Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3 ongelmaa

Aloittaja Kuningaskulli, 02.05.23 - klo:14:51

« edellinen - seuraava »

konenikkari

"Jos se toimiikin niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Totta,kun purkaa mopedin heti oston jälkeen ja vaihtaa kaikki vialliset osat, saa hyvän mopon. Toinen tapa on yrittää ajaa seĺlaisenaan ja pikkuhiljaa vaihtaa ne huonot osat. ;)
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

Sen mitä itse mopoilla ja skoottereilla olen ajanut niin kaikissa on ollut kaasussa joku kuollut kohta, variaattori eli omaa elämäänsä, kulku eli omaa elämäänsä. Kaikki oli viimesen päälle aina katsottu, perille pääsin aina, mutta ihan jo ilmasto mikä minäkin päivänä oli vaikutti näihin koska oireet elivät välillä oli välillä ei. Mopoissa tuntuu vähemmän koska Manuaali loota raaka  ketjuveto se ei ilmoja katsele.

Eki

#33
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.05.23 - klo:07:45Ostokiimassa ei näe asioita jotka oikeasti merkitsevät. "Tytöllä ollut ja naarmuton" kommentit, kertovat siitä.
Niinpä, tämäkin myyjä maksoi hyvitystä väärästä ilmoituksesta, missä 7500km oli laitettu 4000km:ksi, ilmoitin ettei tämmöinen käy ja minimissään 100 euroa tililleni takaisin, niinpä hän myös maksoi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#34
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 05.05.23 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: Eki - 05.05.23 - klo:20:04Meni lainaus muokatessa ihan piloille, en rupea väkläämään tuon kanssa enempää, tiedän kokemuksesta satavarmasti 26 vuotta ja 25 skootteria, tulkaa kertomaan näistä sitten kun on itselle sattunut samoja vuosikausien sisällä, kaikki on olevinaan niin päteviä ettei mitään rajaa. Palosella asennutin kun on rengaskone, niin muinoin skodeen renkaan, maksoi 20 euroa ja kone repi renkaan rikki, elikä soikeaksi, onneksi sain uuden motonetista, kun mister Palosella kirjoitti todistuksen renkaasta, kyllähän näitä sattuu, nykyään vaihdatan renkaan isossa rengasliikkeessä tuossa lähellä: RengasCenter Hyvinkää EV-Pinta Oy, kun vien tyhjän vanteen ja uuden renkaan, hinta on liki ilmainen 5€!!! Se näistä, olkaa rehtejä itsellenne, sillä aina löytyy hyvinkin rehtejä myyjiä, mutta myös vähemmän rehtejä, kaikkia on ostotilanteessa täysin mahdoton huomata.

Älä nyt viitsi puhua paskaa. Se rengas oli halvin mahdollinen rengas eikä varmasti hajonnut asennuksessa. Mitään näkyvää vikaahan siinä ei ollut, vaan siinä oli jonkunnäköinen valmistusvirhe. Taidettiin vielä vaihtaa ilmaiseksi se uusi rengas vanteelle. Se siitä.
Kone repäsi niin että kudoksesta kuului ääni, laittelitte jotain erikoistahnaa ettei vuoda, mutta rengas pomputti aikalailla. En ole paskanpuhuja, eikä tässä ole mitään ihmeellistä, vahinkoja sattuu kenelle vaan, silloin sattui sen renkaan kanssa, miksi minä keksisin näitä, en hyötyisi mitenkään niistä, eikä minun ole tarve korottaa ns ääntä kuten mm sinä olet tehnyt kirjoituksissasi kommentoidessa minun juttujani, parikin kertaa, tyyliin USKO NYT, LAITA SE ALKUPERÄINEN VARIAATTORI JNE! Kyllähän minä itse tiedän mitä teen, se että minun kirjoituksiani vioista on ollut runsaasti johtuu sekin siitä että jopa kolme eri skootteria on vaihtanut omistajaa vuoden sisällä ja yhteensä niitä on ollut suunnilleen vuosi ja skode. Jos olisi ollut näitten vuosien myötä vaikkapa vaan 2-5, niin ei täällä kyseltäis lähellekään niin paljoa kuin nyt. Eikä kyselyissä pitäisi olla mitään väärää, eikös me olla täällä foorumilla, että pyritään neuvomaan muita, mikäli tiedetään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#35
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.05.23 - klo:21:30Olen koneella asentanut ja nirskeet on yleisiä ilman vaurioita. Kone repii palkeen irti jos se rikkoo.
Kumma juttu tiettyjen hemmojen taholta, usein kyseenalaistetaan minun juttuni, jopa vääristellään jne, Palonen, en minä huvikseen keksi näitä, mutta kun sinulla on tapana mielestäni "ylimielisesti"välillä kommentoida minun kyselyjäni tai neuvojen pyytelyä, niin totesin vaan että kyllä näitä sattuu muillakin, rengasta päällelaittaessa koneellanne, se ei meinannut mennä, niin sitä jatkettiin ja rengas piti ääntä mikä viittasi siihen että jotain ei haluttua tapahtui, siihen voideltiin jotain tötkyä ettei vuotaisi ja se rengas oli se pompottava, toki kun kerroin teille, kirjoitit todistuksen rengasviasta motonetille ja sain sieltä uuden, minkä asensitte onnistuneesti ja ilman veloitusta. Sen jälkeen olen teettänyt isolla firmalla rengastyöt, koska jo silloin kun sattui mainitsemani vahinko, oli sinulla käytössä vain toinen käsi, eikös sinulla ole joku ikävä sairaus, ei onnistu enää skootterilla ajokaan, vaikka sinulla oli upea peli tallissa, silloin kun viimeksi poikkesin. (Huom: älä nyt ymmärrä väärin, en tässä yritä mitenkään kenenkään sairaudella syytellä tmv, niillehän ei kukaan voi mitään, mikäli tulee joku vastaava, tai mikä hyvänsä sairaus).
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Kuningaskulli

