Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vinkkejä usb runkoliittimen virranotolle 5-24v?

Aloittaja Eki, 27.01.22 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.01.22 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.01.22 - klo:15:03
Akkujen nimellisestä kapasiteetista voi käyttää puolet, muuten kestoikä vähenee jo muutenkin vähäisestä.
Eihän kännykkä haukkaa n 2ampeeria, se on nimellisjännite ja virta 5v, senhän nuo pc:n usb liittimet antavat.
Koetan sanoa että hanki virtapankki niin se on varmempi.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/9501759/Cloudberry-20-000-mAh-PD-varavirtalahde-QC-30-3-A-2-x-USB-A-24-A

Halpa teholataaja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#16
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.01.22 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.01.22 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.01.22 - klo:15:03
Akkujen nimellisestä kapasiteetista voi käyttää puolet, muuten kestoikä vähenee jo muutenkin vähäisestä.
Eihän kännykkä haukkaa n 2ampeeria, se on nimellisjännite ja virta 5v, senhän nuo pc:n usb liittimet antavat.
Koetan sanoa että hanki virtapankki niin se on varmempi.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/9501759/Cloudberry-20-000-mAh-PD-varavirtalahde-QC-30-3-A-2-x-USB-A-24-A

Halpa teholataaja.
Tämmöiset ostettais nykyään aliexpressiltä, ovat samoja mutta huomattavasti halvempia, alv sisältyy ostohintaan. Kaikki pikkukrääsät tilaan juurikin tuolta (kameran lisäakut, gopron lisätarvikkeet, otsalampun jne), kyllä se mopon akku on minusta reissuilla kätevin, kuten kännykkä kiinnitettynä ohjaustankoon navikoidessa, virta tulee asennetusta runkoliittimestä kännykkään jne. Masa Keskitupa reissasi monena vuotena Liperi-Lappi mopollaan, hänellä juurikin runkoliitin mopossa ja hyvin latasi, niin puhelimet, läppärin ja kemeran sekä radioamatöörikapulan, toki hän kuunteli sillä vain paikallisradioita jne reissuillaan: https://www.youtube.com/watch?v=y-yYiDXCS7E
https://www.aliexpress.com/premium/power-bank-100000mah.html?d=y&origin=y&catId=0&initiative_id=AS_20220129063528&SearchText=power%20bank%20100000mah
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Voihan virtapankki olla pääasiallinen ja sitä voi ladata moposta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#18
"Suomeen tuotavissa Speedfight4 malleissa on vakiona ohjaustankoon pika-asennettava kännykkä/navigaattoriteline USB-liittimellä"
8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:07:08
Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.

Tarttis olla vielä semmonen virtapankki mistä voi ladata 12v akkua.. enkä nyt tarkoita starttiboosteria. 12V ulostulolla olevia olen nähnyt mutta en ns 12v lataavaa ( 14,2V)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:07:08
Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.
Ok, tietetään, on itsellä kaapissa parikin virtapankkia, 5000mAh ja 13.000mAh:n, mutta hyvä isäntä, jos minä saan ladattua kesäreissullani esim kännykkäni, miksi se pitäisi tehdä mutkan kautta, elikä ladata virtapankki mistä sitten lataisi kännykkänsä? Nuo virtaliittimet mopoon tulevat lähinnä navigaattoria varten, en välttämättä ajelekaan tuttuja teitä enkä tuttujen kaupunkien kautta, on silloin hyvä olla navigaattori päällä, mistä näkee ja kuulee vaikka nappikuulokkeilla ohjeistuksen ja pystyy myös tarvittaessa lataamaan lähinnä kännykkää, kyllä 9aH akusta pitäisi virtaa riittää, kaiken kukkuraksi tuo skode lataa erittäin hyvin akun täyteen ja virtatilanteen näen itse runkoliittimen näytöltä, ettei vaan tule imaistua sitä siihen tilaan, ettei saa mopoaan käyntiin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 30.01.22 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:07:08
Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.

Tarttis olla vielä semmonen virtapankki mistä voi ladata 12v akkua.. enkä nyt tarkoita starttiboosteria. 12V ulostulolla olevia olen nähnyt mutta en ns 12v lataavaa ( 14,2V)
Boost converter on keino nostaa jännitettä. Kiinasta halvalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#23
Eki. Jos Marin keksii pakkohärpäkkeen ukkojen mopoon joka syö olkiluodollisen verran sähköä ja sun mopo ottaa kilarit moisesta rosvouksesta eikä lähde enää käymään missään.  :-\ Akkukoteloon et isompaa lyijyistä saa etkä litiumista osta. Lisäakku valmiiksi oikealla jännitteellä kerää virtaa aina kun tarvitsee. Sulla on sitten tarpeeksi virtaa. Ongelma on akun kapasiteetti, ei laturin teho. Jos on kaksi erillistä, ei virrat lopu kokonaan. On virtapankkeja joilla saa käymäänkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Tuolla Alissa saattaa sitten olla huijaus virtapankkeja myynnissä. Sisälle on laitettu yksi oikea akku, muut on täytetty hiekalla  ;D


