Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takuuhuoltojen ja muiden huoltojen toimivuus (moposkootterit ja skootterit)

Aloittaja Samppa, 02.08.07 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

KaisaK

Kellään kokemuksia Espoon Star Bike huollosta? Näyttäisi olevan mm. virallinen Solifer huolto. Kaipa ne Piaggiotakin osaa ronklata. Tarkoitus oli huollattaa Masalan Super Moto Centerillä kuten edellinenkin omistaja mutta nyt kun se skootteri jumittaa Espoossa, niin tuo Star Bike on lähin. Super Moto Center noutaisi kyllä skoden suolaiseen 85e hintaan joten nou thänks...

pekpel

Meinasin omaa piaggioo siellä käyttää, mutta MP-Control kävi paremmin kulkemisen takia.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

KaisaK

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 04.04.15 - klo:21:24
Meinasin omaa piaggioo siellä käyttää, mutta MP-Control kävi paremmin kulkemisen takia.

Mitäs MP-Controllilla kustantaa Piaggion huolto? Ajokausi on korkattu, nyt vaan pitäisi Hilma saada huolettua.

pugt200

Alla hinnasto:

Lainaa•Määräaikaishuollot 74€ / tunti
•Vikojen etsintä ja korjaus 80€ / tunti
•Sähkövikojen etsintä ja korjaus 90€ / tunti
•Varaamme yhteen huoltoon max. 2 tuntia, mikäli aika ylittyy asiasta sovitaan asiakkaan kanssa erikseen.

Ja tarvikkeet päälle. Viimeksi Derbi-skootterin huolto maksoi 80,- mutta se on 2-tahti eli vähemmän tekemistä.

FrozenCorpse

Käytin Derbiä Hyvinkään Konetalossa viiden tonnin määräaikaishuollossa ja muiden ilmenneiden vikojen suhteen tarkistuksessa.
Hyvin tehtyä, siistiä jälkeä, asiallinen henkilökunta, nopea huolto ja maksoi vaan kaikkineen 125e.  Ei suhteessa halpaa, mutta hyvästä on ilo maksaa.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

MORPA

Auto korjaamolle tuli moposkootteri korjattavaksi, 200 se siitä riisti. Kaasarin kaikki suuttimet oli tukossa ja imukaula halkeillut joka korjattiin liimaamalla ja sikaflexillä. Bensat meni tietty vaihtoon kun laite oli kuulema seissyt vuoden päivät. Joku Aprilia se tais olla. Kaasuttimen kumikurkku oli ihme ruuveilla kiinni jotka piti normalisoida että sai auki. Eli kyllä siihen työtunteja meni kun oli aivan tuntematon laite eikä tarvittavia erikoistyökaluja käytössä.

Hyvin se alkoi toimimaan, minäkin sitä kokeilin. Täysii en ees uskaltanut ajaa kun ei ollu kypärää :)

Sinne tulee kyllä mitä ihmeellisimpiä laitteita ihmeellisine vikoineen laitettavaksi, en tiedä mistä sinne tiensä löytää :o
Liikennesika.

Romoni

Tänään köröttelin 50 km suuntaansa eli n. 100 kilsan retki kun kävin ensimmäisessä takuuhuollossa, joka oli määrä tehdä kun 500 km tuli täyteen. No meni vähän yli kilsat, mutta joo - nyt se on tehty. Seurasin paikan päällä asiaa. Valtuutettu huoltomies ja homma sujui näppärästi. Venttiilit ja tulpan kunto tarkistettiin, öljyt vaihdettiin moottoriin eikä vaihteistoon tarvittu uusia litkuja, koska olin ne jo keväällä varmuuden vuoksi vaihtanut. Renkaitten paineet tsekattiin sekä mutterin kiinnitykset varmistettiin ja takajarrun että kaasarin vaijerit säädettiin kuin myös parit vinkit annettiin ja kas - koko homma kustanti 60€  :)

Moottoriöljyn seassa ei ollut - siinä sihdissä siis yhtä ainutta metallin murusta. Olen erittäin tyytyväinen saamaanipalveluun sekä sen hintaan tietenkin. Paikka oli Toholammin MotoCar Salo Oy.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

Erkki

Helsingin Tattarisuolta löytyvä skootterihuolto ei reilussa kolmessa viikossa saanut toimitettua vahinkokorvausarviotaan vakuutusyhtiöön.
Itse väittää lähettäneensä useita kertoja. Kokonaisuutena kehoitan välttämään, sillä tietyllä aikavälillä sattuman merkitys vähenee ja voidaan muodostaa käsitystä yleisestä tavasta toimia, tai tässä tapauksessa olla toimimatta.
Aloitan alusta jonkun muun kanssa kun sellaisen löydän, Moposportia ajattelin, aikaa vaivaa ja rahaa tuhlattuani joutomiehen yrittäjyyden seuraamiseen.

viisnelonen

Tuo kustannusarvion saamisen vaikeus mp-korjaamosta ei ole mitenkään harvinaista. Mullekin erään kerran sanottiin ihan suoraan että jos sitä ei sitten korjatakaan heidän toimesta niin koko homma on tappiota ts vak yhtiö ei maksa ko arvion tekemisestä mitään.
Kokeile sanoa vak. yhtölle että saavat toimittaa itse ko arvion, se ei oikeestaan olekaan sun velvollisuus. Laitat niille vaan hyvät kuvat jne, ilmeisesti tahtoisit rahallisen korvauksen ja se ei ainakaan helpota asian etenemistä-
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Vakuutusyhtiöt tietää mitä korjaus kustantaa keskimäärin. Kun itse katsoo osien hinnat OEM osina ja heittää pyynnön sen mukaan, niin luulisi niille käyvän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Erkki

