Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.01.16 - klo:08:53
Mitähän koitit sanoa? Jos et vielä ole tajunnut että kun painat tilausnamikkaa ostat sian säkissä. Siis niitä loputtomia osatilauksia joita kiinalaisen ropaaja tekee. Noiden koneiden tehtaita on kymmeniä ja toleranssit on suuret. On arpomista mikä yhdistelmä toimii. Kun ostaa koko moottorin, on varmempaa että ne sopii yhteen.

Hinta aika usein on yhteydessä laatuun, osia on tarjolla monella hintaa, on jopa joitain laadukkaampia valmistajia osille, se moottori voi olla läjätty jämäpaloista kasaan ja äkkiä pois käsistä ajatuksella.

Rific

#1396
Uhkaan kohtaloa ja nyt kiikarissa baotianin rocky, tai isommat keewayt. 139QMA huoltomanuska printattu ja paneuduttu ajatuksella. Hieno 80-luvun honda kopio. Eri suuntaisia kokemuksia tuosta myllystä on yhtä paljon kuin käyttäjiä. Toivottakaa hyvää arpaonnea.  ::) Hankintaa siirrän keväämmälle, niin että pääsen laitteen kunnolla testaamaan ennen ostopäätöstä, mitään valmiiksi viallisia en meinaa huolia. Ja mikä parasta, 500e hintaluokassa saa jo valita minkä ottaa, tarjontaa on.

-Zone-

#1397
Toivotaan, että sattuu kohdalle hyvä yksilö. Niitä harvemmin taitaa vaan olla käytettynä myynnissä kun ne toimivat ajetaan mielummin loppuun kuin sohlot yksilöt jotka päätyy helpommin myyntiin.

Työkaluja kannattaa aina pitää matkassa mukana. CDI boksit näihin on melko halpoja, itselläni onkin vara cdi aina mukana + varahihnaa kannattaa pitää myös penkin alla mukana. Perus työkaluja penkin alle mukaan, sähköteippiä ja 12v sähkökynä auttaa melko pitkälle. Kaasarin kalvoa kannattaa aika-ajoin tarkkailla. Ne on imukaulan ohella kulutustavaraa. Imukaulaan kuin imukaulaan tulee ajamittaan halkeemia joista tulee imuvuotoja. Luistikalvoon tulee repeämä ja nuppineulan mentävä reikä jo aiheuttaa käyntihäiriöitä. En kuskaa noita mukana, mutta hyllyssä kannattaa pitää varalla. Variaattorin rullat tuntuu olevan usein myös lyhytikäisiä. Kuluvat kantikkaiksi. Osia myy halvimmillaan kotimaassa http://www.virijavara.fi/kauppa/

Etuvariaattorin mutteri on tehtaan jäljiltä lujaa kiinni ja vaatii yleensä pulttipyssyllä avaamista. Sitä ei kylläkään tarvitse kiristää tiukkaakaan että pysyy ihan ongelmitta kiinni eikä kannatakaan niin saa tienpäällä aukikin. Tienpäällä hihnan saat vaihdettua näin: http://www.mediafire.com/watch/yhbybjbdexdk1j0/139QMB-CVT_x264.mp4

Huoltomanuaalin venttiilivälyksiä mä en allekirjoita. Pikkuvenaisella kannella (siis vakiokannella) imupuolella käytin 0,13mm ja pakopuolella 0,18mm. Näitä kokoja ei ihan jokaisesta rakotulkista löydy, mutta esim storm motor myy 25 liuskaista rakotulkkia jossa on erikokoisempiakin kokoja ja sillä olen itse säätänyt.

E: Korjataan toi rakotulkki.
Mulla on siis tuo 25 liuskainen, että toinen halvempi 9 liuskainen myös stormilta ostettu, josta siis löytyy nuo  0,13mm ja 0,18mm koot.

Coastside

Pyörän laakerit kannattaa tarkistaa. Niihin pääsee vettä ja ne jumii niin että akselipultti toimii laakerina jos on rasvainen. Avaamalla ja putsaamalla ja laittamalla merivaseliinin ne toimii. Perässä on sama juttu mutta harvemmin.
Jarruvalokytkimet vaatii voitelua ettei jumi. Perusmallinen yksimäntäinen etujarru syö paloja kuin polle heinää ja uusien asennukseen tarvitsee kiilan pitää ne paikoillaan. Takasuunnasta ohut puutikku.
Johdot syöpyy ja kontaktit hapettuvat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Rific - 16.01.16 - klo:18:32
Uhkaan kohtaloa ja nyt kiikarissa baotianin rocky, tai isommat keewayt. 139QMA huoltomanuska printattu ja paneuduttu ajatuksella. Hieno 80-luvun honda kopio. Eri suuntaisia kokemuksia tuosta myllystä on yhtä paljon kuin käyttäjiä. Toivottakaa hyvää arpaonnea.  ::) Hankintaa siirrän keväämmälle, niin että pääsen laitteen kunnolla testaamaan ennen ostopäätöstä, mitään valmiiksi viallisia en meinaa huolia. Ja mikä parasta, 500e hintaluokassa saa jo valita minkä ottaa, tarjontaa on.

