Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot elystar yleistä keskustelua

Aloittaja blade, 14.06.10 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

JA

Hei

Elystar on mainio peli, paitsi jos huolehdit talvisäilytyksen huonosti. Osat ovat ilkeän hintaisia ja Fortecon palvelu hidasta sekä osaamatonta. Kiva esimerkki: poikani hukkasi ohjelmointiavaimen, soitto huoltoon ja kustannusarvio uudesta avaimesta 1100 €. Koko elektroniikka menisi uusiksi ja sitten vasta katsotaan, mikä on pyörässä vikana. Kiinnostus korjaamiseen ilman ohjelmointiavainta oli nolla.

Huoltokoodien lukeminen antaa yleensä osviittaa, missä vika piilee, mutta huono maadoitus (akkukengän löysyys) lisää haamuvikoja yllättävästi.

ely 2003 ml 6800 km

r2

Eipä tuo muuten oireile mulla enää (tuo latausvalo) paitsi että joskus se vilkkuu. Jännitteet on kyllä kohdallaan ja niin päin pois. Olisko tyhjäkäynti sen verta pienellä että ihan ei lataa tarpeeksi lämpimänä valot päällä ja jarrukahva painettuna?
No enivei, polttoainemittaus on menossa ja nyt ajettu about 250km. Tankki puolillaan. Ensi kesäksi vaihdan ehkä pakoputken, Tecnigas Silent Pro on varmaan hiljainen? Pitäis olla nimenomaan mahdollisimman hiljainen putki, tehoista viis.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Joonas

Elystar hommattu ja nyt vinkkejä mitä osia kantsii hankkia ennen kesää, jotta kulkisi pirteämmin (mitä osia te olette laittaneet ja mitkä toimii + kestää). Tämä yksilö kiihtyy toooodella hitaasti mutta kulkee sitten n.60 km/h. Peugeoteissa on kurilevy (?) minkä näköinen/mistä se löytyy. Pakoputki on melko ruosteinen niin mikä putki siihen kannattaisi vaihtaa. Tarkoitus ei ole tehdä tosta mitään rakettia vaan sellaisen että pysyy liikenteen mukana (80km/h ois hyvä;)

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Joonas - 31.12.11 - klo:14:04
Elystar hommattu ja nyt vinkkejä mitä osia kantsii hankkia ennen kesää, jotta kulkisi pirteämmin (mitä osia te olette laittaneet ja mitkä toimii + kestää). Tämä yksilö kiihtyy toooodella hitaasti mutta kulkee sitten n.60 km/h. Peugeoteissa on kurilevy (?) minkä näköinen/mistä se löytyy. Pakoputki on melko ruosteinen niin mikä putki siihen kannattaisi vaihtaa. Tarkoitus ei ole tehdä tosta mitään rakettia vaan sellaisen että pysyy liikenteen mukana (80km/h ois hyvä;)
Elystaria on kaasutin ja ruiskuversiona joten kumapinen se on... vuosimallikin olisi hyvä kertoa jos vastauksia halajaa...
variaattorissa on rajoitin levy sen etuvarin moottorin eli ylhäältä katsoen oikealla puolella... siis sisemmässä osassa jossa myös rullat...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Coastside

#34
Nämä on helppo saada kulkemaan kovaa hyvissä olosuhteissa, mutta kannattaa tyytyä kuuteen kymppiin jossa ei vielä tule veroja vaikka sakot tulisikin.

Turvallisuuspuoli on enemmän kuski- ja tilannejuttu, ei huippunopeus. Siitäkin on hyvä koettaa jarruttaa täysillä että tuntuma säilyy. Kuski on aina vastuussa ajotapahtumasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#35
 :) Asiallinen huomio, onko olemassa listaa jossa mainittaisiin eri skootterien, mahdolliset moottorivaihtoehdot, ja onko esim. ruisku vai ei.
Sähkölaite ja esim. kaasutin vaihtoehtoja ei uskalla kysyäkään  ::)
Tosi viksuja on esim. alkuperäis suutin ym tiedostot  :)
Ja totta, vähän on ylimitoitettu tuo 80km/h.
Ylittää ko. ajoneuvon ajo ominaisuudet,ja usein myös kuljettajan taidot ja harkintakyvyn.
Mopot mopoina  ;)bö haps tai jotain ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

PappaSkootteri

Oma Elystar joka oli ruisku niin meni helposti sen 60, melkein 70 todellista nopeutta... ihan vaan varin rajoitin levyn poistamalla... oikein harmittaa kun hukkasin sen "liian halvalla"
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Joonas

Vm on 2009. Itselläni on jo ikää enemmän, joten nyt ei ole kyse muusta kun ettei jää autojen jalkoihin Hkin keskustassa, jossa mä tuun tolla ajelee duuniin. Kiitokset nopeista vastauksista, täällähän on viriiliä porukkaa  ;)

PappaSkootteri

2009 mallinen ilmeisesti on kaasuttimella varustettu koska käsitykseni mukaan ne "vanhemmat" olisivat ruiskuja... joku voisi jopa tietää missä vuosimallissa ne muuttuivat ruiskuista kaasutin verioon...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

ramba

Joonas, jos tuon 80km/h rajan haluat ylittää niin tehoputki kiinni, isompi suutin, variaattoriin malossin punaiset kytkinjouset ja vp sekä rullat 1-1,5gr kevyemmiksi. Ja tietenkin prikka pois jos tässä sellainen on.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: ramba - 01.01.12 - klo:14:34
Ja tietenkin prikka pois jos tässä sellainen on.
Ei ole prikkaa vaan rullien liikettä rajoittava levy joka kiinni kolmella ruuvilla...
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

leze223

Mulla löyty zoneri 2tahdissa prikka+ rullia rajoittava levy.
Prikan otin pois ja siiben se sitten levisi.:D prikka olikin tarpeellinen..
Vari laajeni liikaa..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

ramba

leze223, sun olisi pitänyt ottaa molemmat pois, tai pelkästään rullia rajoittava levy.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

r2

Jos se Elyisa tuntuu kulkevan liikaakin rajoitinlevyn poiston jälkeen, niin kannattaa laittaa levyn alle joka pultin kohdalle pari-kolme rikkaa jotka nostaa rajoitusta ylemmäs mutta rajoittaa kuitenkin kulkua jonkin verran. Kokeilemalla löytynee paras huippunopeus.

-r2
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

junnu

vieläkö foorumilta löytyy muita elystar kuskeja. Tosiaan itsellä tuli laitettua tälle kesälle vm.2009 elystar kaasari kampe. Työmatka ajoon ihan kätevä kampe ja hyvä ajaa.. mites tuo moottori, onko se nyt vaaka vai pystymallinen? osaa olisin tilaamas ja ulkomaan sivuilla eritellään nuin nuo koneet...?