Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miksi koirat moikkaa

Aloittaja Make, 17.05.07 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

Make

Miksi koirat lähes poikkeuksetta moikkaavat (haukua räksyttävät) kun huristelee skootterilla ohi ? Kuuluukohan skootterin moottorista joku korkea ääni tai vastaava, joka ehkä ärsyttää koiria....

Omalla kohdalla liiallisesta vauhdista se ei ainakaan ole kiinni, koska pyrin ajamaan turvallisesti jos pyöräteillä on ohitettavia tms.

Samppa

Heh, tuohon en olekkaan kiinnittänyt huomiota. Toisaalta täytyykin seurata kun ajelee  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

nelitahti

ei koiruudet juurikaan älähtele,
tosin toisinaan tuntuu ihmisten mulkoilua  ???
meilläpäin kieltämättä olisi tietyillä kuskeilla vara ajella muutkin huomioiden  :(
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Tapsa

Kyllähän tuossa ajellessa huomaa että koirat lähtevät joskus peräänkin. Tiedä sitten miksi. Myös hevoset tuntuvat tykkäävän  ;D

Make

Skootteri lienee eläinystävällinen laite :)

Ajelen työmatkaa vasin vilkkaasti liikennöityjä kevyenliikenteenväyliä pitkin Vantaalta Helsinkiin ja osa ihmisistä todellakin mulkoilee tai pysähtyy katsomaan nähdessään skootterin.

Ehkä joillekin skootteri on vielä ns uusi ilmestys tai sitten heillä on huonoja kokemuksia skoottereiden (tai paremminkin niiden kuljettajien) ajokäytöksestä.


katiX

Koirat ehkä säikähtävät tai alkavat puolustaa omistajiaan tuolta kamalalta pörisevältä kapistukselta. Ajajakin varmasti näyttää koirasta kovin kummalliselta. Niin iso pää eikä silmiäkään näy.  :D
Toisaalta osa koirista voi ajatella skootteria paimennettavana (ainakin meidän koira) ja siksi lähtee perään/ haukkuu. Samoin moni voi luulla sitä saaliiksi kun se niin kovaa pyyhältää ohi ja lähteä vaiston varassa perään saalistamaan.

Tämmöisiä ajatuksia minulla.
Kati

"Mie en tiiä mittään, mie oon maalta ja miull on mopo"

paajanen

en tiedä tost skootterist, mut mummon koira kovasti rakastaa crossin ääntä tulee siihen vierelle kuunteleen ja katteleen et mikä peli se tos vilistää ;)

FrozenCorpse

Minä veikkaan että se on se puolustusvietti, kun muaki jotku koirat haukkuu..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Irkku

Kyllä mä luulen et koiralla se on yhdistetty ääni ja haju joka laittaa morjestamaan mopoja. Pyöräilijästä koira saa paremmin hajun, joka kertoo ihmisestä eikä se meluakkaan niin paljon. Mopolla on vauhti nopeampi, huonompi hajujälki, ja ääni kova, ( epäilyttävä)

Huomaan omissa koirissani että fillarit saa olla ihan rauhassa mutta erityisesti kovaääniset mopot, moottoripyörät saa aikaan koirilla verenpaineen nousua, meillä ei kyllä haukuta ( kova sotilaallinen  kasvatus  ja kuri :) )

Hevoset taas ovat luonnostaan melko säikkyjä ja mopo on varmasti niiden mielestä liki leijonaa :) Haisee omituiselta, pitää murinaa ja ei näe ihmistä kunnolla eikä haistakkaan samoin kuin koirilla. Itsekin heppojen kanssa liikkuessani huomannut että saa mennä traktoreita, muita kolisevia ja isojakin laitteita mutta mopoilijat aiheuttavat jännittymistä hevosella, se on kait jotenkin liian pieni ollakseen auto ja silti se ei oikein ole ihmisenkään ohjaama kun ei siitä saa vainua  eikä näköhavaintoa kunnolla.

Muutaman kerran olen saanut perääni isohkon koiran kun ajelin sorateillä ja pakko oli vaan kaasua lisätä sillä epäilytti jo että haluaako se koira hypätä takahäksälle oikeen  ;D

Juha

Olen huomannut, että oma koiramme alkaa haukkumaan skootteriani jo siinä vaiheessa, kun alan sitä työtämään ulos tallista, moottori sammuksissa. Myös ruohonleikkurin työntäminen aiheuttaa saman reaktion. Kenties renkaista, jarruista, kytkimestä lähtee korkea koirien korvia ärsyttävä ääni, jota ihmisen on mahdoton kuulla. Koira nimittäin rauhoittuu heti, kun laitteen pysäyttää.

Irkku

Jep, kyllä siinä se ääni tuntuu olevan se kaikista pahin elukoille.

Juha

Lehmät eivät niinkään säiky skootteria, mutta jotenkin räikeän oranssi väri houkuttelee niitä. :P
Ehkä myöskin matalat äänet.

Menee ehkäpä hieman ohitse varsinaisen aiheen.

Samppa

Hevosten kanssa saa olla tositarkkana kun ohittaa, tai tulee vastaan esim. metsätiellä. Silloin on syytä ajaa hiljaa tasakaasulla ja mahdollisimman reunassa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

Joo, hevosten kanssa paljon töitä tehneenä, ne tosiaa voi tehdä mitä vaa..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "