Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kesäkausi päättyy, kuinka tullut ajoja?

Aloittaja italodisko, 18.09.13 - klo:18:19

« edellinen - seuraava »

italodisko

Oli tuossa -8c pakkasta ja käyn edelleen 25km työmatkaa päivittäin. Itse asiassa hämmästyttävää ettei palele yhtään kun on tarpeeksi vaatetta. Pitää lopetella sitten kun on liukkaat kelit, mutta toistaiseksi mennään eteenpäin ilman lämpötilasta piittaamatta.
Aina pitää vähän yrittää.

Coastside

Minä lohduttaudun sillä että joillain on työpäiviä kylmässä ja viimassa kun ajan vain alle tunnin reissuja. Sen olen oppinut että jos ei kylmän puraisusta välitä se voi kostaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kone

4400km. Kyllä mulla vaan tuntuu, vaikka kesällä ajan ja jää esim ranne näkyviin, niin vähän ajan kuluttua rupeaa tuulen tuiverrus ranteessa tuntumaan. Pitää pysähtyä ja korjata varusteita.

Joko ikä sitten vaikuttaa. Mutta, minä täytän joka vuosi kylläkin 29v. Ei tuo ikäloppu ikä ole. :P

r2

Tänä kesänä ladoin tiskiin enkat, 8000km. Muutama sata Elystarilla, 6500 Aprilia Atlanticilla ja loput sitten Hondalla. Heinä-elokuussa autoon tuli kilsoja korkeintaan 200 yhteensä.
Mopo talvisäilössä, sormenpäitä en saanut pysymään enää lämpöisenä muuta kuin rukkasvirityksellä ja se taas syö tuntumaa hallintalaitteisiin. +5 tuntuu mulla olevan raja jonka alapuolella alkaa sormet palelemaan.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

kissantassu

Ajokausi jatkuu, kunnes tienpinnan jäätyminen haittaa matkantekoa. Isolla pyörällä ei talviajelu innosta, saiskohan wingiin talvikumeja.
Kahvalämmittimet auttaa sormien lämpimänä pysymiseen. En ole saanut sellaisia aikaiseksi laittaa, joten käytän paksun ajohanskan päällä saderukkasia (malli 3 sormea) ja hyvin pärjää vielä lähes nollakelissä. En ole havainnut suuremmin tuntumaongelmia, mitä nyt vilkun katkaisijan käyttö vaatii hieman tarkkuutta. Kaasu ja jarrut hoituvat ihan mukavasti, ei kuitenkaan silkkihanskojen tarkkuudella. Ja nyt alkavat wingin valotkin päästä oikeuksiinsa.
Suzuki Stinger 125 -69, Madison S250 -01, Honda FJS600A -04

kani

Joo, vastahan nurmikkokin on ruvennu kasvamaan kunnolla taas kun lehdet haravoi ensin päältä pois ;D. Hyvät ajosäät ollu, lämpötilat 10 asteen tienoilla, eikä pieni tihkukaan haittaa kun on vettähylkivät nykyaikaiset päälivarusteet. Nyt kiinan-ihmekin käynnistyy heti ekalla potkasulla saman tien kun polkimeen koskee. Schwalbe Icemanitkin saapui matkahuoltoon tänään ja ehkä jo tällä viikolla saan ne kakkosvanteille. Jos skopa vain lähtee käyntiin kylmillä voi ihan hyvin jatkaa ajelua.

italodisko

Pyörähti tässä 4tkm / 16 vkoa. Ihan kohtuu kilsat  tullut tänä vuotena.
Aina pitää vähän yrittää.

kani

Eilen junalakonkin aikaan herrasmies ajeli vespalla pitkin yliopistokatua :). Onhan tässä ollu lämpimät kelitkin..

juza

#23
Kesä on päättynyt, mutta tilasin juuri kevättä varten Italiasta Givin tuulilasin ja Givin SV200 satulalaukut.
Kilometrejä tuli arviolta neljä tuhatta.

italodisko

Ihan kiva että ainakin nuo minun ajamani kilometrit ovat poissa auton käytöstä. Tämä lisää puolestaan auton käyttöikää ja auton kilometrit ne vasta kalliita ovat.
Aina pitää vähän yrittää.