Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.

Aloittaja masiina, 19.08.16 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

On se hyvä , ettei käyttäjä kuitenkaan lähde tällä tieliikenteeseen.Tämä tieto "huojentava" ( 80 km/h )

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 21.03.17 - klo:09:22
On se hyvä , ettei käyttäjä kuitenkaan lähde tällä tieliikenteeseen.Tämä tieto "huojentava" ( 80 km/h )

Mittari näyttää mitä sattuu, prikka paikoillaan variaattorissa kulkee kohtuudella.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.03.17 - klo:06:18
Tuossa aiemmin, 9.3.2017 kahteen kertaan,  A_sentaja kehoitti ottamaan sen tötterön pois  ::)
Minäkin oletin että olet myös niin menetellyt.
Lainaus käyttäjältä: masiina - 17.03.17 - klo:15:18
tehoputki kiinni+110 suutin.koneen luonne muuttui radikaalisti :Dmutta ei jumalauta toimi putsarin kanssa.kokeilin vakiona,ilman "snorkkelia"sekä pelkästään sillä 90asteisella kumitötteröllä(pelkkä tötterö,putsarin kopasta irroitettu)ei käy edes se kiinni.eli tod.näk.tarvii suoran ilmanoton ilman 90kulmaa?!mitä jos vetäis kaasarista suoraan putsarin kupeeseen putken?

tuossa olikin jo kerrottu että kokeilin ilman snorkkelia :)

masiina

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 21.03.17 - klo:09:22
On se hyvä , ettei käyttäjä kuitenkaan lähde tällä tieliikenteeseen.Tämä tieto "huojentava" ( 80 km/h )

itseasiassa ei edes riitä tuo 80 kun mittari painuu pohjille,loppu asteikot kesken ;Djep,kilvetön vehje,soramontulla ajellaan ;)

A_sentaja

Ei roxi mene vakiovarilla paljonkaan yli 80kmh, oli pytty mikä tahansa...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 21.03.17 - klo:12:25
Ei roxi mene vakiovarilla paljonkaan yli 80kmh, oli pytty mikä tahansa...:)

tottakai mittari huijaa,ja se kiihtyvyys/vääntö se hauskin elementti noissa onkin :)kunhan pääsen rullien ja vastapaine jousen kimppuun niin toivottavasti entisestään vaan lisääntyy ja huiput saakin siinä vähän jäädä ;)

masiina

haen tässä vielä varmistusta pääsuuttimelle jottei käy liian laihalla.tänään kokeilin vielä kerran 92,röpeltää eikä kiihdy.kokeilin vielä 88 suutinta,ajoittain oli pienen pientä röpläämistä ja huiput jäi eilisestä.harmillisesti 86 puuttuu mutta 84 löytyy jota kokeilen huomenna.jos toimii hyvin,kiihtyy alhaalta asti ja ottaa helposti huiput tuo saa jäädä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: masiina - 21.03.17 - klo:20:44
haen tässä vielä varmistusta pääsuuttimelle jottei käy liian laihalla.tänään kokeilin vielä kerran 92,röpeltää eikä kiihdy.kokeilin vielä 88 suutinta,ajoittain oli pienen pientä röpläämistä ja huiput jäi eilisestä.harmillisesti 86 puuttuu mutta 84 löytyy jota kokeilen huomenna.jos toimii hyvin,kiihtyy alhaalta asti ja ottaa helposti huiput tuo saa jäädä.

Sama säätörumba sitten kelien ns lämmettyä....;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 22.03.17 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: masiina - 21.03.17 - klo:20:44
haen tässä vielä varmistusta pääsuuttimelle jottei käy liian laihalla.tänään kokeilin vielä kerran 92,röpeltää eikä kiihdy.kokeilin vielä 88 suutinta,ajoittain oli pienen pientä röpläämistä ja huiput jäi eilisestä.harmillisesti 86 puuttuu mutta 84 löytyy jota kokeilen huomenna.jos toimii hyvin,kiihtyy alhaalta asti ja ottaa helposti huiput tuo saa jäädä.