vanadoo

Lainaus käyttäjältä: Eki - 30.01.22 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:07:08
Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.
Ok, tietetään, on itsellä kaapissa parikin virtapankkia, 5000mAh ja 13.000mAh:n, mutta hyvä isäntä, jos minä saan ladattua kesäreissullani esim kännykkäni, miksi se pitäisi tehdä mutkan kautta, elikä ladata virtapankki mistä sitten lataisi kännykkänsä? Nuo virtaliittimet mopoon tulevat lähinnä navigaattoria varten, en välttämättä ajelekaan tuttuja teitä enkä tuttujen kaupunkien kautta, on silloin hyvä olla navigaattori päällä, mistä näkee ja kuulee vaikka nappikuulokkeilla ohjeistuksen ja pystyy myös tarvittaessa lataamaan lähinnä kännykkää, kyllä 9aH akusta pitäisi virtaa riittää, kaiken kukkuraksi tuo skode lataa erittäin hyvin akun täyteen ja virtatilanteen näen itse runkoliittimen näytöltä, ettei vaan tule imaistua sitä siihen tilaan, ettei saa mopoaan käyntiin.
Puuttumatta millään tavalla kenenkään virtaogelmiin/ratkaisuihin, heitän vinkin  ;D
Moottoripyörällä, autolla, fillarilla ja kiinanskodella matkaillessa olen käyttänyt aina älykännykän navigaattoreita, eli Google mapsia tai HereWeGo:a.
Kännykkä on aina mukana vaikka vaihtaisi lennosta ajoneuvosta toiseen.
Mapsilla on myös helppo löytää paikkoja joiden osoitetta ei tiedä.
Hakupalkkiin esim. kirpputori, Motonet, Lidl ym. ja kartalle ilmaantuu nippu vaihtoehtoja oleskelupaikkakunnalta.
Voi olla että navigaattoreidenkin toiminnot ovat parantuneet siitä kun itselläni sellainen oli käytössä, joten vinkkini voi siinä tapauksessa heittää roskakoriin.

Eki

#26
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 30.01.22 - klo:12:32
Tuolla Alissa saattaa sitten olla huijaus virtapankkeja myynnissä. Sisälle on laitettu yksi oikea akku, muut on täytetty hiekalla  ;D
Kyllä ne nykyään ovat olleet ihan ok tuotteita, sama kitinähän se oli aikoinaan Kiinalaisista puhelimista, että mitä sontaa, tänäpänä tilanne on ainakin niitten kameroitten osalta tämä maailman luotettavimman testilaporatorion mukaan: https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 30.01.22 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:07:08
Virtapankin voi asentaa myös kiinteästi ja ladata sitä skodesta. Se olisi vain lisälaitteille.

Tarttis olla vielä semmonen virtapankki mistä voi ladata 12v akkua.. enkä nyt tarkoita starttiboosteria. 12V ulostulolla olevia olen nähnyt mutta en ns 12v lataavaa ( 14,2V)
Boost converter on keino nostaa jännitettä. Kiinasta halvalla.

Mulla on yksi semmonen koteloimaton jännitteennostaja, en nyt muista paljonko se päästää ampeereja läpi. Antojännite säädettävissä potikalla. Mutta se pitäisi koteloida ja koteloituna vaatii jäähdytyspuhaltimen+sopivan kotelon jne. Sitten se olis kuitenkinen erillinen palikka ja vaatii taas lisää liitäntäpiuhoja. Noita powerbankkejä on kyllä 12V ulostulolla mutta en oo nähnyt vielä 12V latauslähdöllä (14,2V) olevaa pl nuo autoihin tarkoitetut starttiboosterit mitkä alkaa liki 100e hinnoista..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#28
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.01.22 - klo:12:28
Eki. Jos Marin keksii pakkohärpäkkeen ukkojen mopoon joka syö olkiluodollisen verran sähköä ja sun mopo ottaa kilarit moisesta rosvouksesta eikä lähde enää käymään missään.  :-\ Akkukoteloon et isompaa lyijyistä saa etkä litiumista osta. Lisäakku valmiiksi oikealla jännitteellä kerää virtaa aina kun tarvitsee. Sulla on sitten tarpeeksi virtaa. Ongelma on akun kapasiteetti, ei laturin teho. Jos on kaksi erillistä, ei virrat lopu kokonaan. On virtapankkeja joilla saa käymäänkin.
Niin että meni tämä taas tämmöiseksi "kinaamiseksi", enhän minä ryöstä skoden akusta mitään muuta kuin kännykkään virtaa, tiedän sen satavarmasti että akku riittää siihen. Olen muutama vuosi sitten kannellut 9aH akkua tuohon laskettelukeskuksen päälle ja ottanut siitä virran 10w lähettävälle radioamatööririgille, akku on kestänyt monien tuntien päivystyksen sekä yhteyksien pidon, eikä sitä ole ladattu siellä mäellä millään, oli myös talvinen aika elikä pakkasia muutamat asteet. Matka jatkuu: https://www.facebook.com/erkki.mynttinen/videos/10153985255799054 & https://www.facebook.com/erkki.mynttinen/videos/10150800582074054
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Savöx

Mulla on piaggiossa just tuollainen usb-liitin ja lisäksi vielä kännykkäteline jossa on usb johdolle paikka. Mulla on vedetty akulta yksi erillinen virtajohto etukatteen alle josta niille on napattu virrat.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650