Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125 kuutioisten virittely

Aloittaja greenriver, 17.09.11 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

#45
Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 01.05.13 - klo:20:48
Ja silti korjasit, vaikkei ollut rikki. :)
Eipä korjailtu, kunhan uteliaisuuttani testaan. ;)

Kyllä nuo Pulleyt varmaan ihan hyvät on, mutta nyt vaan loppuu välitykset kesken. :o  Siihen epäkohtaan tulee toivottavasti muutos piakkoin, niin pääsee sitten testaamaan lisää. ::) Ja jos ei toimi, niin ne rullat voi laittaa sinne variin takaisin. ;D

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 01.05.13 - klo:21:21
Persdynohan on ääniohjattu  ;D
Kun on meteliä niin luulee helposti että kulkee  8)
Tuo testiratahomma on ainoa oikea ja luotettava systeemi..
Vaikka kuin hätäseltä kuullostaisikin, niin totuus saattaa yllättää. ;D
Persdyno ei kyllä kertonut oikeastaan mitään. :o Nousseet kierrokset kuullosti sporttisemmilta, mutta kuvittelin kiihtyvyyden olevan samaa tasoa, kuin rullilla. Mutta vikaan meni sekin arvaus. ;D

InsOmnia

Pientä tarkennusta noitten Dr.Pulleyn liukupalojen toimintaan. Reilu 100 km:ä ajettuna, nuo toimivat aavistuksen jouhevammin. Kierrokset ei jää enään taivaisiin ja tasakaasulla ajettaessa kierrokset tippuu jo ihan samalle tasolle, kuin rullillakin. Ja vaikka seisova lähtö onkin hiukan hitaahko, niin 50-80 km/h kiihtyvyys parani.  ::)

Testit jatkuu... ;)

Helmeri007

Kaikki kunnia virittäjille-itse tyydyin Kymco Agility Fat 125 virittelyssäni(tuunaus..)-jostain löytyneeseen MALOSSI-tarraan, uudet pitkulaiset peilit, jalan lepuutus lautaan ja 2,5 l varatankki astiaan, niin ja peltiseen takapoksiin vuodelta 1939. :D Lisäksi tuunasin jalopuisen kojelaudan tarraarkista- Kähee ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/71717605/IMG_5471.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/71717605/IMG_5473.JPG


JakeS

Lainaus käyttäjältä: Helmeri007 - 04.05.13 - klo:10:34
Kaikki kunnia virittäjille-itse tyydyin Kymco Agility Fat 125 virittelyssäni(tuunaus..)-jostain löytyneeseen MALOSSI-tarraan, uudet pitkulaiset peilit, jalan lepuutus lautaan ja 2,5 l varatankki astiaan, niin ja peltiseen takapoksiin vuodelta 1939. :D Lisäksi tuunasin jalopuisen kojelaudan tarraarkista- Kähee ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/71717605/IMG_5471.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/71717605/IMG_5473.JPG

Juu hyvä noin paitsi että muutama liekkitarra kylkiin, etuvalojen ja vilkkujen tummennus ja vanteiden kiillotus  ;D
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

InsOmnia

Tuli sitten aavikkovälitykset pistettyä paikoilleen. En hätäpäissäni älynnyt kokeilla, varikopan auki ollessa miten paljon välitykset muuttui, mutta aika reippaasti harvemmat taitaa olla. ;)

Paikaltaan lähtee kuin purkka tukasta, eli ripeät lähdöt saa unohtaa. :o No onneksi meno paranee siinä 20km/h:n jälkeen ja sitten kiihtyvyyskin on taas ihan kuin aijemminkin. Mäet kiipeää hyytymättä ja kulkee siitä parinkympin nopeudesta reiluun kahdeksaan kymppiin, ihan kuin ennenkin.