Nyt on pösössä variaattorin säätöjen kanssa ongelmaa. Voi kai johtua muustakin mutta siis pösössä nyt tekniikkana leovince tehari, 50cc airsal, 16mm kaasutin, Malossi multivari, malossin hihnaja kytkimessä stage6 medium vp jousi sekä medium kytkinjouset. Rullat on 8g ja kevyemmillä rullilla huutaa niin vaa perkeleesti muttei kulje mihinkään. Ja siis näillä säädöillä kulkee noin 75... ja ylämäkeen alle 60.

Eki

#37
Lainaus käyttäjältä: Kuningaskulli - 22.05.23 - klo:15:03Nyt on pösössä variaattorin säätöjen kanssa ongelmaa. Voi kai johtua muustakin mutta siis pösössä nyt tekniikkana leovince tehari, 50cc airsal, 16mm kaasutin, Malossi multivari, malossin hihnaja kytkimessä stage6 medium vp jousi sekä medium kytkinjouset. Rullat on 8g ja kevyemmillä rullilla huutaa niin vaa perkeleesti muttei kulje mihinkään. Ja siis näillä säädöillä kulkee noin 75... ja ylämäkeen alle 60.
Itsellä sama tehari, muut kaikki vakiota paitsi etuvari on malossin multivari, mikä sallii tavallaan remmin nousta ylemmäksi isompihalkaisemmilla laipoilla, pökötin on lc malli ja mikäli ei ole rajoitinprikkaa, kulkee n80kmh, mittarin näyttäessä n.85kmh. En tietenkään pidä rajoittamattomana vaan rajoitettu teflonprikalla n.60kmh, (metalliprikka rikkoo variaattorin laipat), enkä näe mitään järkeä repiä moposta viimeisiä pisaroita nopeuteen, jos ei vauhti riitä, kannattaa siirtyä vaikkapa kevariin, mutta jokainen tavallaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Kuningaskulli - 22.05.23 - klo:15:03Nyt on pösössä variaattorin säätöjen kanssa ongelmaa. Voi kai johtua muustakin mutta siis pösössä nyt tekniikkana leovince tehari, 50cc airsal, 16mm kaasutin, Malossi multivari, malossin hihnaja kytkimessä stage6 medium vp jousi sekä medium kytkinjouset. Rullat on 8g ja kevyemmillä rullilla huutaa niin vaa perkeleesti muttei kulje mihinkään. Ja siis näillä säädöillä kulkee noin 75... ja ylämäkeen alle 60.

Ja tämä tekniikka lyötiin kerralla kiinni, kun kaverillakin toimii..Niinkö? Mä nyt vähän tässä toistan itseäni, jo foorumin alkuajoilta asti olen noviiseille tolkuttanut, vain yksi muutos kerrallaan ja testi.Ei niin, että kaikki kilkkeet ruuvataan ja sitten ihmetellään variaattorin joviaalia toimintaa, että mikähän helevetti kun ei kulje.

Ja esimerkkinä hyvistä säädöistä; minulla oli muinoin roxi, johon en tehnyt muita virityksiä, kuin leo vincen tehari, vakiokaasari joka oli säädöissään, hieman kevyemmät rullat ja uusi vakio vp.
Gepsiin 80kmh, suti hiekkatiellä kaasusta ja toimi koko varin säätöalueella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...