Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Muutamia kysymyksiä :)

Aloittaja JanneK, 11.05.11 - klo:16:53

« edellinen - seuraava »

JanneK

Eli mieleen on herännyt pari askarruttavaa kysymystä tuommosta kiinan ihmettä koskien:

1. Käykö peräöljyksi tavallinen moottoriöljy vai pitääkö olla erillinen öljy?
2. Onko mitään vippaskonsteja, joilla sais vakiotarrat katteista irti? Jos ostais tarranpoistoainetta, niin eihän siitä ole haitaksi maalipinnalle?

Jos joku viitsisi vastata näihin niin olisin kiitollinen :)
ZNEN ZN50QT-11 CLASSICO

Coastside

Normaali peräöljy. Täällä on ketjua aiheesta.

Rapsuta vain kulma irti ja vetä kohtisuoraan pintaa vasten hyvin hitaasti ja kun saa ne pois niin hinkkaa pinta hammastahnalla ja vahaa. Jos haluat jättää osan niin teräväkärkisellä veistellä leikkaat kevyesti poikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Nurkasta kynnellä alkuun ja vetämällä lähti 12 vuotiaasta Piaggiosta alkuperäiset tarrat pois. Liimanjämät reunoilta otin brakleenillä kun ei ollut oikein sopivaa muuta puhdistusainetta siihen hätään. Jossain tapauksessa saattaa auttaa kun kuumalla ilmalla vähän lämmittää alkuun (ei liikaa). Autoglymin intensive tar remover poistaa nuo liimat tehokkaasti kuin myös piki-pinttymät mutta oli päässyt loppumaan viime kesänä enkä ollut muistanut ostaa uutta.

Plom

Jos tarra on tiukassa, niin kannattaa lämmittää sitä vaikka hiustenkuivaajalla.

Coastside

Liimatöhry lähtee ruokaöljylläkin, kun samalla kaapii irti naarmuttamatta. Se ei pääse uudelleen kiinnittymään. Piki lähtee teollisuusbensalla, jota on monissa litkuissa kuten grillin sytytysneste.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Autovaha on myös hyvä puhdistusteholtaan, kokeiltu käytännössä ja hyvin toimi.

JanneK

Kiitoksia vastauksista :) Otin neuvoista vaarin ja kokeilin ensin tarran kulmasta varovasti irroittaa ja hienostihan se lähti irti. Lähtiskö ne liimajämät sitte sillä ruokaöljyllä?
ZNEN ZN50QT-11 CLASSICO