Huippuja kelasi kotiin ajellessa rapiat 100km/h ja sitten loppui taas koneesta kierrokset kesken. :o Eli jokin ei nyt oikein täsmää??? :-\

InsOmnia

#50
Nyt kun tullut aavikkovälityksillä ajeltua pari päivää ja reilut 200km:ä takana, niin ei tuo nyt ihan toivottomalta tunnu. Kytkin nappaa vain turhan alhaisilla kierroksilla ja ei luista pätkääkään, mikä tekee tuosta paikaltaan lähdöstä hitaahkon. En tiedä mikä siinä mätti silloin aluksi, kun ei millään meinannut kulkea, mutta nyt saa ajella 90km/h pintakaasulla ja uusi huippunopeus tuli myös kiinan nelarilla ajeltua, päätä huimaavat 117km/h. ;D  Käytiin kaverin kanssa kriusailemassa "n.200 kiloa laardia kiinanskoban päällä" ja jaksoi kaksi päällä mennä sen reilun 100 km/h ja pysyttiin hyvin muun liikenteen tahdissa ja jokunen ohituskin tuli tehtyä.  :o

Nyt on pikkaisen semmoiset tuntemukset, että aavikkovälitys taitaa olla pysyväis asennus, kunhan kytkimen saan ottamaan vähän korkeammilla kierroksilla. ;)

Edit: Jatkan yksinpuhumista. ;D
Huomioin tänään, että kylmällä koneella lähtee paikoiltaan, jopa rivakan oloisesti. :o Pitänee etsiä pykälän jäykemmät kytkinjouset, tai edes uudet originaalit. Johan nuo nykyiset on yli kymppitonnin tuolla pyörineet.  ;)

InsOmnia

Välitysten vaihdon myötä, tuli kuin kaupantekijäisinä, huomattavasti siedettävämpi polttoaineen kulutus. ;)
Vanhoilla välityksillä meni sekalaisessa ajossa aika tarkkaan 3L sadalla ja nykyisillä 2L sadalla. :o ;D Ajosta noin fifty/sixty kaupunki/maantie. :)

InsOmnia

Vaihdoin ihan huvikseni kaasarin. ::)
Päällisin puolin ihan alkuperäisenlainen, mutta tarkemmin tutkittuani, huomasin ainakin luistin olevan tässä uudessa "joka kylläkin on jonkun vanha" alaosataan tasainen. Suutin oli alkuperäisessä kaasarissa 110 ja nykyisin siellä on majaillut 115 suutin, joten hatusta arvoin 116 suuttimen olevan sopiva tähän uutukaiseen. Uusi aasari paikoillaan kokeilin toimivuutta, skootteri keskijalalla ollen ja kauhia järkytys, moottori kiertää korkeammalle kuin koskaan. Pieni koe ajo vahvisti ensitunnelmat, kiertää kuin elukka mutta paikoiltaan lähtiessä kakistelee ja tasakaasulla röpeltää huolella. Penkki taas pois ja kaasarista tyhjäkäyntiseokset kohdilleen, kone sammuksiin ja kalvon kansi auki ja tutkimaan neulan asentoa. Sehän oli alimmassa hahlossa eli ylimmässä asennossa, joten mutu tuntumalla neula keski asentoon. :-\

Ei huonommin arvottu, kiihtyy ihan eri tavalla, kuin koskaan ennen ja on paljon herkempi ottamaan kierroksia. Paikaltaan lähtee nyt aavikkovälityksillä ja uudella kaasarilla, jotakuinkin samoin kuin alkuperäisillä väleillä ja kaasarilla. :o

Samalla sain muitakin ison skootterin ominaisuuksia, nyt kytkin volahtaa äänekkäästi rivakassa lähdössä, ihan kuin isossa Kymcossa. ;D

Huippuja en kerennyt kokeilemaan, mutta ei ne ainakaan ole huonontunut, kun testipätkällä kerkesin saamaan satkun tauluun ja aikaisemmin samaisella pätkällä huiput oli 96km/h. Vertailukelpoisia tuloksia nuo ei kuitenkaan ole, sen verran vaikuttaa tuuli ja muut olosuhteet tuon laitoksen kulkuun.