Sama säätörumba sitten kelien ns lämmettyä....;)

no,onneks alkaa olemaan noita suuttimia jo vino pino erikokoa  ::)ja täytyy sanoa että on tullut tutuksi kaasarin irroittelu/suuttimen vaihto  ;D

konenikkari

#54
Lainaus käyttäjältä: masiina - 22.03.17 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 22.03.17 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: masiina - 21.03.17 - klo:20:44
haen tässä vielä varmistusta pääsuuttimelle jottei käy liian laihalla.tänään kokeilin vielä kerran 92,röpeltää eikä kiihdy.kokeilin vielä 88 suutinta,ajoittain oli pienen pientä röpläämistä ja huiput jäi eilisestä.harmillisesti 86 puuttuu mutta 84 löytyy jota kokeilen huomenna.jos toimii hyvin,kiihtyy alhaalta asti ja ottaa helposti huiput tuo saa jäädä.

Sama säätörumba sitten kelien ns lämmettyä....;)

no,onneks alkaa olemaan noita suuttimia jo vino pino erikokoa  ::)ja täytyy sanoa että on tullut tutuksi kaasarin irroittelu/suuttimen vaihto  ;D

Ymmärrän  :D ymmärrän  :) eikä ole niitä helpoimpia tuo suuttimenvaihto roxissa.
Voisin kuvitella että vaatii tähän aikaan vuodesta n. 4 numeroa suuremman suuttimen kuin kesällä.
Lopullista suutinkokoa voi asetella myöhemmin.
Tuo Asentajan ohje "röpöttää vähän kaikilla kierroksilla" on hyvä, se takaa ns. kuormitusvaran.
Lopullinen oikea säätö löytyy kun vetää noin viis kilsaa lähes täysillä ja sammuttaa vauhdissa, ja "lukee tulpan"
Tämä siksi että edellisistä kiihdytyskokeista on saattanut jäädä polttoainetta ja öljyä kampikammioon ja pakoputkeen,
tosin ehkä vähän, mutta merkittävästi.
Tyhjäkäyntipiirin oikea säätö on myös tärkeä, ettei vedätyksen jälkeen, kaasusta helpatessa,  leikkaa kiikkiin  :) moottorijarrussa.
;D hankalaa varmaankin vetää siellä sorakuopassa lähes täysillä  ;D
Oman pääsuuttimeni olen valmistanut, itse itseäni komentaen poraamalla sen 0,8mm piirilevyporalla,
koko liennee jotain 80--85.
Skotuni ei myöskään käy tyhjäkäyntiä ollenkaan jos ei kukaan ole kaasusta kääntämässä,
joten tyhjäkäyntisuuttimeni on #36, jolloin luistin tyhjäkäyntiasennossa kone kerää polttoainetta tulevaa kiihdytystä varten.

PS. tuo valurauta 70cc sylinteri taitaa olla vakivaruste etelän vuokraskotuissa,
siellä kun skotut on asiallisia, eikä mistään kohtuuttomista onnettomuuksista ole raportoitu.
Toisin on meillä täällä sarvikuonoin maassa  :(

Ehkä vähän järkevämpää tulisi tuosta "mopolainsäädännöstä" suomessa kun,
ministeriauton sijaan päättäjät tekis työmatkansa, n30 km,
( joka on hyvinkin tavallinen matka jolla monikin koululainen kulkee olosuhteiden pakosta päivittäin) 3 kuukautta heille määrätyllä suominormi 50cc skotulla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

