Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

pera8x

mää oon aina ihmetelly, että mihin nää pensansäilöntäaineet perustuu? noita samoja liemiä oon kaadellut satojen ja taas satojen erilaisten vekottimien tankkeihin ja kyllä ne aika hyvin on sitten keväällä lähteneet käyntiinkin.

ihmettelen vaan, että mitä kaikkea noi fuel stabilisaattorit sisältää? pensahan on monien eri hiilivetyjen seos ja kun pensa aikansa seisoo tankissa, niin sieltä häviää ne keveimmät hiilivedyt, jollonka pensa ei enää sytykkään niin ärhäkästi. melkein uskaltaisin väittää, että mikään pensan vakauttaja-aine ei voi vaikuttaa siihen, kuinka hanakasti mitkäkin hiilivedyt haihtuvat pois. jos joku tietää noista jotain, niin olisin kiinnostunut saamaan enemmänkin infoa. voisin veikata, että jotain aineita, mitkä syttyvät hyvin, mutta eivät haihdu niinkään hyvin.

Coastside

#316
https://youtu.be/bFL1i7Q2kK4?t=2078

Tyyppi luulee vedeksi vanhan bensan hyytelöä. Bensan värikin on muuttunut. Tuo joutuu avaamaan ja putsaamaan kaasareita aina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Pienmoottoribensa alkaa olla kannattavaa vähän ajavalle. Ero on 85 cnt. Säilyvyys on hyvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 10.10.17 - klo:15:54
mää oon aina ihmetelly, että mihin nää pensansäilöntäaineet perustuu? noita samoja liemiä oon kaadellut satojen ja taas satojen erilaisten vekottimien tankkeihin ja kyllä ne aika hyvin on sitten keväällä lähteneet käyntiinkin.

ihmettelen vaan, että mitä kaikkea noi fuel stabilisaattorit sisältää? pensahan on monien eri hiilivetyjen seos ja kun pensa aikansa seisoo tankissa, niin sieltä häviää ne keveimmät hiilivedyt, jollonka pensa ei enää sytykkään niin ärhäkästi. melkein uskaltaisin väittää, että mikään pensan vakauttaja-aine ei voi vaikuttaa siihen, kuinka hanakasti mitkäkin hiilivedyt haihtuvat pois. jos joku tietää noista jotain, niin olisin kiinnostunut saamaan enemmänkin infoa. voisin veikata, että jotain aineita, mitkä syttyvät hyvin, mutta eivät haihdu niinkään hyvin.

Tuosta saa..ehkä.. vähän johdantoa aiheeseen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/harvinaiset-kuvat-junaturmasta-suuronnettomuusvaara-mantyharjulla-jatkuu-kymmenia-tuhansia-litroja-rajahtavaa-ainetta-valui-maahan/6849818
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.04.22 - klo:12:52
Pienmoottoribensa alkaa olla kannattavaa vähän ajavalle. Ero on 85 cnt. Säilyvyys on hyvä.

Kovasti kannatan
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

TM testasi 95 E10 ja 98 E5 -bensiinien kulutuserot
JULKAISTU 17.03.2011

Paljon kohua herättänyt 95 E10 -bensiini on synnyttänyt jo useita kuumia keskusteluja muuallakin kuin pelkästään saunojen lauteilla. Samalla on syntynyt uusia urbaaneja legendoja. Yksi niistä on ollut se, että polttoaineen kulutus nousisi uudella 95-laadulla selvästi. Näin olisi taloudellisesti järkevämpää ajaa kalliimmalla 98 E5 -bensalla.

Tekniikan Maailmaan Metropolia Ammattikorkeakoulun autotekniikan laboratoriossa teettämissä kokeissa 95 E10 -bensiiniä kului keskimäärin kolme prosenttia enemmän kuin 98 E5 -bensiiniä. Kun hintaero bensiinilaatujen litrahinnassa on keskimäärin viisi senttiä eli hieman yli
kolme prosenttia, kukkarolle molemmat laadut olivat loppupeleissä saman arvoisia.

Testissä käytetty moottori oli kaksilitrainen bensaturbo.

Teknari
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#321
Tuolla ei ole mitään tekemistä, skoottereiden, varsinkin moposellaisten kanssa.
Yksikään moposkootteri valmistaja ei suosita E95 bensan käyttöä.
Jotkut kehittyneet ruiskut on poikkeus esim. vesijäähy 4T ruisku yamaha neos.
Ihan itse saa kukin päättää, uskooko TM/polttoainekauppiasta/mopon valmistajaa.
Ja todella vähän on kaksitahti skotuja joissa E10 ja käytetty tuoreöljy toimii yhdessä.
Toki on myös tuoreöljyjä jotka toimivat viinabensan kanssa
mutta todella vähän ja ikävän kalliitakin ovat.
Ei tulis mieleenkään noita castrol 747 kauppiaita syyttää minkäänlaisesta kartellista
Mutta mutta :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#322
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.06.22 - klo:13:56
Tuolla ei ole mitään tekemistä, skoottereiden, varsinkin moposellaisten kanssa.
Yksikään moposkootteri valmistaja ei suosita E95 bensan käyttöä.
Jotkut kehittyneet ruiskut on poikkeus esim. vesijäähy 4T ruisku yamaha neos.
Ihan itse saa kukin päättää, uskooko TM/polttoainekauppiasta/mopon valmistajaa.
Ja todella vähän on kaksitahti skotuja joissa E10 ja käytetty tuoreöljy toimii yhdessä.
Toki on myös tuoreöljyjä jotka toimivat viinabensan kanssa
mutta todella vähän ja ikävän kalliitakin ovat.
Ei tulis mieleenkään noita castrol 747 kauppiaita syyttää minkäänlaisesta kartellista
Mutta mutta :o
Kyllä näissä Italialaisissa oli suositus vähintäinkin 95 bensaa, mutta kun niitten vuosimalli oli 2006-2015, siis Gilera runner, Aprilia sr50 ja vastaavat. Eihän niissä bensoissa tainnut silloin vielä olla etanoolia?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#323
Ostin akrylaattibensaa, AG tanskalaista. Sen kannuun kävi GIVI 2,5 L varakannun täyttöputki, kun lisäsin O-renkaan.

Akrylaatti on 40 % kalliimpaa mutta kun vähän ajan niin ei haittaa, etuihin verraten, joita on säilyvyys ja hajuttomuus. Käy bensakeittimeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#324
CVK 18mm Suutin on 88 ja NGK R CR7HSA tulpan eriste valkoinen ja sivuelektrodi harmaa. Kierteen pää on kuparin värinen. Bensa akrylaattia.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#325
Vastustulppa per reissu. Ei kipinään kun taas yritän käyntiin.

Reilu seos pienkonebensalla ei värjää tulppaa, niin kuin pumppubensa. Ei auta kuin säätää ylirikas seos ja siitä alaspäin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04