Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymko super8 4T Ei käynnisty

Aloittaja FinShoot, 11.07.21 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Ne letkut on tyyppikatsastusta varten, jotta Kymco saavutti ne Euro4 saastenormit tai mikä kulloinkin on menossa. Ruiskumoottoreilla on Euro5 tai uudempi.
Naarmut ei tule itsestään sylinteriin, ettei vain ole jo männänrengas katkennut? Se kannattaa tarkistaa ennen moottorin kokoamista. Jos jätät saasteletkut ja boksit pois käytöstä,  se on aika pieni rike, Suomessa ei ole mopojen määräaikaiskatsastusta ja jos katsastaa esimerkiksi kolarin jälkeen uudestaan, ei noita saastebokseja katsota. Renkaat, jarrut ja valot tarkistetaan.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Jos putkessa on katalysaattori, se tarvitsee ilmaa ja sen estäminen voi tukkia sen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FinShoot

Kiitos kaikille vastanneille. Männänrenkaat oli ehjät js ksverini sanoi, ettei naarmu ole "naarmu". -sain koneen käyntiin ja uusi mäntä toimii. vika oli bensan saannissa. Kipinää pitää vielä tutkia ja ostaa uusi alipaine bensahana.
Joo en mä mitään viritelmiä näillä tiedoilla rupee tekemään. Kysymys puolasta. Eihän puolsn tarvitse olla ruuvilla kiinni rungosssa? Mulla on ihan perus 4t-kiinapuola?

Kiitos konkarit.

Coastside

#48
Hyvä että pelaa. Alkuun näiden kanssa on kivinen tie, kun vaikka muunlaisia olisi huoltanut, niin näillä on omat oikkunsa.

Ei se puola tarvitse olla kiinni mutta parempi niin. Johdot ei saisi liikkua vapaasti ei koskettaa kuumia osia. Minun kymcossa on johtoniput kumieristimillä rungossa kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FinShoot

Joo Nyt sain toimimaan. Sähköjä yritän opetella, mutta olen aikasen kädetön niitten kanssa. sulakkeet ihmetyttäää. Mulla pon vaan 2 sulaketta. Tosin skoba käy. johdoissa on kyllä yksi ylimääräinen punainen johto, mutta en ymmärrä mihin se tulisi kiinni... Kaikki muuten toimii, mutta pitkät valot ei pala. Olisko jollain sähköjohdoista jotain kaaviota niin pääsisin alkuun opettelussa. On tää välillä hermoja syövää mutta en osaa kyllä ilmankaan olla. Ja kyllähän se aina palkitsee kun jotain uutta oppii. Ja vielä onnistuu jotain korjaamaankin joskus.

Coastside

#50
Se on latausjohto ja siinä on sulake ja varasulake eli se tulee akun navan, virtalukon ja säätimen välille.
Jossain kymcoissa on valojen kytkentä CDI: n kautta, jokas poikkeaa tavallisista valokytkennöistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#51
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa ajovalopoltin , kun pitkät valot ei toimi.
Onko Kymcossasi ns. Kaukovalovilkku , joka toimii kun painat valokytkimen "palautuvaa" asentoa.?
Sillä voisi testata , onko poltin ehjä.

FinShoot

Kiitos äijät avústa. Selostitte asian juuri niin selkeästi, ettäjopa minä ymmärsin :) SKobaaa vähän laittannu tänään :
- Sen 3 sulakkeen asennus on kesken, mutta vaihdoin lasi sulakkeet minilattasulakkeisiin. En tiedä oliko idea hyvä?
Kiitos kun jaksatte auttaa. Toivottavasti myös minustakin joskus on jollekin apua.
Menen kolvaamaan sen yhden sulakkeen. Sitten variaattorikopan maalauksen viimeistely.
Kiitos vielä kerran.

FinShoot

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.11.23 - klo:06:41https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/kymco_super8_4t_eldiagram.pdf
Oliskos tuosta apua, ja onko moposi 2vai 4T
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5280.0
Ja tuolla lisää juttua valoista.

KIITOS. 4T skoba mulla on. Toinen on SUPER 8 ja toinen Agility City. Super 8 nyt siis laittelen, molemmat olleethyviä pelejä. On mulla vielä 2 Tahti kymco jonka laitto on alkutekijöissään. Super Fever :)

Coastside

#55
Kaavio kannattaa tallentaa koneelle jotta voi zoomata, muuten sillä ei tee mitään. Jos voi ottaa mustavalkotulosteen, voi värein merkitä halutut johdot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#56
Vastaus konenikkarin vinoilevaan heittoon:
W11, jossa kuvapalvelun kuvalle saa tehtyä mitään. Kokeilin. Vasta koneella olevaa kuvaa voin zoomata.
Terveisin ex kuva-ammattilainen. Se opetti katsomaan kuvan laadun ja käyttöarvon heti. Siksi minulla on oikeus neuvoakin, neuvoja joista on hyötyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#57
Pitää ilmeisesti lopettaa kuvalinkkienkin liittäminen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.11.23 - klo:20:52Pitää ilmeisesti lopettaa kuvalinkkienkin liittäminen.
Älä turhia höpise, vaikka olen "kädetön" tumpula enkä edes entinen ammattilainen niin minulle ainakin sähkökaavio aukesi heti ja sain halutessani läppiksen näytöllä sitä zuumattua ihan miten vaan joten turhat "kitinät" pois, linkin takana olevasähkökaavio oli hyvä ja selkokielinen vaikken sähköstä mitään ymmärrä kuin että se on "sinistä" ja jos se muuttuu savuksi ulos tullessan on peli menetetty  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

konenikkari

#59
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.11.23 - klo:17:54Vastaus konenikkarin vinoilevaan heittoon:
W11, jossa kuvapalvelun kuvalle saa tehtyä mitään. Kokeilin. Vasta koneella olevaa kuvaa voin zoomata.
Terveisin ex kuva-ammattilainen. Se opetti katsomaan kuvan laadun ja käyttöarvon heti. Siksi minulla on oikeus neuvoakin, neuvoja joista on hyötyä.

Ehkä et vain osaa, eikä sinulla ole käytettävissäsi väritulostinta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)