Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 ongelma

Aloittaja itikka, 21.12.15 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

itikka

Ostin tyttärelle pair kuukautta sitten tuollaisen speedfightin vm-2010, 50cc, ac, 2-t, ajettu 5000km.
N. kuukausi sitten alkoi ongelmat. Pösö käynnistyy kuumana ja kylmänä hyvin, ei savuta. Noin 0,5-1 minuutin ajon jälkeen kierrokset tippuu ja veto häipyy. Hetken kuluttua ei käy enää tyhjäkäyntiäkään. Lähtee heti uudestaan käymään, mutta ei ota kierroksia. 10-15 min. kun jaksaa leikkiä kaasulla, niin jotenkuten alkaa ottaa kierroksia. Tämän jälkeen pystyy taas jotenkin ajamaan, mutta silloin tällöin pudottaa kierrokset. Vaihdoin tulpan, ilma- ja bensasuodattimen. Olen yrittänyt etsiä netistä vastaavia vikoja, mutta ei oikein ole löytynyt. Tulppa oli kyllä aika märkä kun sen vaihdoin, mutta eipä tuo uudella sen paremmin toimi. Olisko vihjeitä viasta? Ryyppy, cdi-boxi...?

konenikkari

Jos alkuperäinen pakoputki,
vois olla tukossa tai sen sisällä katalysaattori irti.
Koliseeko kun potkii sitä pakoputkea.
Laitteessa on myös alipaineella toimiva bensapumppu, joka voisi temppuilla.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

helkama sc-r

Suuttimet voi olla lähes tukossa. Kun ryyppypiiri sulkeutuu, ei pensa enää riitä.

pekpel

Onkos tuossa bensahan yhteydessä oleva suodatin tankissa ?
Jos on niin onkos se puhdas?
Viittaa vahvasti bensansaanti ongelmiin, kaasarin avaaminen ja putsaus voi auttaa, samalla kaasarin neulaventtiilin toimman tutkintaa jottei mokom jumi
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

itikka

Pakoputki on orkkis, ja pösö muutenkin vakio. Eipä ole tullut potkittua pakaria, mutta vois senkin tehdä. Yhden bensasuodattimen löysin ihan alhaalta, en tiedä onko tankissa toinen...?  Pitää kai jossakin vaiheessa ottaa kaasari pois, ja putsata se kunnolla. Tuntuu vaan oudolta, kun vika tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta...

itikka

Lisätääs tähän vielä sen verran...
Jotenkin luulin että tuo pösö olis vähän laadukkaampi, mutta kun olen lukenut tämän palstan viestejä, niin jotenkin tuntuu aika yleiseltä nuo pösön käynti ongelmat... >:( >:( >:(

openflow

Kaasutin irti ja putsaukseen. Samalla tarkistaa, että bensaa tulee riittävästi kaasuttimelle asti.

helkama sc-r

Suutin voi mennä tukkoon, kun sakkaa lähtee liikkeelle kohokammion pohjalta esimerkiksi kuoppaan ajaessa.

Samppa

Monet käyntiongelmat johtuvat kaasarin ja polttoainejärjestelmän likaisuudesta ja se on sitten ihan sama, minkä merkkinen skotu on kyseessä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

itikka

no niin, nyt pakkaset meni persiilleen ja sain kaasarin purettua. Kaasari oli puhdas kuin papin pallit... Ja ongelma jatkuu :'(

viisnelonen

Oliko sulla paineilmaa käytössä vai millä varmistit koko tyhjäkäyntipiirin puhtauden/roskattomuuden ?
Oliko siinä kaasuttimessa irroitettava neulaputki ? Yleensä irroitetaan pääsuuttimen takaa..
Joskus olen kuullut sanottavan että kaasutin on puhdas jos kohokammion pohja on puhdas! Asiahan ei suinkaan ole näin..
Ei nää yleensä selviä kuin lisää kyselemällä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pera8x

muistelen, että joissain pösön skoottereissa olisi ollut polttoainepumpuissa vikaa. tarkista sen toiminta jotenkin.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 06.02.16 - klo:11:13
muistelen, että joissain pösön skoottereissa olisi ollut polttoainepumpuissa vikaa. tarkista sen toiminta jotenkin.
Vaikka pestyn Fairypullon pistät poikki ja se kaasariin menevään bensaletkuun ja koholle(siis pullo) Siihen vähän gasoa ja kokeile lähteekö.

harriveikko

Kaverillakin kyseinen pösö ja samat oireet.Poistu kun kaasarin vaan putsas,eli ne on siitä herkkiä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

helkama sc-r

Minkä värinen sytytystulppa on?
Kokeile lämpeneekö ryyppymötikkä.