Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tmax heikko käynnistys

Aloittaja jylyppy, 17.01.23 - klo:23:51

« edellinen - seuraava »

jylyppy

Nyt talvisäilössä oleva tmax 500 vuosimallia 2001 raastaa hermoja. Ei lähde millään käyntiin jos on seisonut pitemmän aikaa, niinkun luokkaa +viikko. Starttailla saa akun tyhjiin. Jos starttaa jokusen kerran ja jättää tunniksi seisomaan lähtee sen jälkeen ekalla. Mitähän mitä lähtis tämmöseen niinku arpomaan?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tex-

Puolakin on syytä tarkistaa. Minulla oli aikanaan yhdessä autossa puola puoliksi pimeä ja oireet olivat juuri tuollaiset
Honda PCX -17
ex Honda Lead

jylyppy

Akku ja tulpat katottu ok. Ei vaikutusta.

Coastside

Kipinän väri pitää olla sinertävän valkoinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Mihin arvoon akun jännite laskee startatessa,
kun ei käynnisty.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jylyppy

LainaaKipinän väri pitää olla sinertävän valkoinen.

OK

LainaaMihin arvoon akun jännite laskee startatessa,
kun ei käynnisty.

En ole mitannut. Lähtee tosta kuitenkin heittämällä käyntiin kun venaa sen jonkun tunnin verran. Ilman mitään muuta tekemistä.

Vehe ei ole ihan justiinsa rassattavissa, mutta pääsy sen luokse tarvittaessa kuitenkin. Aktiivisesti en sitä edes viitsi alkaa ropaamaan ennen toukokuuta. Osia mahdollisesti olisi helpoin haalia jo nyt jos arvais mitä...

Coastside

En viitsi kaivaa, onko se ruisku? Jos niin, voi suutin olla huono ja sumutus heikkoa. Vasta kun on sahattu infernaalinen kuumuus, se sytyttää?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Kyllä se ratkaisee, onko ruisku vai kaasari. Autoissa vanhemmiten katoa se paineen pito, joku liitos falskaa ym. Sama varmaan ruiskuskootterissakin. Kaasarikoneissa automaattiryyppy ei toimi tai pienempi suutin tukossa, pääsuutin ei tukkeudu kuin tosi pitkän "kuivan jakson" jälkeen.  Skootterit on rakennettu niin, ettei mitenkään omistaja itse pääsisi huoltamaan, mutta pakko se kaasari on tarkistaa, jos ei käynnisty. On ainakin putsauksen jälkeen poissuljettu vikavaihtoehdoista. Oikein kauhulla muistelen kun askartelin 125cc ruiskuskootterin kanssa, bensapumppukin oli erikoisruuveilla kiinni, ettei pääsisi tutkimaan sitä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

viisnelonen

Kyllä tuon ikäinen kaasutinvehje tarttee JO sen ekan kunnollisen kaasuttimien huollon ja puhdistuksen..
Tuo kun on vielä 2lla kaasuttimella. Samalla tulee mahdolliset kumikurkutkin tarkistettua murtumien varalta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jylyppy

Kaasarihan se. Ei ole mulla ollut kuin hetken, joten aika vaikee sanoa oisko joskus sille joskus jotain tehty. Tätä kyllä ajattelin hyvin todennäköisenä itsekin. En kyllä ole mikään kaasarien rassaaja, joten pitää kaivella siihen henkilö täältä pohjois-savosta.

Viime kesän menin koko valtavat 1500 km ajoa käynnistelemällä sitä vähän väliä. Saishan toi kuntoon laittaa, justiinsa mun ajoille ja tarpeille sopiva vehe olis. Aika pitkään ollu saman näkönenkin...

viisnelonen

taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jylyppy

#12
Lainaaonko paljon ajettu?

Noin 40K

viisnelonen

Joko olet alistunut siihen kaasuttimien puhdistukseen?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jylyppy

LainaaJoko olet alistunut siihen kaasuttimien puhdistukseen?

Kyllä se täytyy tehdä. Nyt ei ole ollut päällimmäinen kun ei pääse ajaankaan vielä. Otan sen säilöstä tallille ja alan purkaan. Kattelin jo videoo millanen operaatio olis. Nykysessä paikassaan ei voi tehdä ropaus operaatioita.