km/h. Ohessa osoite: http://www.hmk.nl/Download/BT50QT9_go_faster.pdf Mutta mutta, eihän tuossa meikän skodessa ole tuollaisia kureja. Ainoa mikä löytyi, oli se kuuluisa variaattorista tuleva piuha, jonka tietenkin pistin poikki ja katkaisijan taakse, jotta sen saa päälle ja pois tarvittaessa. Etuvarista ei löytynyt ylimääräistä holkkia. Kaasuttimen neula oli toisiksi alimmassa kolossa ja kaasuttimen yläkupissa ei ollut mitään ruuvia tai vastaavaa rajoittamassa neulan nousua, pelkkä muovinen tappi. Kaasari on muuten merkiltään (japanilainen!?!) Keihin!!! Rullat punnitsin keittiövaakalla ja sain kuuden rullan yhteistulokseksi 30 g. Vertasin vaakan näyttämää vielä ostamiini 5 g rulliin ja samaa 30g näytti niillekin. Siis mitä v****!!! Pitääkö ostaa jotkut 3g rullat vai mikä tässä nyt auttaa???


FK

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Funk-kani - 30.06.11 - klo:13:29
Jo on aikoihin eletty!
Mulla on sen verran vanha peli tuo baotiani, että ei ole impulssianturia variaattorissa eikä ole cdi:kään rajoitettu. Eli mulla ei ollut ainuttakaan rajoitinta. Jos on 50cc, niin mäennousukykyä ei tarvitse ihmetellä. Ei se sillä pytyllä niitä kiipeä jaksakkaan. Vasta 72cc alkaa olla riittävä ylämäkiin.

Coastside

#3
Mäennousukyky on tärkein mopon toimivuuden osoitin. Vertailuarvoja saa niin että rullaa mäen vapaalla ja nousee sen täydellä teholla alkuvauhdin ollessa vaikkapa 45 kmh. Minun mopo (yhteismassa 185 kg) nousee mäen (200 m) 44 kmh jossa se kiihtyy rullaten 27 kmh.

Syy miksi nopea mäennousu kysyy paljon tehoa on se että mäkivastuksen lisäksi tulee ilmanvastus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Funk-kani

Pitääpä etsiä jostain sopiva mäki ja kokeilla. Siis napista saan nyt rajoittimen pois ja kyllä silloin kone huutaa ihan riittävästi ja omaan mittariin menee lievään alamäkeen about 65 km/h mutta tasaisella nopeus on ~ 55 - 58 km/h ja ylämäessä alkaa V-käyrä nousta mäen kanssa samaan tahtiin eli hyytyy. Toi kulku ois muuten ehkä sopiva mutta ylämäkeen pitäisi saada potkua. Eniten ihmetyttää noi rullat, kun täälläkin on juttua, että noissa on 6,5 g rullat mutta noi ainakin keittiövaakan mukaan oli noin 5 g. Tilasin 4,5 g rullat mutta pitää varmaan varautua tilaamaan kevyemmät...



FK

Midland

Mun BTM:ssä oli se kaasarin kannen muovitappi sahattu lyhyemmäksi. Saattaapi olla vaikutusta..

Funk-kani

Joo, summassa on vaan paha sahailla. Pitääpä selvitellä tekeekö keihin niitä yläkansia eri mittaisilla tapeilla  ;D



FK

JanneK

Uusimmissa Znen skoottereissa on kierroksia rajoittava impulssianturi variaattorissa. Itse kun pistin johdon poikki niin loppu 60 km/h mittari keviästi kesken :)
ZNEN ZN50QT-11 CLASSICO