Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Zoner 4 tahti 10" ei jaksa kulkea

Aloittaja sultee, 13.06.11 - klo:01:01

« edellinen - seuraava »

sultee

ostin tollasen zonerin 2006 vuotisen skootterin. Lähes samanlainen kuin mun vanha, mut ei kuitenkaan. Mikähän siinä on kun se ei kulje. Se ei siis kiihdy juuri yhtään. Suoralla tasaisella se saa huippunsa, mutta hyytyy ylämäessä vauhti putoo sellseen, et reipas pyöräilijäkin pärjää. ala mäessä tuntuu, et ei sais vapaasti mennä vaan joku rajoittais menoa. Rajoittimiako siinä sit on. Mun vanhassa niitä ei juuri ole ollut.

Coastside

Kumpi pakoputki siinä on? Haarautuuko käyrästä putki. Mulla on se jossa ei. Siitäkin irtosi katti kolisemaan ja se ruostuu päältä.

Jos se on tehty samana maantaiaamuna niin siinä on huono kansi missä on kanavissa valupurseita, kaasarissa "trööttäilyä" kun ajaa keskitehoilla ja hihnoja syövä takavari, joka jurskuttaa kuuluvasti.  Alkuperäistä letkua ei enää löydy yhtään. Hanakin vuosi. Mäntää se karstasi että käynti loppui pari kertaa, sen mentyä venan väliin.

Kansi kuntoon, uusi vari ja 5 g rullat ja kaikki letkut uusiksi, niin jo kulki mäet yli 40 kmh.

Yksilöitähän nämä on ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sultee

tohon hihnaa syövään variaattoriin mä en usko tässä tapauksessa. Mittarin mukaan porvoolainen tyttö oli ajanut pyörällä yli 3000 km ja tytön isi ei osannu edes ladata akkua... Hihnan vaihdoin kun se oli niin kova ja halkeillut...

Coastside

Minun skopa söi niitä aluksi 2000 - 3000 välein ja tyypillistä oli vahva soundi varista jo tyhjäkäynnillä. Jos ennätti, ehti nähdä hihnan haljenneen ja tupsun kuitua näkyvän.
Nyt uusi takavari ja laatuhihna niin ei mitää huolta. 8000 km niillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Kuullostaa todella laadukkaalta menopeliltä, citarista kinuski 799e ja parilla sataa uutta osaa että toimii. :o

Coastside

#5
Minun kommentit pohjautuu 15000 km ajoon kesät talvet ja omatoimiseen huoltamiseen ja annoin ne lääkkeet millä omassa taudit tokeni. Ei tässä mitään meedioita olla, jotka parista rivistä päättelee mikä sitä vaivaa.

Täällä on ohjeketju vian ja perustietojen hahmotteluun.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=1f57bdb2fb8365f16b0c19bd91c0a105&topic=2641.0
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Auttaako siis se hihnan syöntiin jos tilaa kokonaan uuden takavarin? Kun tuntuu että itsellä alkanut syömään kun 3000 km ja hihna meni poikki ja nyt n.100km ajetulla hihnalla pientä haurastumaa. Vai pitäisikö kokeilla jotain laadukkaampia hihnoja?

Coastside

Gates on hyvä hankinta, mutta jos vari syö hihnoja, sekään ei kestä. Jos vari pitää ääntä, se on ilmeisesti viallinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

#8
En ole huomannut että mitään epätavallista ääntä pitänyt. Kerran se rohisi samalla lailla ennen kuin hihna poikkesi ja nyt kun se viimeksi katkesi nin täysin sama ääni lähti samaa aikaa katketessa. Ensimmäisellä rohina kerralla varmaa irtosi se hihnan päällimäinen kerros.
Nyt on taas täysin sama hihna mikä viimeksi katkesi ja siihen tuli pientä halkeumaa kun sitä käsin taivutteli. Ei kai sen niin pienestä pitäisi haurastua?

pekpel

Se taitaa olla vanha hihna, ei ne kestä varastointia kuin muutaman vuoden.
Sama homma on autojen jakohihnoissa, yli viis vuotta vanhoja ei kannata laittaa mihinkään, ovat kovettuneet ja katkeavat helposti.
Onkohan noissa joku valmistus päivämäärä koodi? en ole huomannu katsoa niin tarkaan / selvitellä asiaa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skootteri1

Onko se sitten tuuripeliä että saako tuoreen tai vanhan hihnan?
Vantaan motonetistä en ainakaan hihnoja enää osta.

Coastside

Valmistajan intresseissä on valvoa ettei niiden tuotteen maine mene, joten merkkituotteen laatu on varmimmin parempi. Tietysti myyjäliike toimiii tapansa mukaan jos voi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 17.06.11 - klo:01:12
Se taitaa olla vanha hihna, ei ne kestä varastointia kuin muutaman vuoden.
Sama homma on autojen jakohihnoissa, yli viis vuotta vanhoja ei kannata laittaa mihinkään, ovat kovettuneet ja katkeavat helposti.
Onkohan noissa joku valmistus päivämäärä koodi? en ole huomannu katsoa niin tarkaan / selvitellä asiaa.

Kyllä auton hihnojen paketissa valmistusaika on ja piti oikein käydä tallissa katsomassa paketista kymcon remmin päiväys ja 290410 on merkintä ja merkkinä Dayco eikä ongelmia.
Eikä ole ollut muillakaan tutuilla remminsyönti ongelmia koska tuntuu olevan näiden kinuskien ongelmia nekin.