Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ajelin ilman öljynsuodatinta

Aloittaja mopopoika, 26.06.22 - klo:17:52

« edellinen - seuraava »

mopopoika

Noääh. Nohevasti vaihdoin öljyt kiinaskodeen ennen pidempää ajoa ja lähdin reissuun. 30 kilometrin ajon jälkeen kone sammui tyhjäkäynniltä, oli hiukan hankala käynnistää ja piti vähän outoa ääntä. Yritin kymmenen kilometrin verran jatkaa matkaa, mutta sitten käännyin takaisin, kun kone alkoi oireilla enemmän. Räpätti joillakin alakierroksilla, ei vastannut kaasuun, eikä sitten vetänytkään ennen kuin taas sattui sille päälle.

No. Kotona sitten totesin että öljynsuodatinhan oli jäteöljyastiassa. En ollut keskittynyt tekemiseeni, kun puhelin muita juttuja, ja olin vain laittanut propun jousen kanssa kiinni. Nyt tuo mopo on sellainen, että se jaksaa hetken aikaa kylmänä toimia jotakuinkin normaalisti, mutta muutamassa minuutissa, kun kone lämpenee, räpätys alkaa eikä oo vetoa. Mitähän mä tuosta hajotin? Oon kokeillut vaihtaa toisesta projektiskootterista pytyn, männän, kannen ja uusia tiivisteitä, mutta oireet jatkuvat. Avaanko alakerran seuraavaksi?

On tämä tällaista seikkailua tämä mun toheltamiseni...  ::)

Coastside

Suodattimella ei ole osaa eikä arpaa. Kuullostaa liian rikkaalta seokselta. Ilmanputsari ja ryyppy voi sen syy olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Pistitkö kenties öljyä liikaa, eli kuinka paljon.
Ilmansuodatinkotelossa saattaa nyt olla öljyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

ryyppyvika ekana tulee mieleen. se pistää moottorin röpöttämään. toisaalta onhan jako varmasti oikein ettei hampaan pielessä johonkin suuntaan?