#145
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 14.11.21 - klo:09:52
Tuo kustannusarvion saamisen vaikeus mp-korjaamosta ei ole mitenkään harvinaista. Mullekin erään kerran sanottiin ihan suoraan että jos sitä ei sitten korjatakaan heidän toimesta niin koko homma on tappiota ts vak yhtiö ei maksa ko arvion tekemisestä mitään.
Kokeile sanoa vak. yhtölle että saavat toimittaa itse ko arvion, se ei oikeestaan olekaan sun velvollisuus. Laitat niille vaan hyvät kuvat jne, ilmeisesti tahtoisit rahallisen korvauksen ja se ei ainakaan helpota asian etenemistä-

Joo ilmeisesti ei ole. Vakuutusyhtiön tulee maksaa korvausarvio yrittäjälle, jonka vakyht vähentää rahallisesta, korvauksesta asiakkaalle, mikäli korjausta ei tehdä. Missään tapauksessa, korvausarvio ei ole ilmainen, kenellekään taholle. Jotkut laskuttaa esim tunnin työn, esim. 84.-, toinen, jos olisi arvionsa/laskunsa perille toimittanut, 150.- arviostaan, jossa ei oltu eritelty mitään, eikä se ole missään järkevässä suhteessa varaosahintoihin ja työn laskutukseen, kun vertaamme "alan yleistä hintatasoa" eri toimijoiden variaatioihin työtilanteen ym. mukaan. Ei toimittanut, kertoi useasti yrittäneensä, kun ajoittain meileihinsä vastaili. Mun tehtävänä ei ole arvioida/ottaa kantaa enempää arvion luokattomuuteen, sen tekee vakyht, joilla on näkemys asiasta vuosien päivitetyllä kokemuksella. No tässä tapauksessa tarvettahan ei ole kun ei ole mitä arvioida.


Firma toimittaa arvion suoraan vakyht, loppuasiakkaalla ei ole roolia tässä, poikkeuksia ei ole, täysin päivänselvä perusasia, jota tätäkin näköjään tuodaan esiin, mistä syistä, päätelkää itse.

Käännyn asiassa Moposportin puoleen sen ollessa lähin, olen jutellut jo kasvokkain huoltoa hoitavan kaverin kanssa, joka kertoi, että työ voidaan vastaanottaa. Toivottavasti tilanne ei ole muuttunut. Muitakin toimijoita pk-seudulla on.

Kertoessani asiakaskokemukseni siitä, ettei sana pidä toistuvasti, mitään ei tapahdu toistuvasti, viesteihin ei vastata toistuvasti, alkavan nyt vituttamaan riittävästi, yrittäjä toteaa viime yönä klo 02.04 tulleessa meilissään "koska uhkailet asioilla on parempi että jatkat asiaa jonkun muun kanssa".

Näin tapahtuukin, kun aikaa vaivaa ja rahaa on hukkaantunut joutomiehen näkemyksiin yrittäjyydestään, jota tosiaan kehotan välttämään.
Mä tulen edelleen ostamaan palvelun kokonaisuudessaan liikkeestä joka niitä tekee, sotkeutumatta mitenkään asiaan miltään osin, ei tarvitse ja vielä vähemmän kiinnostaa.

Erkki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 14.11.21 - klo:09:59
Lainaus käyttäjältä: Erkki - 14.11.21 - klo:09:21
Helsingin Tattarisuolta löytyvä skootterihuolto ei reilussa kolmessa viikossa saanut toimitettua vahinkokorvausarviotaan vakuutusyhtiöön.
Itse väittää lähettäneensä useita kertoja. Kokonaisuutena kehoitan välttämään, sillä tietyllä aikavälillä sattuman merkitys vähenee ja voidaan muodostaa käsitystä yleisestä tavasta toimia, tai tässä tapauksessa olla toimimatta.
Aloitan alusta jonkun muun kanssa kun sellaisen löydän, Moposportia ajattelin, aikaa vaivaa ja rahaa tuhlattuani joutomiehen yrittäjyyden seuraamiseen.

En ihmettele. En itse ole vielä ollut sen asiakkaana, ja tuskin tulen olemaankaan. Facesta olen seurannut hänen touhujaan, eikä se kovin hyvältä ole mun silmään vaikuttanut.

Hyvä että olet "vaistonnut" etkä sortunut kuten mä. Mulla ei vaistoa ollut/ole, luulin niinkin yksinkertaisen asian hoituvan, kun se minulle kerrotaan. Toivottavasti te muut ette ole yhtä tyhmiä kuin mä. Senverran toki tajusin perusolettamana, että meilitse nämä keskustelut käydään, jos jotain tulee.

konenikkari

Riitaasiat käsitellään, tarpeentullen, raastuvanoikeudessa.
Tämä ei ole oikea foorumi, henkilöön tai yritykseen kohdistuviin syytöksiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Maraboy76

80e tunti huolto/korjaus kertoo ettei kiinnosta. Oli staattori rikki. Näin pk-seudulla.