Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Rific - 12.03.16 - klo:16:34
Nyt on pitkät etsinnät etsitty, ja skootteri löytyi. Kymco agility 4t. Uudenveroinen vaikka mittarissa 6tkm. 10km ajelin kotio, todella mukava ajaa VS edellinen vm98 NRG. Tässä sentään etupää joustaa ja kyyti on pehmeää. Ja mikä parasta, kypärän sisään ei kantaudu muuta ääntä kuin tuulen humina.. Laadukkaalta peliltä vaikuttaa. Hyvin pidetty, huollot kirjattu. Eikä ole ollut teinillä viritettävänä eikä keulittavana. Vakio, kulkee mittariin tasan 50km/h ei tippaakaan yli. Riittää mulle, näytti pysyvän ihan hyvin muun liikenteen seassa, ja suhteellisen ripeästi kiihtyykin. Matkalla oli kohtuullisen jyrkkä ylämäki, ei tämä mun allani (80kg) ainakaan hyytynyt mäkeen. Lämpösempiä kelejä odotellessa..  ::)
Nonnii! Hyvältä kuulostaa! Eipä muuta ku leppoisia kilometrejä sinne  8)

-Zone-

Joo, kuulostaa munkin korvaan ok yksilöltä. Tuo mäennousukyky kertoo paljon niistä 4T voimavaroista. Huonot yksilöt suurin piirtein totaalikuolee joka ainoaan ylämäkeen.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 12.03.16 - klo:17:04
Joo, kuulostaa munkin korvaan ok yksilöltä. Tuo mäennousukyky kertoo paljon niistä 4T voimavaroista. Huonot yksilöt suurin piirtein totaalikuolee joka ainoaan ylämäkeen.
Sekin mun mielestä johtuu suurimmaksi osaksi variaattorien ja perävälitysten kirjaavuuksista

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 12.03.16 - klo:17:07
Sekin mun mielestä johtuu suurimmaksi osaksi variaattorien ja perävälitysten kirjaavuuksista
Oikeastaan mä sanoisin tuohon, että monen tekijän summa. Puristussuhteetkin on heitellyt aika jumalattomasti noissa koneissa mitä oon viritelly. Siis tehtaan jäljiltä. Se vaikuttaa jo yksistään siihen Bmep-arvoon. Kansien kanavat ja imukaulakohdistukset (pinnapultit) on pahimmillaan juostenkustuja, kanavat joissain hirveitä turbelenssitynnyreitä, jne jne.. Toki ne variaattorit siihen päälle.. Oikeastaan: Huonossa kiinan yksilössä on monta asiaa pielessä, hyvässä vain muutama ;)

Lerputin

Hentoselle tytölle pitäis ostaa skootteri. Onks nää kaikki näin raskaita, +85kg. Kokeiltiin muutamaa niin aika vaikeaa oli hallinta. Eiks ykskään oo tyyliin 60-70kg? Ei tarvi välttämättä olla uus, käytetytkin kelpaa.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Lerputin - 06.04.16 - klo:21:36
Hentoselle tytölle pitäis ostaa skootteri. Onks nää kaikki näin raskaita, +85kg. Kokeiltiin muutamaa niin aika vaikeaa oli hallinta. Eiks ykskään oo tyyliin 60-70kg? Ei tarvi välttämättä olla uus, käytetytkin kelpaa.

Meidän noin 50 kg painavalle tytölle ostettiin Peugeot Kisbee. Se nyt ei ainakaan tunnu raskaalta matalan painopisteen takia vaikka tuon 85 taitaakin painaa. Ensimmäisen kerran kun kokeilin niin tuli mieleen että miten joku moottoroitu peli voi olla näin kevyt? Tosin verrokkina oli 240 kg moottoripyörä.

