Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot sf3 ac/lc peräöljyjen vaihto?

Aloittaja Eki, 09.11.24 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

Eki

Kyseisen skootterimallin omistajat tietänevät ettei ainakaan LC mallista löydy tyhjennystulppaa, itse tilasin vajaa 2€ maksaneen välityskopan tiivisteen ja eikun hommiin. Variaattorin koppa irti ja kippo tai muu astia sekä vaikkapa talouspaperia esille, vaihteistokopan ruuvit auki ja öljyt n.1 dl pihalle, itsellä tiiviste näytti olevan kuin uusi ja ajattelin kokeilla sillä jatkaakin, olin ostanut 1.25dl:n tuubin skootterin vetopyörästö-öljyä (3.5€), mm biltemalta löytyy samasta hyllystä missä litran pullot mm tuorevoiteluöljyjä.

Peräöljyt poistettu, välityspyörästön koppa sopivasti kiristetty kiinni ja kumitulppa pois, siitä menee mukavasti uudet tuupin sopivasta nokasta uudet tilalle, määrä on oikea kun reiästä alkaa pyrkimään öljyä ulos, eikun tulppa paikalleen ja lopuksi harjalla kumipölyt pois variaattorista, kaikkinensa nopea ja helppo hommeli, muuten kyllähän ne noin 12000km ajetut poistetut öljyt olivat kovasti tummat, elikä parhaat päivänsä jo nähneet.
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.

joni_k

Tämä olikin uutta ettei merkki laitteessa ole tyhjennys proppua mitä ihmettä nehä kiinalaisessakin vaihdellaan parin tonnin välein vähintään.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.11.24 - klo:15:26Tämä olikin uutta ettei merkki laitteessa ole tyhjennys proppua mitä ihmettä nehä kiinalaisessakin vaihdellaan parin tonnin välein vähintään.
Tästähän on ollut täällä juttua ja ihmettelyjä, että miksi ei ole tehty tyhjennysroppua? No viisaammat ovat vastailleet että ne öljyt on ok koko mopon käyttöiän, eihän nuo kyllä olleet enää edes noin 12.000km:n jälkeenkään, ja onnistuuhan tuo vaihto tarvittaessa helposti näinkin, tuskin minun tarvitsee tähän niitä enää vaihtaa?
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.