Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takavari atomeiksi (kiinalaiset)

Aloittaja Coastside, 02.11.10 - klo:06:07

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tässä uusi aihe siitä miten puretaan takavariaattori täysin osiinsa. Asia ei ole simppeli koska kaikkia ei saa auki edes voimatoimin.

Jonkun sinnikkään kontolle joutuu avata nuo tiukaksi sovitetut. Kun taltta ja moska ei liikkeelle saa, se ei ole "toleransseja vain".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

RV

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.11.10 - klo:06:07Ekan kuvan osapalettia ei saa ehjästä varista noin osiinsa muutenkaan.

Jos kyse tästä kuvasta niin, kyllä ehjän varin saa purettua noin moneen osaan

Coastside

Miten? Katselin tuossa minulla olevaa eikä siinä ole mitään sen näköistä että sen saisi prässäämättä irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jonik

Vastapainejousen pidike pitää ensin vetää pois (lähtee käsin pyörittämällä). Sen jälkeen pääsee käsiksi lautasia koossa pitäviin tappeihin. Ne pois niin on jo osissa.

Kannattaa muuten katsoa, että hihna pääsee ihan alas asti takavarissa. Aukeavuutta on helppo lisätä tappien liikkumauraa pidentämällä. Tämä ongelma on ollut joissakin yksilöissä.
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

openflow

Taking Apart A Torque Drive #kuvia varin purkamisesta...
http://49ccscoot.proboards.com/index.cgi?board=transtech&action=display&thread=357

Varin päivitys normi ->suorauraiseen "viri" lautaseen kuvia yms...
http://www.rprhosting.dk/nytsite/articles.php?article_id=33

Lautasten purkaminen on lähes samanlaista on skootterimerkki mikä tahansa...

Etuvarin osia ei yleensä kuulu rasvata, mutta takavarin osat tapit+urat ja muut liikkuvat osat pitää olla reippaasti rasvattuja.

Coastside

#5
Minulle se sattui sellainen joka ei purkaannu voimatoiminkaan. Tuossa on yksi uusikin. Siitäkään ei lähtenyt ainakaan käsin, kun koetin.

Irroitin ulomman tiivisteen ja koetin avata sormin ja ruuvarilla kammeten mutten onnistunut ja jätin silleen. Näkyvä liukupinta oli lähes kuiva. Voitelin sen runsaasti vaseliinilla ja asensin tiivisteen (U-mallinen, ilmeisesti metallia/muovia?), joka kaapi pinnan puhtaaksi. Toivottavasti vaseliinia päätyy tappienkin voiteluun, koska ne takertelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#6
3 kt

Kahta eri mallia. A on suora holkki ja B on reunasta supistetun näköinen. A voisi irrota muttei sitä tee ja B on kuin prässätty reunauraan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

Tuosta takavariaattorista ei taida kovin helposti saada vaihdettua sisällä olevaa laakeria ja neulalaakeria? Pitävät omassa skootterissa kovasti kilisevää ääntä.

RV

Lainaus käyttäjältä: Timo - 25.11.10 - klo:10:17
Tuosta takavariaattorista ei taida kovin helposti saada vaihdettua sisällä olevaa laakeria ja neulalaakeria? Pitävät omassa skootterissa kovasti kilisevää ääntä.

Miks ei sais vaihdettua?

jaska.k

eli miten saa tuon levyn irti levy liikkuu ylös alas mutta ei irtoa onko joku kynsi sokka jota en ole huomannut vai mikä

jalat

onko kyse kiinalaisesta?
Itsekin revein sitä nitkuttamalla eilen varmaan 5 minuuttia. Sitten lähti. Aika tiukka sovitus.
Takaisin ei meinannut saada. Pieni nitkuttaminen ja sen jälkeen kun oli hahlossaan, niin pistin ison lenkkiavainhylsyn siihen akselin ympärille voimansiirtolevyä vasten ja naputtelin hiljaa vasaralla hieman vuoroin eri kohtaa hylsyä. Kyllä se sinne sitten hissukseen upposi.

Ei kannata paukutella lujaa, ettet pilaa kiertokangen laakereita tai muuta mukavaa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jaska.k

 :o ettei pilaa kiertokangen laakereita kysymyksessä on variaattorin levy eli samassa paketissa on kytkin kellohan 14mm mutterilla
variaattorin vp jousi on40-50mm mutterilla ja tuo levyhän on sisempi lautanen takana 8) ja tuo levyhän liikkuu kiertämällä kysymyksessä ei kuitenkaan ole kiinan ihme

openflow

#12

jaska.k

eipä noista kuvista paljoa apua ole tuohon vikaan kuvaan olen jäänyt jumiin eli lautaset pitäisi vielä erottaa omassa vakio levyssä ei ole tuota uraa

jalat

Ah... mä sekotin sihen etuvarun hammaslevyyn :)
My bääd :)
Jatkakaa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002