Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Teboil bensiinin säilytysaine

Aloittaja Kvaere, 25.11.21 - klo:08:49

« edellinen - seuraava »

Kvaere

Motul parempi?

Tarviiko ruisku kone tommosta?

mopotinx3

#1
Eiköhän ne kaikki säilytysaineet toimi. Henkilökohtaisesti suosin moottorin käynnistämistä pari kertaa talven aikana.  Polttoainejärjestelmä voi tukkeutua, kun bensa jää seisomaan pitemmäksi aikaa.  Muutenkin on mukava ottaa saundit koneesta talvellakin.  Ruiskukone tukkeutuu ja menee jumiin siinä missä kaasarikonekin, jos se seisoo käyttämättömänä liian pitkään. Jammun ruiskusatapiikkiin tankkasin 98 oktaanista joku 6 litraa, niin mahtuu keväällä sitten uutta bensaa sekaan. Kaasarimopon tankki jäi melkein tyhjäksi, mutta aina on GY6 käyntiin lähtenyt, vaikka keväällä joutuu aika pitkään pyörittämään. Jos ei pääse talvella käynnistämään, laittaisin tankkiin kallista pienkonebensaa talvisäilytyksen ajaksi.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Sepi6

Pienkonebensaa äänestäisin
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Bensasta voi vedellä pestä alkoholin pois. Minä teen niin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

2T pienkonebensalla olen ajanut kesän viimeisen tankillisen,
kaikilla laitteilla jopa nelari lumilingolla  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Pienkonebensa on hyvää, joskin itsekin pyrin käynnistämään laitteet pari kertaa talven aikana. Ainakin ne, jotka tallissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#6
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 25.11.21 - klo:13:01
Pienkonebensa on hyvää, joskin itsekin pyrin käynnistämään laitteet pari kertaa talven aikana. Ainakin ne, jotka tallissa.

Jos talviaikaan käynnistelee moottoria,
on syytä käyttää riittävän pitkään, ja ehkä myös vähän kuormittaa
mieluusti moottorin normaaliin ajolämpöön
jos käyntiaika on lyhyt, moottori synnyttää laakereihin ja sylinterin seiniin,
kosteutta, joka erittäin on haitallista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Silicapusseja vaan koneeseen ja teippaa aukot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jep. Riittävän pitkä käyttöaika ilman muuta. Samalla voi vaikka vähän pihassa ruovitella ympyrää.  8)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Savöx

Eipä ole koskaan tarvinnut mitään säilytysaineita ja aina on toiminut koneet hyvin. Ruohonleikkurin tankissa E10 ja keväällä ekalla nyppäyksellä käyntiin.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Hero Winner, Piaggio Typhoon '99, Yamaha Dt50, MBK X-Limit

Erkki

Käynnistelin tänään pari viikkoa ulkoilmassa mutta suojassa seissyttä GY6-kopiota. Vaivattomasti käyntiin, käyttelin paikallaan tasan vartin, kun tie vielä liukkaan puoleinen ajettavaksi. Kun tuosta sulaa, niin tunnin lenkki lähipäivinä verryttelyn vuoksi, pienkonebensaa litran verran lisää tankkiin :)