Mutta nyt taas nautitaan hetken ajamisesta ja katsotaan mitä seuraavaksi kerkeää piikkikinkin menohalujen eteen tekemään. ;D

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 15.06.13 - klo:19:41
Samalla sain muitakin ison skootterin ominaisuuksia, nyt kytkin volahtaa äänekkäästi rivakassa lähdössä, ihan kuin isossa Kymcossa. ;D

...   

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 15.06.13 - klo:20:01
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 15.06.13 - klo:19:41
Samalla sain muitakin ison skootterin ominaisuuksia, nyt kytkin volahtaa äänekkäästi rivakassa lähdössä, ihan kuin isossa Kymcossa. ;D

...   
Jotenkin odotin tuota reagointia, kyseisen asian tiimoilta. ;D

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 15.06.13 - klo:21:04
Jotenkin odotin tuota reagointia, kyseisen asian tiimoilta. ;D
Mä tiedän ja siks oli pakko...
No oikeesi huvitti kyllä, eli hyvä heitto suoraan pesään. ::)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 15.06.13 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 15.06.13 - klo:21:04
Jotenkin odotin tuota reagointia, kyseisen asian tiimoilta. ;D
Mä tiedän ja siks oli pakko...
No oikeesi huvitti kyllä, eli hyvä heitto suoraan pesään. ::)
Sellaiseksi tarkoitettu, hyvä kun osui ja upposi. :D

Mutta kun puhutaan kuitenkin piikkikinkistä, niin en tiedä onko tuo äänekäs volahdus hyväksi? :o
En jaksa vielä huolestua asiasta, mutta uusi ilmiö kuitenkin ja yhdistän sen pitkiin välityksiin ja kierrosherkkään koneeseen. ::)  Ehkäpä siitä syystä, että aikaisemmin ei ole kytkin volahtanut ja nyt kun kierrosherkkyys rupeaa olemaan kohdillaan, volahtaa kytkin? :o

InsOmnia

Tänään sain aikaiseksi ryhtyä kytkinrempan tekoon, näin juhannuksen kunniaksi. Kytkin tarkempaan tutkiskeluun ja suuri ihmetys, ei oikeastaan mitään kulumaa missään ja kytkinkello ja kitkapalat ei juuri uutta häpeä. :o No hioin sitten kitkapalat karheiksi ja kytkinkellolle sama homma ja ihmettelin mistä ne ihme volahdukset ja muut oudot ääniefektit oikein tulee. Tarkempi tutkiskelu takarenkaan toiselta puolen ja syy-yhteys rupesi löytymään. ;) Pakoputki on kiinni tukivarressa ja tarkemman tutkiskelun tuloksena huomasin hitsisauman revenneen pakoputken kannakkeesta. :o Pikaisen hitsauksen ja vahvikkeen teon ja sen hitsauksen tuloksena, ei volahdusta eikä mitään muitakaan soraääniä voimansiirrosta.  ;D Kytkin ilmeisesti resonoi jonkun verran ja ilmiantoi tällä kertaa suuremman ongelman, kytkin kun olikin kunnossa. ::)

Sen verran auttoi myös tuo kytkinkellon ja kitkapalojen karhennus, että paikaltaan lähtö kuullostaa jo ihan sivistyneeltä ja kytkimen ylimääräinen luisto loppui kokonaan. ;)

VariJari

Jokos oot variaattoriin kokeillu prikka kikkaa liikeellelähdön parantamiseksi? Nyt kun sulla on aavikkovälitykset niin mahdollinen maksimi välityksen lyheneminen ei kauheasti haittaa.   
Harrastelussa: bt49qt-12

InsOmnia

Eipä ole prikkakikkaa tullut koeteltua ja tuskin kokeilenkaan. :-\
Jotenkin tuo toimii, ainakin tällä hetkellä, kuin unelma. Sen verran olen tykästynyt tuohon varin tämän hetkiseen toimintaan, että ei uskalla mitään muutoksia tehdä. ;D Ei tuolla nytkään jää muitten jalkoihin liikennevaloista kiihdytellessä ja kuitenkin ihan mukavaa kruisailla tasakaasulla pikkukierroksilla. Ja mikä parasta, pysyy maantielläkin muitten tahdissa, ihan osakaasulla. :D