Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super soco tc

Aloittaja Mika Lukumies, 25.02.20 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

Mika Lukumies

Nyt kun on tonni ajettu ja muutenkin enemmän kokemusta moposta, niin voisin laittaa tähän omat huomiot ja korjaukset mitä oon joutunut mopolle tekemään.
- Noin 200km jälkeen jarruista alkoi kuulumaan laahaava ääni, tämä on toki aika yleistä kelluvassa jarrusatulassa, mutta kuitenkin ärsyttävä ääni sähkömopossa. Jarrut sain hiljaiseksi viilaamalla jarrupalojen liukupinnoilta maalit pois sekä laittamalla jarrurasvaa liukupintoihin ja löysäämällä jarrupalojen jousilevyä.
- Jos käyttää kokoajan takajarrua, niin etujarrupalat lasittuu nopeesti, koska mopossa on CBS jarrut, eli kun käyttää takajarrua, niin pieni osa jarrutehosta on myös etupyörässä. Eli kannattaa välillä tehdä voimakkaita jarrutuksia etujarrulla.
- Kaasukahvassa on pieni välys ja osakaasulla ajaessa tämän tuntee nykivänä liikkeenä koska magneetin etäisyys hall anturiin vaihtelee tuon välyksen takia. Ohut muoviholkki olis varmaan ollut paras vaihtoehto, mutta sellasta en heti löytänyt joten lämmitin kutistesukan ohjaustangon ja kaasukahvan väliin.
- Iskarit tuntuu olevan vähän pintakovat, en oo tosin vielä päässyt kesäkelissä ajamaan, mutta voi olla että kokeilen löysempiä öljyjä. Emännän kanssa kokeiltiin ajaa kaks päällä ja tuntui että silloin iskarit toimi paremmin.
- Emäputkessa oleva tyyppikilpi oli hiertänyt johtoja, tämän onneksi huomasin ajoissa ja laitoin johtospiraalia suojaksi.
- Etulokari on niin lyhyt, että heittää kuraa controllerille asti. Tarttee ostaa kaupasta joku Saarioisen roiskeläppä. :D

jarez

Itselläni tuo Super Soco CUx nyt alla ja etupummppuja yritin laskea 10mm jotta tuon takapainoisuuden / takakenoisuuden sai oikastua. Muuten paketista vedettynä yllättävän valmis kokonaisuus.

Tuo TC on mielenkiintoinen ilmestys, itseäni vain tuo nilkkojen kastuminen vähän hitsaa kyseisessä mallissa (:

Mika Lukumies

Juu nilkat ei kyllä tässä mallissa pysy kuivana.  :)
On nämä sähköpelit kyllä hienoja laitteita, vääntö tulee heti kun kaasusta kääntää ja ajaessa kuulee linnunlaulutkin. Tähän olis tarkoitus vielä asentaa Cycle analyst v3 shunt moduulilla josta sitten voin säädellä ja seurailla kaikkea mielenkiintosia juttuja. https://akkutehdas.com/kauppa/cycle-analyst-v3-ca3-dp/

joni_k

mitenkäs se soco on pelannut?

Mika Lukumies

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.09.20 - klo:10:19
mitenkäs se soco on pelannut?

Hienosti on toiminut, ei ole alku säätöjen jälkeen ollut mitään ongelmaa. Noin 4000km jälkeen halusinkin sitten jo pientä tehon lisäystä.:D Kontrolleri vaihtui Kellyn KLS7230S, uuden akkupaketin hitsasin Samsung 30Q kennoista (21S10P) sekä moottori sai Ferrofluid käsittelyn. Tällä setupilla saa tehoja noin 8kW, olen tuon oikeanpuoleisen 3 asentoisen kytkimen liittänyt Cycle Analystille, 1 asennossa lailliset 4kW, 2 asennossa 6kW ja 3 asennossa 8kW. Ei varmaan ihan lakipykälien mukainen, mutta toistaiseksi ei ole jeparien kanssa ollut ongelmia kun vaan ajelee kauniisti.:)

https://aijaa.com/wrICSF

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


joni_k

Socossa saa sen rajoittimen vakio säätimestä pois olikos se jarrukahva kaasupohjaan ja virrat päälle. Youtubessa on videota. Silloin kulkee 65. Tolla sun viritelmällä taitaa ohittaa kevaritkin ;D

Tomsko

En löydä tähän omaan sähkövärkkiin sopivaa keskusteluketjua joten kirjoitan tänne.

Laite on siis Super Soco TS 1200 ja ongelma kaasukahvan katkenneet johdot. Rakenne on naurettavan älytön, tyypillistä kiinalaista shaissea. Johdot lähtee kahvan säätimestä suoraan kahvan koteloon ja parkkipainikkeen huollon yhteydessä kaasukahvan johtoja joutui taivuttamaan ja ne meni poikki. Selkeä suunnitteluvirhe. Vaikka takuu olisi voimassa niin eihän se kata itse tehtyjä korjauksia.
Näkyy olevan sata Euroa uusi kahva Suomessa, netistä alle 50€ mutta osa on korjattavissa, jos vain saa sen ehjänä auki. Ei varmaankaan tarkoitettu korjattavaksi kuten kaikki kiinalainen roju. Onneksi on yksi Aprilia skootteri tallissa varalla. Onko muilla ollut ongelmaa kahvan säätimen kanssa? Antaa vikakoodin 95 throttle error.

Coastside

Eipä siinä enää mitään menetä jos koetat liittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tomsko

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.03.23 - klo:19:31Eipä siinä enää mitään menetä jos koetat liittää.

Ei pysty liittämään kun ei ole mihin liittäis. Johdot menneet poikki niin ettei näy kuin johtojen päät muovin sisältä. Ja rakenteen purkaminen ei onnistunut ilman että säädinosa hajosi. Johdot on valettu muovin sisään. Ainoa metallinen osa mikä sieltä paljastui oli kaareva magneettinen liuska. Niin ja se kierrejousi joka palauttaa kahvan. Uuden osan hankinta edessä. Maahantuoja myy eioota.