Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner sp 50 miten saa cdi boxin rajoittamaan?

Aloittaja Eki, 16.08.19 - klo:15:12

« edellinen - seuraava »

joni_k

niin, mutta se vie tehoa joka alueelta ja sitä ei tässä kohtaa haluta.

Eki

#16
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 18.08.19 - klo:21:47
Vois tilapäisesti rajoittaa ihan vaan kaasuvaijeria säätämällä tai jos viittii nähdä vaivaa niin rajoittaa luistin liikettä mekaanisesti. Ainakin tuon vaijerisäädön kokeileminen on niin helppoa että en jättäisi kokeilematta.
Miten toteuttaisit kaasuvaijerilla säädön, senhän saa niin että on klappia kahvassa ja siten ettei ole kuin se välttämätön pari milliä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

#17
No pikasäätönä juurikin se vaijerin löysääminen.
Jos haluaa nähdä hiukan vaivaa niin rajoittaa luistin liikettä esim pienellä holkilla vaijerin ympärille luistin päällä tai sopivalla muovikappaleella joka laitetan luistin päälle estämään sen nousu ylös asti. Riippuen luistin kannesta ja kaasuttimen materiaalipaksuuksista voi olla mahdollista jopa porata pieni reikä,kierteyttää se ja sopivan paksukantainen ruuvi siihen.
Nää vaatii hiukan kokeilua ja koeajoja.

Edit: viehän se huipputehot mutta jos nopeutta ei tarvitse paljoa rajoittaa niin ehkä sen kanssa voi elää. Kaikki on aina jonkinlaista kompromissia ja kaikkea ei voi saada yhdellä ja samalla teknisellä  ratkaisulla , jonka pitäis olla vielä halpakin.
Yksi ratkaisu on teettää RPM limiter jollakin elektroniikka harrastajalla, ohjeita löytyy googlella; DIY rpm limiter.
Mielestäni Eki vois kyllä jo siirtyä kevariskoduun jos ajokortti sen sallii. Reissuihin tulisi uusia ulottuvuuksia.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#19
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 19.08.19 - klo:09:09
No pikasäätönä juurikin se vaijerin löysääminen.
Jos haluaa nähdä hiukan vaivaa niin rajoittaa luistin liikettä esim pienellä holkilla vaijerin ympärille luistin päällä tai sopivalla muovikappaleella joka laitetan luistin päälle estämään sen nousu ylös asti. Riippuen luistin kannesta ja kaasuttimen materiaalipaksuuksista voi olla mahdollista jopa porata pieni reikä,kierteyttää se ja sopivan paksukantainen ruuvi siihen.
Nää vaatii hiukan kokeilua ja koeajoja.

Edit: viehän se huipputehot mutta jos nopeutta ei tarvitse paljoa rajoittaa niin ehkä sen kanssa voi elää. Kaikki on aina jonkinlaista kompromissia ja kaikkea ei voi saada yhdellä ja samalla teknisellä  ratkaisulla , jonka pitäis olla vielä halpakin.
Yksi ratkaisu on teettää RPM limiter jollakin elektroniikka harrastajalla, ohjeita löytyy googlella; DIY rpm limiter.
Mielestäni Eki vois kyllä jo siirtyä kevariskoduun jos ajokortti sen sallii. Reissuihin tulisi uusia ulottuvuuksia.
Okei, kiitos ... olen sen ikäluokan ukkeli että varmaankin rollaattori skodu on seuraava piste elämässäni? Löytyyhän näitä rpm limiittereitä mm mopo sportista, olin jo hakemassakin moista, mutta myyjäpoika totesi että jatkuvassa käytössä se rikkoo mopetin, kyse oli tästä: https://www.moposport.fi/rajoitin-on-off-kytkimella-16-as-saato Elikä eikös tämä toimi samalla periaatteella kuin cdi boxinkin limiitteri?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Se olikin loppupeleissä helppoa, laitoin irtosuppilon pakoputken alkukärään, pysyy siinä kuin "kaska" junttilan tuvan seinässä, karalla isonsin sitä suppilon aukkoa siihen kokoon millä kiertää 9000 kierrosta ja nopeus on nyt ok, ei poliiseillakaan pitäisi olla sanomista. Tarvittaessa lähtee suppilo pois suht' helposti mikäli tarvitsee?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

ehkä tää on hyvä niin on kaikki ne tehot mitä antaa käytössä. matka-ajossa oikein enempää tarvii kiertääkään.

Eki

#23
Tulin vielä just' koelenkiltä, maksiminopeus mittarin mukaan tuli lievässä alamäessä 73kmh, todellinen nopeus-7kmh=64kmh. Ei se nouse tuohon tasaisella, pysyy maximissaan 70kmh riippuen ajaako myötä vai vastatuuleen, elikä 63kmh ja poliisihan vähentää varmuusvähennystä tutkalla mitattaessa -3kmh, traficommin moporaja taas kulkee 65kmh.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.