Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Läppäventtiilin vaihto

Aloittaja lempi, 10.09.24 - klo:06:08

« edellinen - seuraava »

lempi

moi asiallisia vastauksia kun läppäventtiili menee apriliasta huoloss ny onko se suuritöinen juttu, päivää muuten tännekki pitkäst aikaa ;D

tapiovuorent

Asiallisiin kysymyksiin saa yleensä asiallisia vastauksia.
Oliko kysymyksesi ? .Aprilia menee huoltoon , onko läppäventtiilin vaihto suuritöinen juttu ?.
Yleensä ei ole . Huolto hinnoittelee osat ja työn oman harkintansa mukaan.
Kysyksestäsi myös puuttui se tärkeä ja oleellinen tieto , skootterin malli ja vuosimalli.
Joku olisi voinut tietää , läppien vaihdon "  työläyden"

Coastside

Usein läppärunkojen yksi pultti täytyy porata auki, joten se vie hieman aikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sprite

Dremelillä poikkileikkaus päälle, ja lähtee talttapäällä.
Poika nyt rassaillu omiaan skoot. ja aukonut jo kahdesta läpät näkösälle

tapiovuorent

Tästähän lempille ei ole apua , jos laite menee huoltokorjaamolle.
Mutta noin yleisenä tietona , tuo avaimeton pultinpää irtoaa joskus hyvillä pihdeillä , jos kolme muuta irroitaa ja pienellä "nylkytyksellä " saa läppärunkoa liikuteltua.
Jos ei auta , niin itse olen pienellä rälläkällä ta Dremelillä tehnyt pienen "talttauran " pultin päähän.
Jotkut läppärungot on kiinnitetty Torx pulteilla , joissa on torx päässä tappi keskellä.
Sellaista ruuvitalttaa ei tietysti joka kotivertaalla ole , Hätätapauksessa tietysti voi pienellä tuurnalla lydä keskitapin irti , niin normaali Torx -avain käy.

Coastside

Se läppärunko on sen verran paksu että jos poraa kannan pois, jää jämää pihdeillä vääntää jämä pois. Jos tremelillä mahtuu niin sillä.

Kari69

Mulla on korjattavana RY6 Keeway. Kaasutin on irti, joten läppäventtiilin kansi on hyvin näkyvillä. Tein siihen murtoruuviin ihan tavallisella rälläkällä uran niin on sitten valmiina, jos sitä tarvitsee. Siinä oli sen verran tilaa, että rälläkän teräsuojakin mahtui olemaan paikoillaan.

Coastside

On hyvä pitää eri kokoisiksi kuluneita laikkoja, eri koko-tarpeiksi.

konenikkari

Harkiten kannattaa kipinöidä siellä missä on bensiiniä  ???
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.