Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Wave

Aloittaja khaosaming, 08.04.12 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 17.11.12 - klo:15:32
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2854.msg59744#msg59744

Filkkoja hondan kolmilovisesta ja kytkimestä.

Hyviä videoita! Jostain syystä nämä olivat menneet ihan ohi silmien...
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

tagatubos

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 17.11.12 - klo:16:05
Olin jo unohtanut, että siinä on automaattikytkin.  :-[ Enkä jaksa tässä vaiheessa muistaa sen rakennetta, vaikka olen semmoisen joskus purkanutkin.

Öljyjen lämpömittari on mullakin Vespassa. Ilmankin voisin elää, mutta onhan se hieno.  ;) Ajon aikana ei tätäkään näe, mutta liikennevaloissa, tai ajon jälkeen kyllä. Mittarista oikeastaan vasta näkee milloin kone on lämmin.

Ei kait sitä nyt voi kaikkea muistaa, varsinkin kaukana Kaakkois-Aasiassa myytävien mallien ratkaisuja!  :)

No juu, onhan se mittari hieno ja tarpeellinen, joissain satunnaisissa tilanteissa.
Heillä (Aasialaisilla pojilla) on vain käsittämätön tarve saada kaikkea mahdollista "bling bling" juttua kulkineisiin ja sitten vannoa sen välttämättömyyttä!  ;D
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Partanen

Taikka jäin muistelemaan ja miettimään, että mikä siellä voisi ottaa itseensä, jos paikallaan seisoo vaihde päällä. Honda Monkeyn silloin joskus kunnostin, ja siinä lienee saman oloinen voimalinja.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tagatubos

En ole tutustunut ihan kunnolla tämän waven, xrm:n sielunelämään, mutta ulkoisesti näyttävät ihan monkeyn koneilta. Ainut ero on vaihteiden määrässä ja siinä, että neloselta (tai suurimmalta vaihteelta) voi polkaisemalla hypätä suoraan vapaalle.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 17.11.12 - klo:16:02
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 17.11.12 - klo:10:57
Itse pidin kyllä motskarissa ykkösellä, mutta sen jälkeen en kytkimeen iskenut, japseissa (ainakin niissä) on sen verran hyvät vaihteistot etei kytkintä tarvita edes alaspäin vaihdellessa. Vain kun pyssään, niin siinä sitä tuli käytettyä.

Hieno homma, jos laitteet kestävät myös vääränlaista käyttöä. Väärästä käytöstä jokin paikka kärsii aina, vaikka ei heti hajoaisikaan, se on varmaa. Kyllä se kytkin on siellä sitä varten, että sitä käytetään vaihdetta vaihdettassa. Ei tule sille moottorille niin pahoja hidastuvuuksia ja kiihtyvyyksiä, kun irrottaa kytkimellä koneen ja vaihteiston yhteyden vaihteen vaihdon ajaksi.

Näinhän se on, jeesuskin on siksi että sitä rukoilaan. Uskaltaako jättää väliin? ;-)

Ihan tosi, kannattaa opetella vaihteiden käyttöä. Kyllä ne toimii.

Partanen

Että tämmöinen trolli tällä kertaa..   :-\
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

lehtijussi



Partanen

#53
En jaksanut lukea. Tiedän lukemattakin mitä siellä lootassa tapahtuu. Ei se kerrasta tai kahdesta säry, mutta itseensä ottaa joka kerta. Siirtohaarukat siellä ainakin on ihmeissään, niissä japanilaisissakin. Kisapelit on sitten oma juttunsa, niiden koneet avataan muutenkin katukäyttöä useammin. Pitääkin varmistaa kiihdytystä harrastavalta kaverilta, että käyttävätkö kytkintä.

Lisäys klo 18.00: Miksi sitten jatkoin trollin ruokkimista? Siksi, että ajokkeja särkyy jo muutenkin ihan tarpeeksi, osin käyttäjien ymmärtämättömyydestä johtuen. Ja kun ne särkyy, niin sitten itketään että "pa*ka peli". Jokainen voisi tietenkin tarkastaa sieltä ohjekirjasta, että onko kytkintä syytä käyttää vaihdetta vaihtaessa. Jos ei muuten ole asia selvinnyt.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

Honda Wavesta on tehty Cross Cub -versio. Muistuttaa vähän aussien postie bike -postinjakelupyörää. Pirteät värit ja paljasta putkea rupukumeilla. Kuutioita 110.

http://canadamotoguide.com/2013/04/08/take-a-look-at-hondas-cc110-scooter/

Vaikka kalakaveriksi?
http://youtu.be/53oD64EnP9I
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

silversmoke

 Tollanen Cross Cub sopis hyvin (Thaimaan) maaseudun huonoille teille. Saakohan sieltäpäin. Kotitekoisia olen nähnyt usein.

khaosaming

#56
Honda Waven vaihteita ja moottoria voi makustella uudessa muodossa. MSX-kevaria tuodaan Suomeenkin. Jenkkilässä pyörän markkinointinimi on Honda Grom.

http://www.hondabikes.fi/mallisto/street-naked/msx125

http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/honda/2014-honda-grom-125-ar157419.html

http://powersports.honda.com/2014/grom.aspx



Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kone

On kyllä onneton tuo teho 7.2kw kaupunkiajeluun tuo on kai tarkotettukin, kyllä se siihen riittää.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: Kone - 26.06.13 - klo:13:42
On kyllä onneton tuo teho 7.2kw kaupunkiajeluun tuo on kai tarkotettukin, kyllä se siihen riittää.
------------
Siinä on Waven vaakaan pultattu moottori. Wavessa on noin yhdeksän hevosta. Näillä mennään.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.