viisnelonen

Sitä alle 100kg painoa on turha pelätä ellei sitten kyseeseen tule esim luiskat, skodun säilytys ahtaissa sisätiloissa tms joka ei liity itse ajamiseen ja hallintaan.
Skoduahan ei tavallisesti nostella, työnnellä ylämäkeen jne.. Keskiseisontatuelle sen yleensä saa jalalla keskijalasta polkaisemalla, mihin 50 kg riittää hyvin. Ko asia kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä koska markkinoilla on malleja joissa tuo ei toimi noin.
Lyhyt kuski (lyhkäset jalat) kokee enemmän hankaluuksia hallinnassa kuin mitä paino aiheuttaa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Nostan skodeni lihasvoimin mutten suoralla nostolla vaan kallistellen johon riittäisi tytönkin voimat helposti. Kyse on tekniikasta. Skoden kääntäminen ahtaassa paikassa sujuu samalla tekniikalla: keskijalalla se kallistetaan ja käännetään haluttuun suuntaan. Skode on malliltaan helpoin lyhyelle hennolle käyttäjälle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1508
Ei skotulla ajaminen voimaa vaadi, se on tekniikkalaji  :D
Maailman parhaat kaksipyöräisten kuljettajat on pienikokoisia ja hentoisiakin.
Taitaa olla päinvastoin, isosta koosta, painosta ja voimasta, on vain haittaa  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.04.16 - klo:12:30
Taitaa olla päinvastoin, isosta koosta, painosta ja voimasta, on vain haittaa  ::)

Totta tämäkin, mutta olikos se ruotsalainen endurokuski, joka ajoi Tiaisen aikana samaan aikaan. Kaveri oli iso ja vahva, vei isoa nelaria aika kyytiä välillä woimalla,niinkuin Tiainen sanoi...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Nuukailija

Mun ei tarvitse käännellä skootteria käsillä ollenkaan, riittää kun nostaa jalkaa ja skode kurvaa vastakkaiselle puolelle, tuosta on välillä haittaa, kun kuskaa tavaraa ja jalat pitää olla takapenkkiläisen jalkapaikoilla.

60kg taisi olla joskus ennen mopoissa painorajana, turhan painaviahan nuo ovat, mutta kai se hinta nousisi paremmilla ja kevyemmillä materiaaleilla.

pera8x

niimpä. kiinanskootterit ja varmaan muutkin skubut aika pitkälti rauta/teräsrunkosia. kun taas sporttipyörissä ja crosseissa on alumiinirunko. hinta ratkasee. toisaalta eihän se alumiini kovin kallista ole, mutta on siinä selvä ero kiinalaiseen rautaan. varsinkin, jos alun pitää olla jotain tiettyä seosta yms.

Lerputin

Joo ihan totta puhutte. Mutta siitä hommasta ei tytöllä tuu kyl mitään, asia tuli sen verran perusteellisesti testattua.

pugt200

Peugeot V-Clic painaa 79 kg ja tama uusi Solifer Pappa 70 kg.

http://www.nettimoto.com/en/solifer/pappa-50/1952874

Oma tytär 160 cm /n 50 kg aloitti skootteroinnin heti 15-vuotiaana ja selvisi lopulta ihan hyvin. Speedfight2 painoi 95 kg ja parin tunnin harjoittelulla keskituelle nosto ja käsittely pihassa onnistui. Lopulta hän pystyi työntämään skoden ylös pientä ylämäkeäkin. Joku V-clic ja siihen sivujalka, niin pysäköinti onnistuu helpommin. Skode kyllä liikkuu omin voimin eteenpäin eli ei sitä tarvitse työnnellä minnekään jos opettelee ennakoimaan ahtaissa paikoissa.

Alla ihan hyvä vaihtoehto mopolle 22 kg.http://www.bikester.fi/486148.html

Coastside

Lähtökohta on ainakin se että osaa pyöräillä, se näyttää että koordinaatio pelaa. Voimapuoli ei ole niin merkittävä jos on oikeat otteet. Se onko henkisesti kypsä siihen ratkaisee myös. Moni lopulta hyvä ajaja on pelännyt aloittaa, mutta kun on päässyt jyvälle niin on iloinnut asiasta. Toisaalta kaikista ei ole ajajaksi.
Little Girl Scooter Crash Incident: http://youtu.be/qeytOm6Cka0
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04