Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 pääsuuttimen koko

Aloittaja go_henkka, 14.05.21 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 26.08.24 - klo:14:40Juurikin avasin peugeot speedfight 3lc kaasarin, on vm 2012, tai käyttöönotettu silloin, vakipääsuutin 56, suurensin 64 kokoon, kun tulee teghnics silent pro putki, olisi ehkäpä riittänyt 62 kokokin, mutta ei itseltä löytynyt. Vastailin omalta osaltani kun näitä hyvinkin usein kysellään.


12 milliseen kaasariin varmaan passeli koko, mutta 17.5 millinen vaatii jo lähtökohtaisesti vähintään 70 suutinta, tehoputken kanssa 80-90 ei ole vielä liioittelua.
Minulla on sf2 leo vincen touring tehoputki ja 17.5 dellu, pääsuutin 90, eikä ollenkaan liian iso kesäkelille. Voi vetää luisti katossa, ilman pelkoa ja pytty vielä ilmajäähdytteinen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 27.08.24 - klo:11:08
Lainaus käyttäjältä: Eki - 26.08.24 - klo:14:40Juurikin avasin peugeot speedfight 3lc kaasarin, on vm 2012, tai käyttöönotettu silloin, vakipääsuutin 56, suurensin 64 kokoon, kun tulee teghnics silent pro putki, olisi ehkäpä riittänyt 62 kokokin, mutta ei itseltä löytynyt. Vastailin omalta osaltani kun näitä hyvinkin usein kysellään.


12 milliseen kaasariin varmaan passeli koko, mutta 17.5 millinen vaatii jo lähtökohtaisesti vähintään 70 suutinta, tehoputken kanssa 80-90 ei ole vielä liioittelua.
Minulla on sf2 leo vincen touring tehoputki ja 17.5 dellu, pääsuutin 90, eikä ollenkaan liian iso kesäkelille. Voi vetää luisti katossa, ilman pelkoa ja pytty vielä ilmajäähdytteinen.
Kyllä joku 64-66 koko on juuri passeli 56 koon tilalle, mikäli asentaa ns tehoputken, itsellä ollut juurikin 66 koko edellisessä peugeotissa ja sitäkin edellisessä. Tulppa ollut oikeanvärinen, veto ja kulku moitteetonta ennen muitten oireitten alkua, mm motowiki suosittelee noin 5-10 pykälän nostoa suuttimeen, samaa tekee esim mopokellarin omistaja (entinen crossikuski), elikä sehän on helposti huomattavissa mikäli suutin on liian pieni tai liian iso, pienellä booaa täydellä kaasulla ja liian isolla röpöttää, myös tulppa kertoo paljon.
Ollut vuodesta 1997 alkaen 28 skootteria.

Kari69

#32
Muistan tuon booamisen nuoruusvuosilta, kun ajeltiin 2T-mopoilla. Ei meillä ollut vaihtosuuttimia, mutta nostettiin tai laskettiin kaasuttimen neulaa. Jos booasi, niin nostettiin neulaa.

Silloin oli myös ns. säätösuuttimia, ainakin Tunturin Puch moottoriin. Suutinta voi säätää ajon aikana käsin ruuvaamalla. Sillä haettiin maksimi nopeutta.

Esiintyykö tuota booaamista ja röpötystä myös 4T-koneella?

konenikkari

Kuuskyt luvulla oli jossain mopossa kaasutin
jossa ei ollut pääsuutinta ollenkaan,
seossäätö tapahtui pelkästään  neulalla.
Nykyisissä kuristetuissa mopoissa ei tuo onnistu
koska neulat on lähes tasapaksuja.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.