Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasutinongelma Aprilia SR 2002 (kaasaripeli / imuvuoto)

Aloittaja Kodos, 01.10.08 - klo:18:02

« edellinen - seuraava »

Kodos

elikkäs päätin putsata kaasarin, joka oli muuten tosi vaikeata koska aprillia sr
-02 kaasuttimen ympärille on survottu semmonen määrä tavaraa, että huh huh.

kuitenkin sain toimenpiteen tehtyä ja kun laitoin kaasarin takaisin skode jaksoi pysyä vain kaasu täysin auki ja silloinkin rengas pyöri vaivoin keskituella.
kaikki letkut on kiinni missä pitääkin. vuotaako  ilmaa jostakin vai mitä.
ja kaasutin on käsiryyppyinen dellorto phbn 12
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

Imuvuodolta vaikuttaa, eli vetänee ilmaa jostakin (todennäköisesti imukaula ei kunnolla kiinni).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kodos

ei tunnu vuotavan mistään, kaikki on kunnolla, nyt toimii jonkin aikaa tyhjäkäynnilläkin. bensaa tuntu saavan paljon tulee pakoputkesta mönjää.

vai onko tossa missä päin tuo öljypumppu kun ei ole näkynyt jos se olisi jumissa. ei ole auttanut
vaikka mihin suuntaan olen ilmaruuvia säätänyt.

keskituella kaasu pohjassa kuuluu nykivää ääntä ja rengas pyörii hyvin mutta ei normaalisti
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

En tiedä missä Apriliassa on öljypumppu (eli odottelemme vastausta), kuitenkin yleensä jos seosruuvi ei vaikuta mihinkään kyseessä on juurikin imuvuoto. Muitakin mahdollisuuksia toki on, kuten kaasuttimen tulviminen (onhan neulaventtiili oikein asennettu ja ethän taivutellut kohon asentoa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Juha

Ainakin uusista löytyy etuvarin etupuolella, elikkä variaattori kopan sisältä. Muistaakseni vanhemmissakin on siellä, olen kaksi kertaa -97 mallisen SR:n varin avannut.

Kodos

nyt löytyi mistä vuosi ei ollut kunnolla kiinni ryypyn kiinnike. nyt vaikuttaa kun ilmaruuvin laittaa kiinni niin tyhjäkäynnillä sammuu mutta kaasu pohjassa jaksaa pysyä käynnissä.  ???
mitkä olisi hyvä yleisohje kuinka paljon ilmaa pitää antaa, kun ei oikein vielä ole tehot kohdallaan ja olisiko jotain vielä katsottava.
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

Ei sitä voi yleispätevästi sanoa. "Tarpeeksi", eli ruuvia vääntämällä ja kuuntelemalla silloin kun ryyppy ei ole päällä. Joissakin malleissa seosruuvi 2 ja 1/2 auki.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Jos kone toimi ennen kuin ropasit kaasaria, niin mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Onko suuttimet kunnolla kiinni, toimiiko ryyppy, Sampan mainitsemat imuvuodot,, Puhalsitko kaasarin paineilmalla puhtaaksi, vai pelkästään pesit ja annoit kuivua, jolloin kaasarissa mahdollisesti vielä vesihelmi.. Jäikö koho sellaiseen asentoon, että laskee koko ajan bensaa koneeseen. Ota se kaasari irti ja tarkista ed mainitut sekä laitat takaisin, muulloin vika on muualla.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kodos

nyt sain säädöt kohdilleen, kiitokset avusta.
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

Hyvä! Kerrohan toki mikä auttoi / missä oli vikaa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kodos

no kun tuo ryyppy ei ollut kunnolla kiinni---> ilmaa kaasuttimen sisään.
tietenkin piti säätää uudestaan seokset aluperäsiksi, kun olin niitä koittanu ihmeissäni säätää ja koittaa saada toimimaan.
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

Samppa

Aina jos seosruuvin pyörittely ei vaikuta mihinkään, kannattaa avata kaasari ja koota uudelleen siten, että kiinnittää 100prosenttista huomiota siihen, ettei imuvuotoja yksinkertaisesti voi esiintyä. Tämän jälkeen seosruuvin asento takaisin alkuperäiseen asentoon.

Hyvä että sait toimimaan!
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.