#55
ja sitkeys palkitaan :)nyt on säädöt säädetty,tosiaan on sen verran veemäinen homma mitään tehdä katteet paikallaan joten nyt piti saada kaikki ensin kohdilleen ennenkuin alan katteita kasaamaan. :Dpääsuuttimeksi valikoitui nyt sitten 82.neula on keskimmäisessä asennossa.tuntuu pelaavan parhaiten näin joka kierrosalueella ja huippuja kertyy sen verran että mittarin neula menee pohjille ;)tyhjäkäyntikin on musiikkia korville,kehrää sellasta tasaisen matalaa röplötystä.kiitoksia vinkeistä ja kehittävästä keskustelusta ja kärsivällisyydestä kaikille.jep,olen samaa kuullut että vetelevät esim.thaikuissa sujuvasti sen 120kmh autojen seassa turisti kyydissä ;Dajelin itse about 10kk töihin tyttären vakiskoballa ja kyllä välillä hirvitti kun loppui tehot ja nopeus kesken.tuntuu olevan punainen vaate autoilijoille,ohi on päästävä vaikka 40 alueella.kyllä paljon turvallisempaa olisi tuolla autojen seassa kun kiihtyvyys olisi kohdallaan ja voisi huoletta ajella 60kmh pelkäämättä että joku juntti tekee vaarallisen ja usein täysin turhan ohituksen.ministereistä ja edustajista en viitsi avautua ;Dsanotaan nyt näin että jos joku ministeri kitkee harmaata taloutta teettämällä lukaaliinsa pimeän oviremontin niin mitä noista nyt voi olla mieltä ;)tekisi hyvää jokaiselle niistä elää vaikkapa vuosi toimeentulotuella tai jollain kaupankassan palkalla.ilman mitään etuuksia,ei mulle ainakaan makseta asumista,ruokaa eikä kuljetusta työn puolesta ;Dsikapalkasta puhumattakaan.se siitä,seuraavaksi sitten keskitynkin vari rullien ihmeelliseen maailmaan josta aukaisin uuden ketjun :)ps.tuorevoitelukin näyttää pelaavan vallan mainiosti.silti ajelen varmuudeksi ainakin alussa 2%bensalla.pps.tuo meidän lähellä olevassa soramontussa on riittävän pitkä suora ;)

masiina

#56
kauanhan se sitten toimikin,arvasin että kun saan katteet paikalleen ni jotain menee paskaksi,jotta pääsee taas ruuvailemaan.poitsu soitti että roxi hyytyi.ei muuta kuin paikan päälle katsomaan,tulppa antoi kipinää ja kastui bensasta.roxi kotiin ja katteet irti.sähköryypyn piuha oli viittä vaille poikki,ja poikki menikin kun vähän siihen koski,aattelin että ryyppy kokoajan päällä ja tulppa kastuu.ei muutakuin uusi sähköryyppy paikalleen ja ei vieläkään käyntiin,nyt taas tulppa pysyikin kuivana.sitten otin kaasarin irti,oli täys bensaa,hana toimii yms.paineilmalla kaikki puhtaaksi.sitten aattelin että vilasempa samalla nuo läpät kun on siinä esillä:jumalauta yhdestä läpästä puuttuu parin sentin pala pysty suunnassa!vaikuttaa niin paljon ettei mopo lähde edes käyntiin?ja mites nyt se läpän pala tuolla kampikammiossa?mitkä läpät tuohon nyt kannattaa laittaa sitten kerralla jotta kestää?

EDIT:

no itse itselleni vastaen niin ilmankos oli räkinyt bensaa "takasin"päin.putsarin aukko ihan märkänä.siksi kait tulppa kuivana.mut jokatapauksessahan läpät lähtee vaihtoon :okatselin että suomessa maksaa pelkät läpät melkeen 30e.ebaystä saa läpät runkoineen alle 20e.onkos nuo 6 läppäset racing läpät hyvät?posteineen n.19e ja siis läppärunko läppineen+tiiviste.sitten olis joku racing läppis missä molemmilla puolilla vain yksi iso läppä.

edit:sitten vielä sellanen että tuleeko imukaulan ja läppärungon väliin erillistä tiivistettä vai onko se jo siinä imukaulassa itsessään?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Alkuperäisissä ei ole tiivistettä, joissain tarvikkeissa on.
Läpänpala on saatava pois moottorista, on senverran kovaa terästä, jos alkuperäinen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

jaa,a.milläs sen sais?ja inko noilla racing läpillä paljon eroa?eli mitä toi meinaa kun on 6 läppää yht.ja toisessa vain 2 isoa läppää.tässä mun omassa 4 läppää.