Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Etuteleskoopit, keula, etuhaarukka (purkaminen ja huolto ja stefat)

Aloittaja Partanen, 06.08.07 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

Coastside

#90
Stefan vaihdosta on huonoja kokemuksia. Viimmeksi kolo oli hyvin syöpynyt ja uuden asennus siksi vaikeaa. Nyt on tremeliin terät työstää se. Jos ei onnistu, koetan vaseliinikeulaa jossa öljyn korvaa vaseliini.

https://www.ebay.co.uk/itm/Tourmax-Gabel-Simmerring-Satz-mit-Staubkappen-27-x-39-x-10-5-mm-FSD-064D/152801159914?epid=638330690&hash=item2393a8aaea:g:xqoAAOSwSQFaGHdV

Löytyi pölysuojien kanssa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#91
Tuli kokeiltua mitä iskarien puuttuminen vaikuttaa. Molemmista puhalsi öljyt ulos. Ainoa ero on että karkealla asfaltilla lievästi täryyttää kovilla renkailla. Uudet stefat on matkalla saksasta.

Oli iskarit. Toinen vuoti alhaalta koska alapultti oli löysä ja kumitiivisteellä. Vieläkin kun se oli vuotanut viikkoja, siinä oli 0,5 dl ohjemäärä peräöljyä ??? Toinen tihkuu stefasta ja siinä oli desi automaattiöljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#92
Tuli taas puoliremontti. Tarjosin koloon uutta stefaa irroittamatta vanhaa jonka putsasin huolella. Liian tiukka on uusi. Kokasin vedellä pitääkö vanha ja kun piti niin öljyt sisään ja uusi pölysuoja vaseliinin kanssa päälle. Vanha öljy oli vedensekaista muttei kovin likaista.

Toiseen pumppuun uusi kuparitiiviste ja uusi pölysuoja.

Puhdistushuolto kuuluu keulaputkiin. Purku ja pesu voi auttaa paljon eikä haittaa yhtään. Alapultti irti ja putket haarukasta irti. Jousen irroituksessa ei ole mieltä joten ylätulppaan ei tarvitse koskea. Öljyt saa alapultin reijästä sisälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#93
Tulos oli että karkea asfaltti tuntuu tärinänä. Ehkä enemmän öljyä?

Keulaputket on kura-arat. Haitarikumien saaminen voi olla vaikeaa. Kokeilen 50 mm kutistesukkaa, jonka saan kutistettua sisäputkeen ja sopii alaputkien päälle. Veikkaan että se pääsyy miksi stefat menee on jäinen kura joka rikkoo pölysuojan ja kura pääsee stefaan. Kun sen pääsyn estää tupella, se kestää.

https://www.ebay.co.uk/itm/1-Pair-Universal-Rubber-Motorcycle-Fork-Cover-Dustproof-Gators-Boots-Gaiter-27mm-/222514152494

Löytyi sittenkin :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#94
https://youtu.be/mti82Jpy6Dw

Keulaputkien kolojen korjaus kotikonstein. Siinä on konsti saada tehtyä sinkkipinnoitus pariston sinkillä ja kännylaturilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Minulla on tulossa sähkösinkityksestä kattava artikkeli pääsivustolle mahdollisesti vielä tämän viikon aikana.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

mopotinx3

Mopojen etutelarien putkien kunnostus onnistuu parhaiten hakemalla purkaamosta ehjä etutelari.  Joskus olen moottoripyöriin tehnyt kolojen täyttöä kaksikomponenttiliimalla.  Tuollainen kiveniskemä tekee teräväreunaisen minikuopan, joka pitää ensin vesihiomapaperilla tasoittaa, muuten se repii heti uuden stefan. Sitten voi liimalla täyttää sen kuopan ja  vesihioa pinnan.  Jos teleskooppiputken kovakromaus on isolta alalta tykkänään kulunut pois, auttaa vain uusi/ehjä käytetty varaosa.  Kaikkea outoa ne ovat kehittäneet, niinkuin tuo Piaggio NRG:n iskaripatruuna vain toisessa teleskoopissa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

#97
Joihinkin on vain yhtä harvassa kuin kanalla hampaita saada varaosia. Kymmenisen vuotta sitten valmistuksen loppuneeseen Kymco Filly skodeen ei löydy mistään etuvannetta. En edes yritä etsiä keulaa.
Johonkin satasen kiinalaiseen ei kannata ostaa vaikka saisikin. Parin kympin liimatuubin voi ostaa. Rasvakeula on sitten se viimmeinen keino.

Ei tuo mopon keula ihmeitä vaadi. Ekat vuosikymmenet oli monissa jouset ilman mitään vaimennusta ja tiet oli huonommat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04