Kymco saattaisi olla yksi merkki jota kannattaa myös katsella, se on vähän parempaa laatua oleva kiinanskootteri, tai siis Taiwanilainen.

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 16.01.16 - klo:19:36
se on vähän parempaa laatua oleva kiinanskootteri
Viiden Kymcon jälkeen - Vai vähän parempi? Itse en puhuisi edes samalla sivulla, kiinalaisten kanssa!!

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 16.01.16 - klo:20:44
Viiden Kymcon jälkeen - Vai vähän parempi? Itse en puhuisi edes samalla sivulla, kiinalaisten kanssa!!

Niin, vähän vai vähän, siinä on eroa! :D

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 16.01.16 - klo:20:52
Nuukailija nuukailee ny, minä puhun kokemuksesta. :-*

Tuttavalla on parikin Kymcoa ja ollut myös aiemmin, ei niissä perushuoltoja kummempia ole tarvinnut ja vetojakin kiinanmalleja paremmin, eikä katteet kuulemma hajoa ampparin osumasta.

Niillä voi kuulemma ajaa, ei tarvitse harrastaa tallissa kuten Kiinanvehkeillä :)

-Zone-

#1403
Mulla on yksi tollanen kymcosta alkujaan lähtenyt kone. Koneen tyyppi on KG10. Atomeihin purkamalla ei siitä löytynyt mitään poikkeuksellista verrattuna 139QMB koneeseen, eli vaikuttaa ihan samalta laadullisesti. Sitä en tiedä onko sitten nuo KL10 tunnisteella olevat kymco koneet parempia.

Kiinan koneista jos vaihteeksi lisää puhutaan, niin tuo ZS1P39QMB kiinnostaisi saada käsiin tutkittavaksi, mutta sitä ei taida olla missään suomeen tuoduissa. Variaattorin jäähdytys näyttäisi silmämääräisesti paremmin rakennetulta kuin 139QMB/A koneissa. Jollain oli täällä xs1p37qma -kone mutta aika harvinainen sekin on. Outo kone on myös  JL1P49QMG

jwalk

#1404
Pari huomiota..
Nooh, tallissa on markettimopon lisäksi Sym ja Helkama, kummallakaan en ole ajanut vielä ku pari kilometriä.

SYM: Näyttäisi olevan laadullisesti Kymcon tasoa, vaikea oli alkuun löytää osia kohtuuhinnalla, mutta selvisi että tekniikan osalta Kymcon osat käy, niitä löytää helpommin. Asialliselta vaikuttaa, vehkeen purkaneena ja kasanneena todettuani.

Helkama: Tekniikka perustaltaan samaa, kuin markettimopossa, mutta jotenkin laadukkaampi leima. Tämähän on Huatian, ei Baotian ;) Runko tilavampi ja katteetkin tuntuis olevan astetta jämerämpää tekoa, yritetty tehdä vähän "luksusmallia" No, jos peruskinkki on Trabant, ni tämä sitten Wartburg..:D
Ts. Ei tunnu niin "muoviselta"Hiukan jo lähempänä Euromopoja..

pera8x

jos kinukkiin kallistut, niin osta se ultravga:n mopo. löytyy tuolta myydään osiosta. siinä on ainakin kone tikissä ja viripalikatkin jo valmiina paikoillaan. siinä olis oikeasti ihan potentiaalinen mopo.

Rific

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 17.01.16 - klo:07:42
jos kinukkiin kallistut, niin osta se ultravga:n mopo. löytyy tuolta myydään osiosta. siinä on ainakin kone tikissä ja viripalikatkin jo valmiina paikoillaan. siinä olis oikeasti ihan potentiaalinen mopo.

Mulle riittää että kulkee sallitun, viritettyjä pelejä en hanki / ei ole myöskään tarkoitus virittää. Kuten tuossa jo aiemmin mainitsin, tämä on vain harrastus, sitten kun pitää päästä kovempaa niin  menen paikasta A paikkaan B autolla.

pera8x

no sepä se, kun ei ne oikein tahdo edes kulkea sitä sallittua, kun pienikin vastatuuli, tai ylämäki.. :P

Coastside

Tehottomuus aiheuttaa vaikeuksia ja vaaratilanteitakin ja ärsyttää autoilijoita vaarallisiin ohituksiin. Kinukkeja saa niin huonokulkuisina ettei ne saavuta sallittuakaan kuin alamäessä. Lakikaan ei rajoita tehoa. Kun on liikennevsloista nopein lähtijä, ei muutenkaan tunnu että on jaloissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Jos luotettavan haluat, ja sellaisen jota ei tarvitse työtää ylämäissä, hommaa vaan semmonen Neos, saa 600€ 10 000km ajettuna. Ei tunnu missään jos vaan öljyt on vaihdettu välillä. Remmi pitää ohjeen mukaan vaihtaa 10 000km välein, mutta kestää ajaa reippaasti ylikin.