Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jetforce TSDI ilmanputsari

Aloittaja NusNus, 07.07.11 - klo:23:34

« edellinen - seuraava »

NusNus

Onko kenelläkään tiedossa mitään kikka kolmosta miten ilmansuodattimen saisi vaihdettua kotikonstein Jetforce TSDI:ssä? Irroitin tänään suodatinboksin ja suureksi yllätykseksi joutuu uusimaan koko laatikon jos tekee mieli antaa raikasta ilmaa skodelle.

Kun imukaulan aukosta katsoo sisään näkee selvästi suodattimen mutten millään keksi miten siihen pääsisi käsiksi. Uusi suodatinboksi maksaa 111e easypartsilla joten sellaisen tilaaminen ei oikein houkuttele.

C-Tech:n ilmansuodatin ei ole samanlainen joten sen vaihtovihjeet eivät auta tähän pulmaan.

Coastside

Jos se on kasetti missä on paperisuodatin, voisi sen avata niin että etsii sopivan elementin ja liimaa sen siihen tilalle. Kokokaan ei välttämättä tarvitse täsmätä, vaan muokkaa ja tiivistää akryylimassalla.

Jos saat kuvan tänne,on helpompi arvioida.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

NusNus

Paperisuodatin siellä on. Vaikutti vaan pahasti siltä, että kotelo on liimattu kiinni eli sitä ei saa auki ilman väkivallan jälkiä. Tätä haluaisin välttää.

Suodattimen boksi on myös takalokarin ainoa kiinnityskohta joten laatikko ei saa hajota.

juhsav

Joo samaa olen pähkäillyt itsekkin,että miten ihmeessä sen ilmanputsarin kotelon saa avattua? Voiko se tosiaan olla niin älytön kokoonpano,ettei sitä sisäosaa saa vaihdettua erikseen(en mitenkään jaksa uskoa) tosin itselläni on juurikin tuo C-tech malli,mutta samaan ongelmaan törmäsin siinäkin! ::)
Juha

Coastside

#4
Liitostekniikka on yleensä niin että koteloon on tehty liitospinta levylle jossa on sitten joko liimaa tai sulattaen kiinnitetty tappeja reikiin. Hakasilla kootut näyttää kiinteiltä, mutta hakaset löytyvät raottaen samaa kapealla terällä. Jos koettaa saumakohtaa raottaa niin näkee miten tiukasti se on. Siihen voi porata reijän josta voi kurkkia.

Huolloista tietysti voi kysellä onko nurkkiin jäänyt samanlainen ja purkaa sen. Tai uhraa sen uuden hinnan kerran ja muokkaa toisen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tyyppi

Tuli purettua tuo putsarin kotelo.Ilm.aiemminkin avattu koska oli limattu kasaan->1mm leveällä laikalla rälläkällä sai avata.
Suunnittelun kukkanenhan tämäkin osa tuntuu olevan >:(

Avattuna

imupuoli sisältä

Puhdistin elementti,tulopuoli

Puhdistin elementti,imupuoli
Liekkö saisi tuon osanumeron perusteella tilattua esim.maahantuojalta elementin?Tai sitten raakasti joku kartio-putsari sovittaa tuohon sisälle että jäisi kotelo lokarin kiinnikkeeksi.
Tein itse ja säästin...

Coastside

Tuollaisia suodattimia saa ja liimaa vain sopivaksi tehtyyn aukkoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kylläpä on älytön kokoonpano, no mutta liimallahan tuon saa hyvin kokoon vai menikö rälläköidessä siihen kuntoon, että ei saa...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

juhsav

Voiko viel nykyaikana tuommosta älyttömyyttä olla????? >:(
Juha

NusNus

Minäkin avasin omani juuri äsken Dremelillä. Hyvin se meni mutta kuten kuvista näkyy ei ole mikään fiksu ratkaisu.

Mitä ainetta tuo valkoinen aluslevy on? Jotain suodatinmattoa? Entä millä liimalla kannattaa liimailla suodatin valkoiseen mattoon?

NusNus

Noniin. Nyt olisi putsari taas kasassa.

Hain Biltemasta Fordin jonkun random suodattimen ja leikkasin siitä sopivan palasen. Liimasin palan orkkis aluslevyn päälle ja huomenna kokeillaan miten toimii. On tämäkin tapa säästää 100e :)