Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda SCV110 Lead

Aloittaja vilkkuvalo, 12.01.10 - klo:23:05

« edellinen - seuraava »

pugt200

Lead kulkee sen verran laiskasti, ettei tuulisuojasta ole paljon muuta iloa paitsi metelin lisäys. Kylmillä säillä se voi vähän suojata mutta eipä muuta.

vilkkuvalo

Argh, nyt taas mieli on kallistumassa isomman puoleen  ??? Tätä huopaamista lienee lopulliseen päätökseen asti. Luvassa tuskastuttavan pitkä lopputalvi ajokautta odotellessa. Tallinnasssa olisi tällä hetkellä Yamahan Majesty edullisesti, mutta milläs sen sieltä edullisesti tänne Itä-Suomeen raahaat lumien aikaan?

jalat

Lainaus käyttäjältä: vilkkuvalo - 25.01.10 - klo:17:29
Argh, nyt taas mieli on kallistumassa isomman puoleen  ??? Tätä huopaamista lienee lopulliseen päätökseen asti. Luvassa tuskastuttavan pitkä lopputalvi ajokautta odotellessa. Tallinnasssa olisi tällä hetkellä Yamahan Majesty edullisesti, mutta milläs sen sieltä edullisesti tänne Itä-Suomeen raahaat lumien aikaan?

Vuokralle pakettiauto jossa saa sisälle hihnoilla skootterin kunnolla kiinni.
Suosittelen kyllä suurempaa mallia, koska sillä ajaa niin ne työmatkat kuin muutakin huviajelua huomattavasti miellyttävämmin kuin 110cc vehkeellä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Nosto pakuun vaatii lastausramppia tai ramppia joka kulkee pakun mukana. Tein itse tuollaisen U-mallisen kolmesta laudasta. Kiinnitys hihnalla ettei luista alas reunalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

En tiedä kuinka edullisesti pitää moppe saada, mutta itse katselisin käytettyjä 250 cc:n Piaggio X8 tai Xevo malleja. Tilava pyörä, hyvä ja yleinen ruiskukone, reilu kuljetuskapasiteetti (ei tarvitse laukkuja), vakaa ja hyvä ajettava (skodeksi tietenkin), painaa selvästi alle 200 kg, kulkee 125 km/h (mittariin jopa 150) eikä kuluta kuin 3,0 - 3,5 litraa sataselle. Sopii vaikka matkapyöräksi yhdelle henkilölle.

Victoria

No ostiko Vilkkuvalo Honda Leadin? Kokemukset?
_________________
Vespa LX 50 4T vm. 2007
Vespa LX 50 4T vm. 2005
Linhai 300 4x4 vm. 2006
Monark 349F vm. 1961

Plom



Samppa

Ihan asiallisen näköinen peli. Näyttää oikealta kootterilta..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

vilkkuvalo

En ostanut Leadia. Tämän kesän ajelen vielä Benellillä. Se on toiminut nyt moitteettomasti. Lasissa alkaa olla 5000 km. Ensi kesäksi hommaan sitten isomman luultavasti 400cc Suzukin tai Vespan 250cc. Katsastellaan mistä tulisi vastaan sopiva edullisesti vähillä kilometreillä.

Motomummo

#25
Täällä muutaman päivän ajokokemus tuolla Lead:lla. Ja täytyy sanoa että mopon jälkeen tuntuu suorastaan ylelliselle :)
Ei pärise eikä savuta. Eilen ajoin 90km lenkin ja mielestäni ajo asento on ihan hyvä, samon ohjatavuus. Plussaa mataluus, ylttää jalat hyvin maahan. Koe ajoin tuossa aiemmin tuota Gilera runneria ja siina hankaluutena kun ei yltänyt kun varpaat maahan, eika kasseille paikkaa korkean keskikohdan takia.
Tässä kassikoukku ja todella tilava satulanalustila. Sain mukaan myös givi boxin, mutta kiinnitysrauta puuttuu. Tosin taitaa tuolle boxille olla aika vähän minulla käyttöä.
Pyörä kulkee edellisen omistajan mukaan max 90km/h sitten rajoitin vastaan ja alkaa kuulema pätkiä. Olen aika varovainen matkaaja, ajelin 70-75km/h ja kivasti meni. Maantie ajoa ei varmaan tule hirveästi olemaankaan, valta-osa taajamaa ja kaupunki ajoa. 70km mökkimatkaa aika ajoin.
Eri vakuutusyhtiöistä eilen kyseltiin ja päädyttiin lähivakuutuksen seisonta-ajattomaan joka on 20% lähtöbonuksilla 370 e/v, oli edullisin. Pitää sitten jatkossa miettii jos löytyy joku edukkaampi vaihto ehto ja lähteehän tuo hitaasti tippumaan bonusten myötä. Toisaalta vaikka vakuutus suolainen, niin on tuolla ihana mopon jälkeen ajaakin ;)
Jos jotain miinusta, niin satula aika kova ja poljin puuttuu, että kait tässä sitten akku pelittää...

Mut oon aika liekeissä tästä..

PS liekö mitä eroa, mutta rekisteriotteessa on malli NHX 110 108cc ja käyttöön ottovuosi 2008

jalat

Lainaus käyttäjältä: Motomummo - 06.07.10 - klo:07:37Sain mukaan myös givi boxin, mutta kiinnitysrauta puuttuu. Tosin taitaa tuolle boxille olla aika vähän minulla käyttöä.

Onkos boxi monokey vai monolock kiinnityksellä?
http://www.rlmotorcycles.com/Images/MonoKey-MonoLock-mount.gif
http://www.rlmotorcycles.com/Images/MonoKey-MonoLock-case-bottom.gif
Itseltä nimittäin löytyisi yksi ylimääräinen monokey jalusta sopuhintaan.

Ai niin ja onnea uuden Hondan johdosta :)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Motomummo

Jos oikein ymmärrän niin olisi tuo monokey levy. Ainakin laukun pohjassa on kolme koloa, yksi etuosassa, jossa kiinnitys salpa (?) ja takareunassa kaksi hahloa. Olisin kiinnostunut. Laita "jalat" yv:llä mailiosoite niin laitan kuvan tuosta pohjasta, en osaa tähän laittaa. Ja varsinainen tarakka siis Hondassa on.
Tuleeko mukaan sellainen setti jossa kiinnikkeet tarakkaan myös? Mitä hintaa ajattelit?

jalat

tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

-T800-

Minulla on ollut vuodesta 2005 saakka Hondan SCV100 malli. Mittarissa on yli 18000 kilometriä. Olen ajanut ympäri vuoden, kelissä kuin kelissä. Nyt on pakoputki niin ruosteessa, että on pakko ostaa uusi. Tietääkö kukaan voiko netin kautta suomesta tilata tähän malliin pakoputkea ja miksei muitakin osia?