Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymko super8 4T Ei käynnisty

Aloittaja FinShoot, 11.07.21 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

konenikkari

DC-cdi boxin tunnistaa siitä, että yhteen kohtaan tarttuu magneetti,
eiköhän tuossakin lienne DC.boxi, ainakin korjaamo manuaalin mukaan on.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

"Avasin super 8 venttiilikannen. Pitääkö sen alemman venttiilin heilua hieman "vapaana ollessaan"? Vikaakin mahdollisesti löytyi. Toinen, se ylempi venttiili ei aukea ollenkaan. Ei ollut vielä rakotulkkia niin en uskaltanut avata ja kokeilla ilman, mutta aamulla tai sunnuntaina menen laittaa sen ylemmän venttiilin auki."

Onkohan tuossa nyt sekaisin venttiilin välys ja venttiilin avautuminen? Ja heiluuko venttiili vai keinuvipu?
Välyshän pitää olla molemmissa venttiileissä.

Coastside

#32
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=713.0

Koneesta kaikkea.

Videoissa on paljon "big bore installing". Malliksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FinShoot

#33
Kiitos konenikkari ja Coastside
Ollut parisen viikkoa flunssassa. Ei koronassa.
Kävin tänään laittaa venttiilivälykset. Kone lähtee käyntiin, mutta lämmettyyä kun koittaa ottaa kierroksia niin alkaa metallinenn ääni. Olisikohan männänrengas?

Joka tapauksessa ei auta muuta kun tonkia syvempää.
Edit. Onneksi youtubessa on ohjeita tähän purkamiseen. Ei oo ihan tuttua kauraa nämä 4-tahti koneet.
Mutta homma edistyy.. Enköhän huomenna saa lohkoa pöydälle niin päästään ihmettelemään, että mikä on pajahtanut. :) Tänään sain muovit ja muut osat irti. 'otin valokuvat ja videot joka vaiheesta, niin muistan mikä mutteri kuuluu mihinkin kun kasaus alkaa. Toki turhia muttereita ja pultteja jää aina :D

FinShoot

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 18.09.21 - klo:18:08
"Avasin super 8 venttiilikannen. Pitääkö sen alemman venttiilin heilua hieman "vapaana ollessaan"? Vikaakin mahdollisesti löytyi. Toinen, se ylempi venttiili ei aukea ollenkaan. Ei ollut vielä rakotulkkia niin en uskaltanut avata ja kokeilla ilman, mutta aamulla tai sunnuntaina menen laittaa sen ylemmän venttiilin auki."

Onkohan tuossa nyt sekaisin venttiilin välys ja venttiilin avautuminen? Ja heiluuko venttiili vai keinuvipu?
Välyshän pitää olla molemmissa venttiileissä.
Kiitos myös sulle Kari69.
Venttiilissä oli niin pieni välys ettei se heilunut yhtään. Kyllä mulla menee vielä sekasin kaikki :) Imuventtiilin välys oli niin pieni, että sen takia ei saanut käyntiin, lähti sen venttiilin säädön jälkeen ekalla polkaisulla, mitä ei ole tehnyt pitkiin aikoihin.

FinShoot

Moikka. Oon  ollut taas tällä viikolla säätämässä pitkän tauon jälkeen projektia eteenpäin. Palaan astialle tääs viikonlopun jälkeen.

Kari69

LainaaOstin väliajaksi kymcon agility cityn. Osaisko joku kertoa onko siinä sama mittaristo kun tuntuu ettei se valehtele samalla tavalla kuin super 8 vaan heittää vähän vähemmän? Kun on 16 tuumaiset nuo renkaat?

Mulla on nyt Agility City ja Super 8. Molemmissa on nopeusmittarin pyöritin rikki. Rikki on se muovinen vinohampainen osa. Se on aivan sama molemmissa. Varaosanumerokin on sama. Jos renkaan kokoeroa, 14/16 tuumaa ei ole otettu huomioon itse mittarissa, niin silloin ainakin toisen mittarin nopeusnäyttämässä on iso virhe. 16 tuumaa on 14 % suurempi kuin 14.

Tässä kohtaa Agility on paljon parempi kuin Super8 tai Agility City. Agilityssa pyöritin on terästä, ei nylonia.

FinShoot

Noniin taas ollaan super 8 kimpussa. sylineterin ja männän sain vaihdettua pitkän väsäämisen ja ohjeiden katsomisen jälkeen.

Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta en ole mikään konemekaanikko.
Tässä linkki ostamaani kaasariin: https://moposport.fi/kaasutinsarja-24mm-4-t-skootterit/
Miten on saanko tämän kaasarin kiinni mitenkään vakio ilmanputsariinKo ja mitä nämä linkin kaasarin letkut ovat ja mihin ne tulevat kiinni.mikä tulee kiinni tuohon imukaulaan ja mitä suosittelette? Kannattaako saasteenkierrätin ottaa pois? jos niin miten?

Coastside

Koeta myydä tuo liian suuri johon tarvitsee tuon imukaulan, ja osta naraku 18.5 mm, niin ei ole arpomista mitä saat. Laatuhaitari on mahdottoman pitkä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FinShoot

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.11.23 - klo:11:19Koeta myydä tuo liian suuri johon tarvitsee tuon imukaulan, ja osta naraku 18.5 mm, niin ei ole arpomista mitä saat. Laatuhaitari on mahdottoman pitkä.
onko olemassa mitään jalkopalaa millä tän saisi kiinni ilmanputsariin? Ja se saasteenkierrätin. Voiko sen ottaa pois? Jos niin miten toimin?

Coastside

#40
Olen ollut palstalla 15v enkä muista yhtään onnistunutta 24 mm kaasarin asennusta. Älä yritä liian vaikeita jos aiot käyttömopoa pitää. Jo nuo letkut vaatii osaamista tai putsaria joka päästää kurat moottoriin.

Sitten kun perushuollot sujuu js mopon saa käymään, voi ajatella virityksiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FinShoot

Voisiko joku vastata että mitä ne letkut ovat. Alimmainen ehkä tyhjennys. Mutta se ylimmäinen?
Tai jos joku voisi laittaalinkinmistä voin tutkia asiaa.


konenikkari

Täällä ei välttämättä kukaan tunne ko. tuotetta
kannattaa kysyä tuotteen myyneeltä firmalta.
Ei tuosta pistämästäsi linkkikuvasta asia oikein selviä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

" Kompaten" edellisiä.
Onko joku suositellut tuota 24 mm. kaasutinta. ?
18 - 18,5 mm. kaasutinkurkulla , mikä on normaali , niin esim. vielä 63 , 72 tai 82 cc.Toimii , kun vaihtaa suurempaa pääsuutinta.
Käsittääkseni sinun Kymco on vakio 50 cc.
Kuten Coast. mainitsi , ei hommasta kannata tehdä liian vaikeaa.

FinShoot

Joo. Olin ostamassa ihan perus 18 kaasaaria, mutta myyjä suositteli tätä 24:sta. Joten sen ostin, mutta luotsn neuvoihinne ja palaan 18 m kaasariin. Olisin kyllä halunnut tietää mikä noitten letkujen funktio on. Sit mulla kävi asentaessa pikku naarmu sylinteriin, niin voisko sitä pyyyhkästä ihan hiomapaperilla pois? Jod niin minkä kokoisella? Muuten homma selvä ja LYÖN VIIKONLOPPUNA läjäään. Jos vaikka toimisi taas. :) Kiitos vastauksista.